Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
malhi4o
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 12 окт 2011 18:22
Автомобил: CaddyDSG7
Двигател: CAYD 2011
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот malhi4o » Вто 18 юни 2013 0:02


dnn написа:Колеги някой слагал ли е содакалстик в обработеното олио, интересува ме каква е пропорцията
Слагало се за да се отдели животинската маст от олиото

Това се отнася за направата на Biodieselhttp://epa.gov/region4/clean_energy/Day%201%20-%20GELLER.pdf. Трябва да се четът рецепти, а за отработеното олио трябва да се загрява и филтрира на 3-4 етапа до финно. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=186108




polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот polkut » Пон 24 юни 2013 14:43


Колег някой по - запознат може ли да ми обясни как работи авансатора. Момента на впръскване на горивото ли променя, количеството на впръсканото гориво ли променя или и двете? Скоро ми се наложи да пътувам 400км. И му сипах чисто олио 20 литра (става въпрос за голф 2 1.6 д) щото си викам аз мотора няма да го гася 200 км пък на другият ден криво ляво ше запаля. Така и стана, обаче на свободен ход се самофорсира, 2 3 секунди притриса и аха да изгасне след това се изфорсирва лекичко и цикълът се повтаря, като опъна малко авансатора се покачват оборотите и работи малко по нормално, поне притрисането не е толкова силно. Забелязал съм че като съм само на нафта или 2 към 1 олио нафта тези проблеми изобщо ги няма. И с пуснат авансатор и с прибран достигне ли нормална температура работи равномерно и няма притрисаници. Тва някой слаб цилиндър ли го прави се чудя?

П.с. без система за олио съм


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот andon_ » Пон 24 юни 2013 22:54


@polkut: Колега, тея "номера" ти ги прави, щото олиото е гъстичко :) Щом като загрее се оправя нямаш проблем.


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот polkut » Пет 28 юни 2013 16:33


Еми тва олио го взех готово прецедено от един приятел който си кара вектра b 98г. На това същото олио и няма проблеми нито с паленето нито с държането на обороти студена и топла. Друго също да питам, никой ли не слага спирт за горене в олиото?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 юни 2013 18:14


Не съм чувал за спирт в горивото ни да се слага :redface па знам ли ...може и да става , но не бих си позволил :rolleyes на мойта кола
П.п. на бензиня-да и аз съм слагал преди, когато бичех бензинови коли....ма на дизел :screwy


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот muns61 » Пет 28 юни 2013 19:09


Метанол се слага, който е метилов спирт. Около 10-20%, за да абсорбира влагата.


Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот karrlito » Пет 27 сеп 2013 16:38


Чудя се ако си върна маркуча за картерни газове пак в двигателя няма ли да помага с нещо поне зимата да загрява по бързо примерно, а и тея маслени пари щом колата може да гори отработено масло няма ли да помогнат с нещо. За голф 2ка 1.6д става на въпрос. Сега ще минавам и аз на олио, щом има толкова положителни мнения. Иначе от картера като съм на светофар и прави облачета :biggrin Ама колата си върви супер да не кажете че е за ремонт и да ме храните, че хората ми дишат газовете :biggrin Между другото на годишния преглед ми тестваха газовете и човека там ме пита сериозно ли е 85г защото ги е минала без проблеми(ама тогава картера духаше навънка).


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот muns61 » Пет 27 сеп 2013 19:51


Чисто рафинирано олио, наливно от маслобойна на 1.90! Сега изпържих картофи с него, отлично е. :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Чет 03 окт 2013 19:31


Вчера минах през Кауф&ланд, имаше "гориво" на 1.89 :mrgreen напълних една количка :cool язък ,че фана студ напоследък и не мога да усетя "напълно" достойнствата на "мазута" :mhihi ще караме на смес .Ако беше лятото, щях да напълня ремаркето си с х-олио :icon_lol Ще ми липсва догодина бойната ( и всеядната )машина :biggrin


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот bate » Чет 03 окт 2013 20:23


Имам приятел майстор, който до скоро караше една стара S - класа с отработено масло /7-8 литра горяло масло и един литър бензин/. Честно припушваше и намирисваше странно но изгори два 200 литрови варела.


Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот karrlito » Съб 09 ное 2013 16:58


Здравейте от скоро взех да сипвам олио от магазина(още не съм намерил отработено за да пробвам) и винаги оставях малко нафта да кажем минимум 30% в резервоара. Сложил съм и филтърче преди основния. Оняден целия блок на двигателя отпред беше в гориво и като го гледам е излизало от капака на помпата(дано е само капака) Преди около 2 години имах проблеми с авансатора и течеше от о пръстена отгоре и ми я правиха. Възможно ли е да са върнали старите уплътнения и да са сменили само това което тече и затова сега така протече? Да не би олиото да е направило нещо или пък налягането в помпата да се е покачило заради него? Сега съм взел ремонтен комплект и ще си сменя уплътненията по капака(надявам се да не е протекла отвсякъде защото всичко беше омазано :cry )Ако спре да тече само с уплътненията отгоре има ли проблем пак да сипвам олио или да забравя? Добре че е авансатора да се прибера с тоя огромен теч, то направо си капеше под колата... Голфа е 1.6д.
П.п. Смених уплътнението на капака и направих governor мода, и добре върви явно не е бил проблема в олиото. Остава да си поиграя с настройката, на помпата.

Последна промяна от karrlito на Нед 10 ное 2013 19:51, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boqn92 » Съб 09 ное 2013 17:15


Като наблюдавам коментарите разбирам ,че при старите дизели по може да се прежали но пак не е много икономично.Според мен за пълна икономия може да пробвате с газова уредба + биодизела и таман ще стане хубав хибрид но някак си става много грозно пуши и мирише.


toshkov81
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот toshkov81 » Чет 14 ное 2013 9:48


ми незнам но при мен икономия има лекинко. Да не викам дявола но досега на двигателя нищо му няма вече 50 000км. като от тях 80% са на олио. при това само на олио, с отделна система за подгряване. като икономия ляга около 4 лв. на 100км. така че досега както и да ги смятам за 4 години са около 4000 лв. Колата че е стара стара е но не чак толкова. 1999г 1.9тди
Лично за мен проблема не е дали да карам на олио или не. Проблема е че не мога да си купя кола по-нова година и да я карам на олио.
Ако имаше как нямаше повече никога да дам и една стотинка на Монополиста Луко-ил. За съжаление помпа-дюза или комон-рейл все още не стават на олио.


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот polkut » Чет 14 ное 2013 14:41


karrlito написа:Здравейте от скоро взех да сипвам олио от магазина(още не съм намерил отработено за да пробвам) и винаги оставях малко нафта да кажем минимум 30% в резервоара. Сложил съм и филтърче преди основния. Оняден целия блок на двигателя отпред беше в гориво и като го гледам е излизало от капака на помпата(дано е само капака) Преди около 2 години имах проблеми с авансатора и течеше от о пръстена отгоре и ми я правиха. Възможно ли е да са върнали старите уплътнения и да са сменили само това което тече и затова сега така протече? Да не би олиото да е направило нещо или пък налягането в помпата да се е покачило заради него? Сега съм взел ремонтен комплект и ще си сменя уплътненията по капака(надявам се да не е протекла отвсякъде защото всичко беше омазано :cry )Ако спре да тече само с уплътненията отгоре има ли проблем пак да сипвам олио или да забравя? Добре че е авансатора да се прибера с тоя огромен теч, то направо си капеше под колата... Голфа е 1.6д.
П.п. Смених уплътнението на капака и направих governor мода, и добре върви явно не е бил проблема в олиото. Остава да си поиграя с настройката, на помпата.



Колега нз дали са ти сложили старите о-пръстени или са ти сложили нови, но на 99% съм сигурен че е прокапала от нафтата или просто и е дошло времето... Аз миналата година сменях и аз о-пръстени... и на мен както на тебе течеше от авансатора. Само че при мен протече зимата, когато минах на 100% нафта, че беше студено и не ми се разправяше с олиота. Та през всичкото друго време си карах олио+нафта, като преобладаваше олиото, дойде зимата, минах на 100% нафта и прокапа... :th_up


bojilov11
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот bojilov11 » Вто 10 юни 2014 19:29


Колеги, искам да съживя малко темата. Напоследък цените на обикновеното олио по магазините са доста примамливи (1.60 кауфланд), чак ме накараха и мен да се замисля. Ако се разреди 70х30 олио х нафта се получава немалка икономическа изгода. Въпростър ми е дали при неизползвано олио и 30% нафта трябва да очаквам някакви проблеми, предполагайки че олиото е напълно чисто. Към момента не съм успял да намеря отработено олио от сигурен източник за по-голяма изгода.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта