трябва да пише отзад на самото релеvaliosport написа:Аз моя го гледах, но не пише колко ампера е, някой ще каже ли как да разбера колко ми е генератора?
1.9 тди питане за акумулатор
- tdi fen
- Мнения: 4704
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
ktamen написа:valiosport написа: че ще го зареди за два пъти повече време ли?
И това също е глупост.
По-добре замълчи.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Еее не се карайте сега за едни ампери...Аз си мисля че ако динамото е пр.100 А,то за 1 час ще ''набута''100А,ако е пр.50 А,то 100А ще ги ''набута ''за 2часа-не знам дали съм прав.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Водния дух1 написа:Еее не се карайте сега за едни ампери...Аз си мисля че ако динамото е пр.100 А,то за 1 час ще ''набута''100А,ако е пр.50 А,то 100А ще ги ''набута ''за 2часа-не знам дали съм прав.
И ти не си прав, ама аз няма да чакам да ми кажат да мълча, ще бъда верен на партията и няма сила която да ме накара да проговоря

Токът не е като кебабчето, ако имаш под ръка 10 кебабчета да ги притикваш всеки 2 с по една бира, а ако имаш само 5- на всяка бира само по едно

Пък и какво да се караме за едни ампери

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Истината е , че "онова" качество вече го няма . Преди са се правили качествени акумулатори , с дебели плочи , с не много висок стартов ток и голям живот . Вече това не е изгодно за определен кръг лица . Само като си помисля на колко години беше, като си смених ОЕ аку-то на колата , сегашния ако мине и половината години , ще се ударя с пета в задника .
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Колега Mertex! Що се отнася до акумулатора, от повече глава не боли. Аз съм карал с монбат 75А/ч, някъде към 680А пусков (писля, че толкова беше), Варта 85А/ч към 800а пусков.... сега съм с гелов 90А/ч 950а пусков и съм най доволен. Стартера върти много пъргаво. Онзи ден се прибрах от Боровец 5 дена не беше палена, температурите падаха до -20 и с първото чукане запали.
На пасат Б5 1.9тди максимално дългия акумулатор,който влиза на стойката е 31см.
този геловия е 35 и влезе с много мъка и стои малко над стойката, не ляга в нея. За това съм си набавил дълги кабели от Ауди (май А8 беше) и като се позатопли времето го местя в багажника. На повечето БМВ-та и Мерцедеси е така.... защо ли? :)
На пасат Б5 1.9тди максимално дългия акумулатор,който влиза на стойката е 31см.
този геловия е 35 и влезе с много мъка и стои малко над стойката, не ляга в нея. За това съм си набавил дълги кабели от Ауди (май А8 беше) и като се позатопли времето го местя в багажника. На повечето БМВ-та и Мерцедеси е така.... защо ли? :)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Май,май да ви кажа всичко вече е късмет.Аз карам 4та година с Искра,но жена ми не можа и 1 г. да изкара,макар че другия автомобил в семейството е бензинов.Имам колега ,който пък е 6г. с Монбат,а аз не можах и 2 г.да изкарам с такъв.Имам и приятел ,който си имаше проблеми още на 1вата г. с БОШ СИЛВЪР.Всичко ново вече е боклук-така е с акумулатори,с коли,с телевизори,абе с всичко.Така се прави вече,че като мине гаранцията и думмм.И който ми каже ,че сегащните автомобили ще изкарат колкото нашите дърти дараци ,няма да му повярвам...
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Съгласен съм с теб Водния дух1!
Аз преди с чисто нов Монбат изкарвах точно гаранцията + 2м. Така 2-пъти подред и се отказах от Монтанските (макар, че съм от Монтана :) )
Преди години качеството беше друго!
Аз преди с чисто нов Монбат изкарвах точно гаранцията + 2м. Така 2-пъти подред и се отказах от Монтанските (макар, че съм от Монтана :) )
Преди години качеството беше друго!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
svere написа:Колега Mertex! Що се отнася до акумулатора, от повече глава не боли. Аз съм карал с монбат 75А/ч, някъде към 680А пусков (писля, че толкова беше), Варта 85А/ч към 800а пусков.... сега съм с гелов 90А/ч 950а пусков и съм най доволен. Стартера върти много пъргаво. Онзи ден се прибрах от Боровец 5 дена не беше палена, температурите падаха до -20 и с първото чукане запали.
На пасат Б5 1.9тди максимално дългия акумулатор,който влиза на стойката е 31см.
този геловия е 35 и влезе с много мъка и стои малко над стойката, не ляга в нея. За това съм си набавил дълги кабели от Ауди (май А8 беше) и като се позатопли времето го местя в багажника. На повечето БМВ-та и Мерцедеси е така.... защо ли? :)
Колега, какви парички го брои това юнашко акумулаторче

Много ми е мерак, да му перна на моето дизелаче едно акумулаторче колкото максимум събере в тавата. Твоята казваш че е 31см. тавата, на голф 4 също би трябвало да е толкова...

- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Алумулатора ми е подарък........ оригиналния от първоначално вграждане на БМВ
но в ОЛХ съм мяркал AGM (гелови) акумулатори на варта;
ето примерна обява : http://olx.bg/akumulator-varta-agm-75ah-i64385548 (нямам нищо общо с продавача и не го познавам)
А относно юнашкото акумулаторче....... наистина АГМ е юнашки......... имах чувството, че можех да си карам само на стартер от Боровец до София, без да паля колата
ПС: Колега valiosport, не знам на голфа колко е голяма "тавата" за акумулатора. На пасата е в средата, под предното стъкло и както казах влезе с много зор 35см. На голфа, ако е като при повечето коли зад левия фар, не мисля, че е от значение стойката. Там май има място и си слагаш какъвто поискаш
но в ОЛХ съм мяркал AGM (гелови) акумулатори на варта;
ето примерна обява : http://olx.bg/akumulator-varta-agm-75ah-i64385548 (нямам нищо общо с продавача и не го познавам)
А относно юнашкото акумулаторче....... наистина АГМ е юнашки......... имах чувството, че можех да си карам само на стартер от Боровец до София, без да паля колата

ПС: Колега valiosport, не знам на голфа колко е голяма "тавата" за акумулатора. На пасата е в средата, под предното стъкло и както казах влезе с много зор 35см. На голфа, ако е като при повечето коли зад левия фар, не мисля, че е от значение стойката. Там май има място и си слагаш какъвто поискаш
- tdi fen
- Мнения: 4704
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
много е важно да се следи напрежението и да се зарежда със зарядно при нужда иначе,ако се експлоатира системно разреден заминават много бързо има волтметри който се продават вършат добра работа
http://olx.bg/2-v-1-voltmetr-i-termometr-za-kola-i69933560
http://olx.bg/tsifrov-voltmetr-ot-5v-do-30v-za-koli-kamioni-skuteri-lodki-karavani-kemperi-motori-traktori-i65554664
http://olx.bg/digitalen-voltmer-avtovoltmetr-4-5-30v-votmetri-voltmetr-voltmetri-voltmeri-cherven-i47631573
http://olx.bg/2-v-1-voltmetr-i-termometr-za-kola-i69933560
http://olx.bg/tsifrov-voltmetr-ot-5v-do-30v-za-koli-kamioni-skuteri-lodki-karavani-kemperi-motori-traktori-i65554664
http://olx.bg/digitalen-voltmer-avtovoltmetr-4-5-30v-votmetri-voltmetr-voltmetri-voltmeri-cherven-i47631573
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
tdi fen написа:...
Аз наскоро си купих волтметъра за буксата на запалката: ebay-> 3лв, но чакаш. Даже след като видях, че съм доволен, автоматично си поръчах още един.
AGM-технологията не е точно свързана с гел, но е сравнително нова технология

Като сложиш акумулатора отзад, ще "загубиш по жиците" част от положителния ефект.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
За да не се разрежда акумулатора, трябва да не се пали и да се гаси за по 300 метра или 1км.
Аз например запаля ли я гледам да не я гася поне в рамките на минимум един час, ако е топло само гаса, защото загрява на място.
Не е само до волтметъра, трябва да се проверява гъстотата на електролита със специален уред и при нужда да се долива, а почти никой не го прави това нещо, само дестилирана водичка, като понамалеят клетките и това е...
Milmar, ти си единствения човек, с който не бих тръгнал да споря за нищо свързано с електротехника-та, признал съм те че разбираш, даже си спомням как си ми давал напътствия как да си оправя усилватела. Имам един въпрос: Кажи ми, ако на по слаб генератор като ампери, сложа по-силен акумулатор, ще се зарежда ли по-бавно, спрямо такъв който отговаря на тока на генератора?
Проблем ли е, по-силното превъртане на стартера от големия старток ток, на по-мощния акумулатор?
Аз например запаля ли я гледам да не я гася поне в рамките на минимум един час, ако е топло само гаса, защото загрява на място.
Не е само до волтметъра, трябва да се проверява гъстотата на електролита със специален уред и при нужда да се долива, а почти никой не го прави това нещо, само дестилирана водичка, като понамалеят клетките и това е...
Milmar, ти си единствения човек, с който не бих тръгнал да споря за нищо свързано с електротехника-та, признал съм те че разбираш, даже си спомням как си ми давал напътствия как да си оправя усилватела. Имам един въпрос: Кажи ми, ако на по слаб генератор като ампери, сложа по-силен акумулатор, ще се зарежда ли по-бавно, спрямо такъв който отговаря на тока на генератора?
Проблем ли е, по-силното превъртане на стартера от големия старток ток, на по-мощния акумулатор?
- tdi fen
- Мнения: 4704
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
не е проблем силното превъртане но си сложи акумулатор със стандартен стартов ток,а не с повишен при тях плочите са по-тънки и по-лесно заминават иначе малко да го засилиш сложи 80A като този http://www.akumulatori.bg/189/Product/878/EXIDE%2080Ah%20Excell#info някъде имах една книжка на vw при алтернатор 90A разрешават акумулатор до 80A големият акумулатор ще се зарежда по-бавно от малкия
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 тди питане за акумулатор
Практически и 40Ah акумулатор, и 140Ah ще се зареждат нормално и при генератор 70А, и при генератор 300A (за CarAudio). Нека приемем, че правиш проби с колата си, палиш и си караш....
Най-напред с акумулатор 70A и после засичаш време да се зареди напълно, като следиш гъстотата на електролита да стане 1.28 ... имам такъв апарат, даже 2 броя
, не съм ги ползвал, откогато нямам Москвич. После слагаш другия (140Ah) и по същия начин - времето на заряд ще е едно и също, няма да се очудя и ако този 140Ah се зареди по-бързо
. Просто и двата са отдали еднакво количество енергия, и после ще им трябва приблизително еднакво време да се възстановят.
Това е така, защото само при мого дълбок разряд на акумулатора се получават големи зарядни токове, които биха могли да са опасни за генератора. Така или иначе, те са за относително кратко време. После зарядния ток бързо спада, защото макар и не напълно зареден акумулатора повишава напрежението си и се доближава до това на генератора, при което зарядния ток бързо спада. От тук идва и проблема при зареждане на акумулатора, когато си е на колата. Зареждането става много по-бавно, отколкото на зарядно. Мине ли момента на първоначалния по-голям ток, после зарядния ток става приблизително еднакъв и за двата акумулатора.
НО ако двата акумулатора са разредени не просто докато си палил нормално, а са разредени "до дупка", то като минат пиковите първоначално големи токове и се стигне до нормалното положение, когато зарядния ток стане приблизително еднакъв и за двата, то става ясно че на 140Ah ще трябва повече време, без значение какъв е генераторът. въпросът е дали по-слабия генератор ще издържи "атаката" на първоначалния силен заряден ток, може да е 50-60А, а може и повече. Обаче слабите генератори са свързани към акумулатора с проводник с по-тънко сечение и това не е случайно. Съпротивлението му ограничава до известна степен максималния ток. Генераторите, от старото поколение (нормалните
) нямат никаква защита, нито по ток, нито от прегряване.
Аз имам генератор 120A, а също подгрев на антифриза . Ами за 10-15 мин този генератор отдава ток 80-90A (подгрев антифриз+фарове+подгрев стъкло+съпътстващ подгрев в цилиндрите) и като сляза да го пипна, доста пари, поне 60-70градуса достига температурата на корпуса му, макар че е зима
.
Най-напред с акумулатор 70A и после засичаш време да се зареди напълно, като следиш гъстотата на електролита да стане 1.28 ... имам такъв апарат, даже 2 броя


Това е така, защото само при мого дълбок разряд на акумулатора се получават големи зарядни токове, които биха могли да са опасни за генератора. Така или иначе, те са за относително кратко време. После зарядния ток бързо спада, защото макар и не напълно зареден акумулатора повишава напрежението си и се доближава до това на генератора, при което зарядния ток бързо спада. От тук идва и проблема при зареждане на акумулатора, когато си е на колата. Зареждането става много по-бавно, отколкото на зарядно. Мине ли момента на първоначалния по-голям ток, после зарядния ток става приблизително еднакъв и за двата акумулатора.
НО ако двата акумулатора са разредени не просто докато си палил нормално, а са разредени "до дупка", то като минат пиковите първоначално големи токове и се стигне до нормалното положение, когато зарядния ток стане приблизително еднакъв и за двата, то става ясно че на 140Ah ще трябва повече време, без значение какъв е генераторът. въпросът е дали по-слабия генератор ще издържи "атаката" на първоначалния силен заряден ток, може да е 50-60А, а може и повече. Обаче слабите генератори са свързани към акумулатора с проводник с по-тънко сечение и това не е случайно. Съпротивлението му ограничава до известна степен максималния ток. Генераторите, от старото поколение (нормалните

Аз имам генератор 120A, а също подгрев на антифриза . Ами за 10-15 мин този генератор отдава ток 80-90A (подгрев антифриз+фарове+подгрев стъкло+съпътстващ подгрев в цилиндрите) и като сляза да го пипна, доста пари, поне 60-70градуса достига температурата на корпуса му, макар че е зима

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта