Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот StrEagle » Вто 10 юни 2014 19:46


Ако си с помпа дюза или нещо по-ново забрави. Ако си от преди дюзите, може и само на олио да караш лятото.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 юни 2014 22:26


За предкамерен дизел става без проблем ( до 50 на 50 лятото без система/подгрев, със система и втори резервоар до 100%) , за мотор с директно впръскване с роторно ГНП е допустимо при наличие на система с два резервоара и подгрев. И пак не се кара на 100% олио . При КР или ПД мотор - трудна работа ,може да налееш един литър олио на 40литра нафта с цел смазване на системата , но не и да караш с олио в преобладаваш процент , знам ,че има и за тях системи , но са пара сериозна , а и риска не е за подценяване ако нещо сбъгяса


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот BobyM » Сря 18 юни 2014 18:41


Добре това за предкамерните дизели аз не го разбирам лично, карам от скоро дизелов автомобил, Голф 4 1.9 ТДИ.

Предкамерен ли е, кажете каква икономия мога да направя при него ? ;)


Простете за въпроса но просто изчитам лека полека темата но съм едва на 17 страница.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот phantom_ » Сря 18 юни 2014 19:15


Не не е предкамерен.Но кой мотор точно?Защото ако е помпа дюза въобще не е препоръчително да се кара с олио :exclaim


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 юни 2014 20:31


Щом е ТДИ ( турбо-директ-инжекшън) значи е с директно впръскване , отделно Г4 нямат дизели предкамерни.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот fox_vt » Сря 18 юни 2014 22:02


Относно протичането на помпите,кога правих опити да карам с олио от магазина неизползвано,ми протече от капака помпата.Дали съвпадение дали то е виновно нз,взех си ремонтния комлект смених само нея гарнитура и няма проблем.Но после олиото поскъпна и се отказах.Вярно че тогава беше началото на лятото и първото палене е зор може и от това да е било.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 юни 2014 22:30


Олиото има това свойство , да разгражда налепи и мръсотия в горивната система . "Помогнало" е със сигурност за протичането , просто местото е било позапушено и не си е личал теча . Другото което е ,че вдига и вътрешното налягане в помпата , това допълнително понатоварва уплътненията .


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот levonik » Чет 19 юни 2014 7:04


"Другото което е ,че вдига и вътрешното налягане в помпата" Това какво означава? Моля, обяснете!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Чет 19 юни 2014 8:03


В помпата се създава налягане , необходимо за правилната работа на самото ГНП . Има една пластинчата помпа ( подкачваща) и клапан/клапани които поддържат необходимото налягане вътре . При покачване на оборотите на мотора това налягане нараства и има влияние към центровката ( действа на авансатора ). Олиото като малко "по-плътна" течност , създава и по-голямо налягане вътре . Хора които са карали с олио им е правило впечатление ,че докато не е позгряло олиото все още , мотора се стреми да поддържа позавишени ниски обороти ( щото влияе на аванса ) все едно си дръпнал ръчния авансатор и не си го върнал . Олиото има силно смазващ ефект, но ....има едно но , поради високия си вискозитет може да съсипе помпата , понеже се получава ефект с "двойно" действие , уж един път мазна , пък вътре на "сухо" работи . Това е изявено най-вече само когато все още самото олио е студено и е преобладаващо спрямо нафтата , ако е подгрято до към 75-80 градуса - няма никакви проблеми . Самият аз препоръчвам да се кара предимно на предкамерни дизели , лятото до 50 на 50 олио/нафта , колкото по-спадат среднодневните темп. толкова по- се намаля олиото в горивото . Това разбира се при липса на система с подгряване . При наличие - лятото до 100% олио във втория резервоар .
А на дизели с роторно ГНП , но тип ДИ мотор , да не се ползва без подгрев на горивото и да не се кара никога на 100% олио , а най-много 50 на 50 , въпреки ,че си има два резервоара и подгряване . Отделно тя да е загряла ( мотора) поне 60-70 градуса и тогава да се "превключи" на олио/нафта сместа . Т.е. буквално в града и на къси разстояния е неприложимо.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот muns61 » Чет 19 юни 2014 11:41


Слагаш горивен филтър от Рено с подгряване.


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот helikamov » Съб 21 юни 2014 8:11


За любителите на алтернативни горива /и аз съм от тях/ - в Метро румънско олио "Родно" на цена за литър 1.788лв.
Снощи праснах 30 литра


toshkov81
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот toshkov81 » Съб 21 юни 2014 11:59


Пак ще се включа в темата, с риск да се повторя. Карах само на олио 100% над 30 000 км. Да, имаше подгрев и втори резервоар, и подкачваща помпа, да не товари ГНП. Та идеята е, че купих колата, ауди а6 с5 2000г на 320 000 км. Аз я карах 50 000км като 30 000 от тях само на олио. Съответно после я смених, като я дадох на брат ми.Свалих системата за олио защото мислех да я продавам на друг и сега брат ми я кара вече 30 000км на нафта. двигателя е АФН. И все още при нас не е правен никакъв ремонт. нито на двигател, нито на гнп, нито на дюзи. Да не чуе дявола, надявам се да няма скоро проблеми.
Можете ли да карате на олио, смело слагайте система с подгрев и помпа и карайте на воля. Кефа от карането за без пари е несравним.
Колата и сложих чип още щом я взех. така че от 110 е 142 коня сега. разхода на олио извън града е с литър по-висок от този на нафта. тоест 6 на 100.градско е 8. Мощноста е същата. С 4.20лева минавах 100 км. И да си призная ако сега направят нова кола с този двигател 1.9 АФН, пак бих си я купил и пак ще я карам на олио. Просто удоволствието че не пълниш гушата на монополистите, няма цена.
Сега карам Комън Рейл кола и ми е криво че не мога да я карам на олио, но просто ПД и КР не стават за това. Така че имате ли все още двигател пригоден за това, слагайте смело.
А ако искате да карате с олио от магазина. тези двигатели спокойно могат да се карат лятно време 50/50 нафта/олио без никакви системи и резервоари. директно сипваш пред магазина, палиш и караш.Но според мен икономията ще е много малка. Извън града при разход 5 само на нафта 100км ще струват 12лв. ако караш 50/50 разхода ще е 6 и цената за 100 км ще е 10.20 лв. тоест 1.80 икономия. Аз лично не бих си играл за такава икономия. особенно, като се има в предвид че първия път трябва да се смени горивен филтър. Също ако температурата падне под 15гр. студеното палене сутрин ще е доста по-трудно.
Виж със ситема е друго. палиш на нафта и като загрее минаваш на олио. хем икономията е много над половината, хем няма проблеми с палене и каквото и да е .


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот horsito » Съб 21 юни 2014 12:41


И кой пробва за КР и ПД да каже че не става? Всеки който казва не става не е пробвал а чул нещо си. Има един пич в Фиат форума кара Мареа 1.9 ГТД, което е комън реъл с отработено масло вече около година и няма ядове. Някога казваха, че въобще тези с директно впръскване не става, а то вече всеки 5 1z тука върви на олио, масло и смесите им. Включително и моя изгорил вече около 400литра масло, като сега лятото съотношението е 90/10 масло/бензин. Ами да ви кажа отвозих се. Всеки уикенд с жената на екскурзия из страната. До Гърция ходих за 30лева. И куриоза в случая е, че си счупих помпата от тубна нафта с вода(електрониката сдаде), а на масло работи меко като КМ.


toshkov81
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот toshkov81 » Чет 26 юни 2014 12:10


ми аз съм пробвал и не става. Факт е че вече имаме едно Пежо 406 2.0 HDI в моргата заради тази работа.
и ГНП не му понася, и на дюзите не им понася, а пък на ел. помпата в резервоара, хич не и харесва олиото. толкова не и харесва че през 5-6 000 км бяга да се сменя с нова. и накрая като сдаде всичко на куп и не си струваше да се прави.


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот horsito » Чет 26 юни 2014 13:46


Ето това е добър отговор вече :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта