milmar написа:Iezekil написа:....
Тук интересното е,щом "обемното разширение на газовете е стотици пъти повече от течностите",защо при охлаждането им системата все пак остава под налягане,като те трябва да се свиват стотици пъти?
При охлаждането им системата НЕ остава под налягане !
Говорим за куката,щом твърди,че системата остава под наягане студена,даже и да допуснем,че са влизали горели газове,те нали се свиват при охлаждането също?То ясно,че капачката няма как да е,ясно,че тябва да е ганитура,просто питам за теоретичното обяснение на свиването на газовете?
kukata_pasat написа:явно клапанчето което отговаря да вкарва въздух в системата работи,а това което трябва да изпуска налагането не работи така си го обяснявам.
Клапанчетата нямат нищо общо,понеже сработват на определено налягане.В твоята система,ако остава 1 бар налягане,няма от къде да излезе,поне не от капачката.Във времето,ако гарнитурата е пробила от цилиндър към водната риза се получава обратния ефект,когато изгасиш мотора въпросното налягане в охл. система избутва антифриза по полученият маршрут обратно към цилиндъра.За това и е наложително да се следи нивото за загуби,кокото и да са малки те.