От снощи е на пътя :)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 03 окт 2007 23:26


От сайта който ми даде Kalin72 излиза че моето турбо е едно от 2те които са за колата :roll: По каталог обаче излиза че за мен е горното ... и са кво да правя ? :shock




Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Чет 04 окт 2007 0:44


Колеги, мисля че стигнах до решението на този адски проблем за мен. Колегата niks76 ми даде много ценни съвети, мнения и много ми помогна за което съм му адски много благодарен ! Както и на вас за всички усилия да решим заедно този мой проблем - за всички възможности и за всички линкове към каталози и за доста голямото отделено време по моя проблем.... абе за всичко! :) Изчетох и доста работи по други форуми ( не български ) и стигнах до отговора на всичко :) Значи турбото което свалихме снощи се оказва че си е за колата ... просто има 2 модела турбо за тези двигатели. Единият модел е Garrett GT1749VA Garrett и GT1749VB. И двата модела са явно с променлива геометрия ( VNT-17 ), но разликата идва от това че на единия модел ( VA ) вътрешността му е от алуминии, докато на другия модел ( VB ) вътрешността е от титан. Писано е че VB`то издържа на по-големи натоварвания ( 30psi ), демек за чипосване и надуване на турбото за разлика от VA което не е направено за такъв силов тунинг. Утре по обяд пак ще отида до Реалтурбо да ги поразпитам още неща и да ми се доизясни случая. Друго интересно днес вечерта беше, че за да видим номерата на турбината ми с майстора я почистихме с "Meglio" и очаквахме да потече доста масълце тъй като тръбите към кулера и EGR'а и всичко е в масло, но за голяма изненада масло не потече а само сажди :roll: Може накрая турбото да се окаже че е само за чистене. Но утре след Реалтурбо, веднага щом намеря някъде компютър ще кажа какво е станало. Още един път ЕДНО ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ОТДЕЛЕНОТО И ИЗГУБЕНО ВРЕМЕ ПО МЕН !!!! :bowdown


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 04 окт 2007 0:56


Дано да се окаже само за чистене /както много често става/.Иначе маслото по тръбите може да е засмукано/изхвърлено основно от картера.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Чет 04 окт 2007 15:05


Ей сега се връщам от Реалтурбо и оп ... ИЗНЕНАДА. Техника на Реалтурбо ми каза че турбото ми било здраво ( поне така като го гледа ) Обясних му за всички проблеми .. маслото от ауспоха, виенето на самото турбо, спадналата мощност, маслото по тръбите и около тях и за изтърбушения катализатор. Гледа я чуди се ... пак била здрава. И сега ми даде някакъв телефон на накакъв човек във сервиз специално за ФВ някъде около Зоогическата, където трябва да отида, да ми направи диагностика и ако вече там покаже че е турбото отново да се разглобява колата и вече да се занесе или за ремонт или за ново турбо ..... Довечера с моя майстор ще чистим сегашното ми и ще огледаме клапана да не би да има нещо от него. Странна работа .. тъкмо си мислих че всичко се е оправило :roll:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 04 окт 2007 16:30


GT1749VA се слага на 131 конювия мотор.
GT1749VВ е само наARL мотора който е 1,9 ТДИ 150 коня и го нема май в пассат.
VB e по лагаво турбото. Щом твоййто си е VA значи си е баш като за теб


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Чет 04 окт 2007 16:33


А ако примерно скоро разберат от къде е проблема ( силно се надявам дори да се окаже че турбото е за смяна .. искам само да се оправи ) може ли да взема по мощно турбо и с 1 чипче от тебе да го нагласиме как си трябва ... ? Не можеш да си представиш колко искам чип .... само да стегна колата и веднага те хващам :)


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 04 окт 2007 16:44


GT1749VВ е мног оскъпо бате до колкото знам. Иначе няма проблеми. ше земеме една каса бира и ше настройваме докът докараме нещата :lol: незнам ама мисля че и смукателните тръби трее да се сменат с по големи :roll: иначе поне ше знаеш че турбината работи на серийното налягане за което е произведена. Но трее да се настрой добре че иначе ефекта ш ее обратен.
До колкото знам GT1749VВ бачка на 1,5 бара серийно


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Чет 04 окт 2007 17:05


Еми ако ми е прецакана турбината в крайна сметка ( вече никой не знае как е положението ) ще ги гласим, а ако си е добре ще си слагаме чепче за VA да го издокараме едно 160 коня ... дали ще стане ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 04 окт 2007 19:22


Колега пиши едно ЛС на Rumen или Ventoman и идете да запишете една диаграма на работата на турбото в движение/най-удобно е на околовръсното да бул.България или пътя за летището щото има дълги прави/ и пусни лог.Вероятно е зацепен/зацапан/ механизма дето управлява геометрията ,или самата тя.Иначе дори и тя да се оправи кво ти пречи да и мушнеш ено чипче :)


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пет 05 окт 2007 11:04


Днес вечерта ще отваряме турбото. Снощи го никиснахме в "Meglio" и днес ще го измием и отворим. Ще се прегледат всички работи по турбото и най-вече прочутия клапан. А не ми беше малко турбото а са ми оцелили предния капак на колата с няква арматура ( една ограда дели сервиза и някъв арматурен двор ) и в момента имам 2 вдълбнатини в капака които са без боя и са до метал и дори метала е деформиран :( А аз вече съм завел чета за камъчета и тая няма да ми я приемат.... сега отивам да се разправям с ония малумници. Поздрави !


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 05 окт 2007 11:54


Внимавай като отваряш турбината да не разебеш центровката/баланса/ на оста щото след няколко стотин км. турбото ще се сцепи :!:


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пет 05 окт 2007 18:54


Утре ще го правим по светло. Няма аз да си я отварям сам ... майстора ще я отвори и мисля че няма да им проблем. Дано успеем да видим какъв е проблема, но ако не е в турбото вече не знам къде ще се търси. Силно се надявам от катализатора да се е запушило турбото и да е само за чистене :)


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пет 05 окт 2007 19:15


А да се похваля за капака ... след 1 час разправии, псуване и клетви със Самоковски селяни ( нямам нищо против хората от там по принцип ) шефът на арматурния двор им каза да ми дадат пари ... 300лв за ремонта на капака. Чудя се дали да го снимам ... ламарината на капака на едното място е издълбана :( Бригадира на тези селяни ( явно и той беше ) ми пожела да си оправя колата и да се ударя по здраво ... после искаха да се бием и какво ли още не .... Сега колата още си е там и се надявам да не вземе пак да и направят нещо че тогава ще трябва да викам някой и да се разправяме по другия начин ... Поздрави !


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Съб 06 окт 2007 19:03


Момчета, днес изчистихме турбината... сега на вид изглежда добре и всичко се движи перфектно, но когато свалихме EGRa нещата бяха много тежки за обяснение :) Имаше около 1/2 сантиметър масло и клапана в EGRа беше запекъл ... киснахме го и го позачистихме доста ... сега се кисне още както и колекторите са понапоени малко. Взех си ново масло MOTUL 8100 5W40 и нови филтри. В понеделник ще се купуват и нови гарнитури за турбото и около него и най вероятно в понеделник вечерта колата ще е на колела :D


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Съб 06 окт 2007 19:16


Айде дано да стане колата, че то цяла епопея ве брат!!! Честно ти казвам - тая кола не ти е на късмет, хеле пък с тези железа отгоре й... кофти работа :?
Дано поне сега да ти тръгне както си требе, успех!!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта