Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 24 сеп 2013 11:34


Освен от много предварение да грее




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Пон 07 окт 2013 21:26


Колеги, в събота сменях масло. Колата беше загряла около 80 градуса на водата. Вдигнах капака да поизстине и да се отече маслото в картера. Докато зяпам под капака реших да сложа една ръка на радиатора за охлаждане на маслото - той беше студен и двата му маркуча бяха студени. Позамислих се защо маслото ми вдигаше 130 градуса извънградско. Източих маслото, отвих филтъра, почистих навих новия налях новото масло всичко тип топ. Пътувах 70 км извънградско колата вдигна около 100 градуса на маслото, все пак е ново има добри качества и не вдигна 130 обаче 100 пак е много. Навява ме мисълта за запушен или радиатор, или маркуч на маслото. Чудя се в маслоохладителя където се навива филтъра , датчиците и двата маркуча на радиатора дали има нещо като клапан, съчма което може да граняса ? И май ще смъкна целия маслоохладител с маркучите и радиатора и ще промия всичко.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 0:51


ЗАгубата на антифриз я елиминирах. Обяснявам поетапно.

1. Вдигам капака стискам горния маркуч на радиатора чувам съскане, долових че е от единия маркуч на радиаторчето.
2. Хвърлих им вода на тия маркучи и продължих да стискам видях балончета. Ясно
3. Извадих и двата маркуча и ги свързах с тръбичка и скоби. Покарах 300 километра и градско и извънградско - спря да ми пада нивото на охладителната течност.
4. ДИагностика - радиаторче на парното. Купих ново, смъкнах таблото изкарах старото и всичко по обратния ред.
5. В резултат от карането на вода, ръждата, котления камък и другите гнусотии допринесли за разлагането на пластмасата и тя започнала да се нацепва и от там да хвърля охладителна течност.
6. Налях и 6л охладителна течност както си пише по книгите и си я пое точно до максимума на казанчето.
7. Карам вече 200км и не ми се налага да доливам, има парно, все още мирише на ново неопечено радиаторче но след 200-300 км ще се елиминира и тази миризма.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 1:01


Предстои ми елиминирането на друг проблем.

1. Като купих колата смених маслото.
2. Когато с колегата milmar изобретявахме оборотомера, се наложи да запаля и колата не беше палена него ден, и не се съобразих и започнах да давам газ безмислено и тя вдига над 6 бара налягане и изхвърли маслото през уплътнителя на масления филтър.
3. Смених маслото и масления филтър и покарах така около 4 000 км.
4. Преди 2 седмици купих ново масло Тотал Кварц 10 на 40 и нов филтър и като започнах да развивам стария филтър забелязах че е омазан в масло - уплътнението отново е поизпуснало масълце. Нейсе, смених го.
5. Вчера докато оправях антифризите пуснах една ръка на масления филтър една капчица масълце имаше долу на него - пак е пропуснало уплътнението му. Миналата седмица докато ми беше студена колата - уреда показваше 4 бара на маслото на едно кръстовище щяха да ме блъснат и се наложи да настъпя газта и ми се вдърви някой хидравличен повдигач, клапан остана отворен и заработи на 3 цилиндъра колата, тогава пак е пренадула налягането на маслото и уплътнението е изпуснало мисля.
6. Мисля да започна с откриването на това пренадуване като развия маркучите от радиаторчето на маслото и го промия добре, ако е запушен е създавал предпоставка за пренадуване. След това мисля да разглобя самата стойка на масления филтър и да промия нея.
7. Варианта който не искам да се получи е типичния проблем за тия мотори - клапан на маслената помпа - задържа и пренадува. Обаче при мен със загряването на маслото налягането му пада не остава високо, и то забелязах че с наливното нискокачествено масло за минута две държи 5 бара и след това пада на 2 бара и след 10-на минути си държи 1 бар, докато по - качественото масло както този Тотал в момента държи високо налягане доста по дълго, поне докато маслото вдигне 50 градуса.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот milmar » Вто 05 ное 2013 7:30


Нaй-логично според мен е лошото: редуцир вентил нa помпaтa.....


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 11:08


Къде се намира ? Как се ремонтира ?

Не е ли логично ако тоя клапан заяжда дори и като загрее мотора да държи пак високо налягане. Тя на загрял мотор си държи 1 бар.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот milmar » Вто 05 ное 2013 12:11


На Москвича беше на самото тяло на маслената помпа,на VW не знам, но едва ли са измислили нещо по-умно :biggrin .
Обаче ако на 6bar ти избива уплътнение, това не е нормално, макар и по-високото налягане. Не може 4-5 да се смята за нормално, а на 6 вече да избие от някъде, може и манометъра да не показва вярно.

Дали все пак няма запушване някъде, а редуцира да си е изправен?
Този редуцир е предвиден да прави байпас на част от маслото при повишено налягане и да го ограничава до 4-5 bar примерно. Но представи си ако има запушване, редуцира няма да може да байпасира цялото количество масло ( той си има някакъв отвор, Dy :smile ), особенно когато е гъсто.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 12:33


Колкото и невярно да ми показва манометъра, при ръчкане на студен мотор със качествено масло налягането се покачва главоломно и избива от филтъра. Налягането при загрял мотор е добро защото съм я ръчкал нечовешки и проблем няма нито да ми пренадува нито пък да е ниско да ми свети лампа. Аз мисля че има запушване и проблема не е в калпана на помпата и мисля че знам къде е.

Масления радиатор има два маркуча които отиват към него. При загряло масло единия маркуч е леко топъл другия си е студен а масления филтър не можеш да го докоснеш - горещ е.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот muns61 » Вто 05 ное 2013 12:36


Над масления филтър е маслоохладителя. Неговият алуминиев корпус се деформира и гуменото уплътнение не е достатъчно дебело, за да има необходимия натиск. Лечението - нов маслоохладител, или филтър с малко по-дебел уплътнител. По спомени, МАН.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 12:54


Първо това си помислих, драги ми колега muns61. От къде мога да си купя нов маслоохладител ? Продава ли се като част това нещо ? Според мен и по - дебел да е тоя гумен пръстен пак ше го издуха налягането.
Междо другото аз лятото нали сменях гарнитура на главата защото до първи цилиндър ми течеше масло от нея. На гарнитурата имаше пробив на отвора за маслената магистрала. През уикенда ше отворя тоя маслен радиатор и ше го промия както си знам аз.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот milmar » Вто 05 ное 2013 13:24


Ха, това за топлообменника е интересно... Бях забравил, че на предишната ми кола Голф 1.6ТД топлообменника беше деформиран, сигурно при развиване на филтър или от удър. Имах един майстор (имал съм и други подобни :smile ), на който се оплаквах, че тече и все стягаше допълнително. После се наврях сам под колата и разбрах за какво става дума. Аз реших проблема с един допълнителен пласт маслоустойчива гума. Макар че това не е най-доброто решение, не съм имал проблеми 2-3 смени на масло след това, преди да продам колата.

Но това е отделен проблем, от проблема с високото налягане.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 13:48


Той проблема е че прокапва това уплътнение. Не ми пука за налягането максимум година да я карам тая кола още, а и свикнах първите 10минути да я карам почти без газ и за това време налягането си пада вече под 4 бара и мога да понастъпвам. Но за запушване и за крив маслоохладител може да се замисля


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот muns61 » Вто 05 ное 2013 19:03


Маслоохладителят се продава, ама е солен. По-добре употребяван здрав. Деформацията се получава от прекалено стягане.Долната страна, върху която ляга филтъра се вдлъбва и освен гуменото уплътнение, в него опира най-външния диаметър на филтъра.

Изображение

Така се получава недостатъчен натиск върху гумата и теч. Затова търси филтър, на който каналът с гумата да е по-издаден, отколкото периферията на корпуса.

Изображение


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Вто 05 ное 2013 22:40


Благодаря ти колега. Трябва да се поразровя из магазините и да си намеря по изпъкнал филтър.

Тъй като единия маркуч към масления радиатор стои леко топъл а другия студен при 90 градуса на маслото ме навежда мисълта че отива масло до радиаторчето и не се връща. Възможно ли е да има нещо подобно на термостат за маслото който да се намира в маслоохладителя ?

Тази вечер сигурно имаше повечко кислород във въздуха доста добре вървеше пустията :Mr Green Fun . Нали няма дебитомер и компютър и е на периоди бангията :mhihi


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот passatfen » Съб 28 дек 2013 23:33


Колеги в семейството ни има същи ауди 80 1.6тд RA някой може ли да ми каже кога маслото започва да се циркулира от масления радиатор понеже забелязвам ,че когато карам нормално ако ще 300км да мина масления радиатор си е като лед но в един момент ако я настъпя здраво веднага след като спра и я проверя установявам , че е топъл...би трябвало да има два варианта...може да пренасочва маслото към радиатора ако маслото достигне определено налягане или ако достигне определена температура? :gruebel



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта