ТДИ махане катализатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот Andonov » Пет 05 окт 2012 15:15


brum написа: Пускаш vag-com-а, отваряш 11ти канал и гледаш 4тата колона. Ако там е висока стойността - клапана е отворен към атмосферата, ако е ниска - отворен към вакуума. По средата положението е средно.


Зависи от ЕКУ-то. При по-новите е точно обратно.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Пет 05 окт 2012 15:43


brum написа:Абе много пишеш и малко четеш. Запри се малко. Отговорите ги има из форума - като искаш знания - гугъл и четене. И за да го вземеш по-насериозно това дето казвам - ся ще ти нацъкам удивителните под целия оффтопик.


Абе бате някой теми ги прочетох 3 пъти и снимките как се разглобява ги научих на изуст.

Явно моя клапан не е в час, щото е постоянно отворен и към разтоварващия излиза вакуум като се форсира,а тръбетата са вярно подредени.
Хубаво че се управлява с честотна модулация, но на корпуса му пише 12в - тоест в крайна сметка дали е честотно модулирано напрежението(инпулси)-за целите на прецизното му управление, или не-за проба, се е 12в
А това дето ти написа за работата на Н75, никъде не открих, кое къде смуче. Явно ще го чистя.
Мерси :да:
Отворих ги - моето мнение е, че са повече плевматично-вакуумни, отколкото ел.клапаните. Направи ми впечатление, че по намотката- демек вътрешността на цилиндъра имаше нещо като изолация дето спираше свободното движение на котвата с мембранката. След здраво зашкурване с молив с шкурка започнаха да се движат свободно и двата клапана-Н18 и Н75. Общо взаето така или иначе има подмагнитване при подаване на ел ток и котвата залепва за дълго и ако няма обратно налягане от филтърната кутия няма и да се одлепи лесно, за това и казвам че са повече плевматично вакуумни. А за подаването на модулирани импулси от компера- еми той само с това може да работи. Но аз не виждам какво допринася това за по добрата работа на тоя клапан. Той има толкова малък ход, че не виждам как ще се отвори частично. По скоро играе неква игра втория клапан в оста на котвата за частичното отваряне + плевматичното налягане от филтъра.
Сори за оффтото, това е по тоя проблем !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 13:44


Днеска ходих да да махам моя катализатор. Оказа се, че някой вече ме е изпреварил- катализатора беше избушен и леко заварен към тръбата.
Чудя се дали може пък да се е натрошил и да е издухан към гарнетата назад.
Щото имам едно забиване до 2000 об. Иначе пали лесно и държи ниски обороти стабилно. Нищо не дрънчи в гърнетата. Не пуши грам и на место се форсира и турбото се чува как свирка от 1700-1800 об. Но когато е в движение забива тегаво до 2000 об. и зада тръгне ми се налага да задържам газта и дори леко да връщам. После литва ! Тия диагностиците казаха катализатор :screwy - нямало изходни газове и дебитомер. Записан е като грешка. Да ама аз го откачах и е много вероятно да е записано това откачане. А без дебитомера е като чист дизел- изобщо не върви никъде(някой казват че вървял добре с разкачен :?: ). Дали дебитомера може да спъва така колата- ще взема някакъв.
Логове не са правени, щото требе да си купя кабел и софт, обаче за сега нема кинти и за това.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот juve » Сря 10 окт 2012 16:14


Логове не са правени, щото требе да си купя кабел и софт, обаче за сега нема кинти и за това.

Баце, ти като си решил да се бориш с тази кола, 1 вото нещо което трябваше да направиш е да се ръснеш 40 кинта ( ако не си по CAN ) и тогава да дадеш пари за друго :012:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 16:26


Абе ще видиме - кабела ли е 40 лв ? Това CAN не го схващам- некой вид букса ли е или ? Да не се вкарам в по голям филм с тоя ваг ком. Ако не стане по лесния, ще се вземат и кабеляци.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот brum » Сря 10 окт 2012 17:03


Щом 40лв за кабел са ти много не си по CAN :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 20:15


Баце 40 лева направо са ми като 40 стотинки след закупуването на тоя звер и смяната на ремъците и другите консумативи 5в40 масло кастрол и тнт.
И разхода е към 15/100 с това забиване, преди това беше около 10/100 и мой съсед каза че и при него е около 10. Та парите ми фарчат яко за нафта
Неможеш ме изплаши с 40 лева.
Просто не ми се пипаше и по софта. Ама ако не се оправи с нов дебитомер ще требе да се вземе нещо и лаптопа долу на седалката да ходи.
А и ще требе да се обуча на тая техника - ще питам , па тука трудно се дават хубавите отговори, е изтеглих си некви логове на разни колеги да се понауча и Аз на занаят.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 20:46


Пасата е 2001 година - значи за да тествам в реално време колата ми върши работа и тоя от 40 лева. А тия от 2004 нагоре имат някъкъв КАН канал ама на мене требе ли ми тоя канал въобще. Та да дам 100 кинта и има ли софтуер към 40 левовия.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот Благовест » Сря 10 окт 2012 21:09


kossis написа:. Дали дебитомера може да спъва така колата- ще взема някакъв.

може,може... mhihi
Дебитомер се чисти първо,ако не му се вдъхне живот чак тогава отива в кофата!Чистенето при мен помогна. :да:
Внимавай с какво го чистиш!Има си специални спрейове,а не разни бози за карбуратори,спирачки и тн,щото еди кой си продавач казал,че може.С една диагностика ще се провери дали дава нужните стойности :да:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот juve » Сря 10 окт 2012 21:23


па тука трудно се дават хубавите отговори,

facepalm Виж сега, мисля ти доброто, ама пак ти казвам - вземи да прочетеш повече какво са писали колегите, особено знаещите :!:
Не знам защо си мислиш, че проблеми като твоите не са дискутирани ... истината е че лично твоята кола НЕ е дискутирана и задаваш въпроси, на които търсачката те залива с отговори. Аз не претендирам, че давам "хубави" отговори, обаче мисля че по принцип и ти не "даваш" хубави въпроси... :drunk Лично аз разбирам какво може да ти е на главата, защото минах през нещо такова, обаче.... иска се четене :!:
сори за спама :oops:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Чет 11 окт 2012 8:03


Абе търсих доста за подобен проблем, но като моя обикновенно е рядкост, да се спъва в ниските. Вчера изключих вакуума от геометрията и стана егати и куция кон. Значи бачкат лопатките на геометрията !
Не казвам че ти даваш лоши отговори, а че попринцип същественото трудно се намира. Иначе много ми е помогнал форума и е най- добрия от всичките! :!: :да:
Та дебитомера го чистих с Мотип спрей за платки и електроника, със същия спрей чистих и дистанционно за ТВ, и бутоните му бачкат идеално. Без да подсушавам и бърша после с парцали- пръскаш и се изпарява чисто!

До тук открих, че подобно спъване може да се получава от катализатора- моя го нема, и от дебитомер- ще взема некъв тия дни пък да видиме. От недобре регулиран лост на геометрията - замалко не достига исканата стойност-1244 hPa/2500 об., а при мене е 1076 hPa/2500 об., не мога да разбера дали може да има подобен проблем ?

За кабела, тоя с КАН канал трябва ли ми и ще има ли полза от него или и по евтиния 40 лева ще ми свърши работа ?. Гледам тая фирма дето е от Пловдив и рекламира във форума кабеляците.


Потребителски аватар
kalin_as
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kalin_as » Чет 18 окт 2012 13:10


Колега kossis и аз имам проблем като твоя и не е от катализатора.
Съединител смених и диагностики правих и никой не знае от какво е.
Ако имаш развитие пиши :!:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Чет 18 окт 2012 13:20


kalin_as написа:Колега kossis и аз имам проблем като твоя и не е от катализатора.
Съединител смених и диагностики правих и никой не знае от какво е.
Ако имаш развитие пиши :!:


Катализатора ти махнат ли е ? Щото само тогава може да си сигурен, че не е от него. Съединителя няма общо.
Виж си всмукателните колектори и ЕГР. Аз сега това ще гледам.

Моя проблем майче ще е от недонатегнат лост на геометрият.- нафта има, въздух нема.
Значи махнах една термоизолационна станиолена от изп. колектор и можах да достигна с ръка под лоста на геото :Mr Green Fun. Като я надигнах на горе и не стигаше до стопера. Пружината на актуатора е адски яка и пръстите ми.... След скъсяване на лоста достигнах до положение да удря леко в стопера при макс. горно положение на актуатора. И гледах хода да не го накъсявам на долу. Резбата на горе се накъси значително и заводската контра-боя остана надолу.
Мисля на место да форсирам двигателя и да гледам дали изключва както преди при 4500 об. и после дали пак включва.
Ако изключи за постоянно значи требе да отпусна лоста малко. Незнам дали на место тоя тест е верен или иска да се кара за да се разбере истината ?

Мисля че тая инфо ще е полезна и за другите колеги :D Ще взема и кабел за да се тества тая кола като хората !

Тия маймуни от диагностиката БОШ ОБЕЛЯ- до тука не познаха за катализатора, дебитомера(Аз го разкачах и тия са прочели тая грешка :screwy ), и сега да видиме тия дни дали за геото са познали. Те са Гадатели, а не диагностици, и разбират да ти закачът некой вакуум, ако е обърка, друго не пипат ама за какво им е -кеш пара прибират и без да си мръднат пръста !
Това ме научи да ходя при майстори дето ти правят колата , а не само диагностицират.
Колега вземи си един кабел от 40лв и не се занимавай с Гадатели и врачки дето вземат по 50 лева! :Mr Green Fun

Последна промяна от kossis на Чет 18 окт 2012 13:54, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kalin_as
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kalin_as » Чет 18 окт 2012 13:30


Днес махнах катализатора.
Вървежа е същия!
Колата има чип и набираше за страх от 1400 оборота.
Един ден изпуши на задна скорост и угасна.
Оттогава спря да набира като хората - дори и след 2000 оборота не набира бързо.
Само първа и втора скорост за горе долу добре, но трудно върти гуми...
Смених горивния филтър - същата работа.
Имам кабел и правих логове.
Казаха ми, че няма проблеми и логовете са екстра!
Да, но колата не върви като с чип, а като стокова - от о до 100 за 10,2 секунди
Не съм гледал сондата в резервоара.
Иначе имаме съмнения за Н75, дебитомер, актуатор, вакууми и маркучи за въздуха.
От затиснати колектори не вярвам да е...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Чет 18 окт 2012 13:57


Колекторите в смисъл да не са със сажди и тнт от ЕГР и да не е отворен ЕГР постоянно.

Има една съществена разлика моята не върви под 2000 об- дави се и тръгва с напипване на газта- синхронизиране на въздуха с нафтата :!:

Тия чипове, бате не знам.

Са за тая сонда в резервоара- и тя ли се запушва.
То ако е запушена няма ли да се види в логовете, че немат дебит тия дюзи ? Егати и компютрите !!!
Това с изпушването, да не е тръгнало турбото ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта