onzius написа:Здравейте господа. За пръв път се вклчвам във форум независимо от темата. Интересува ме темата не заради големите икономии-идеята да заобиколя петролните компании ми харесва и искам да опитам. Живея в Гърция и съм горд притижател на Голф 3, 1,9Д. Олио от фритюрници колкото щеш-оставят го в туби до боклуците. Място имам, време имам. Не ме интересува дали е простотия, дали мирише особено след колата ми-изборът си е мой. Искам да попитам някого с опит по темата и ако бъде добър да ми отговори ще съм му благодарен.
Условия: Голф 3, 94г, 1,9Д, тъмно син;) горещо време, неограничени количества олио от фритюрници.
Въпроси:
1.Съотношение на горивото-30%олио, 70% нафта добре ли е на първо време?
2.Смятам да го шибна в резервоара без никакво предупреждение-бива ли?
3.Ще сложа друг горивен филтър преди основния горивен-има ли смисъл?
4.Ако преценя, че опита не е сполучлив и продължа след олиото само на нафта ще се изчисти ли системата сама от него?
5.Пробвали ли сте таз иновация на такъв двигател или подобен и какви поражения мога да очаквам?
6.Не смятам да пречиствам олиото през крачол от дънки а през филтър за пречистване на вода-представлява намотка от конци, използват ги за битови цели и за филтриране на водата в джакузита.
Благодаря Ви предварително!
Колега първо да ти кажа, че аз карам Голф 1,9 TD вече над 2000 км само на олио.
През резервоара мина от олио от магазина, нерафинирано олио и олио от фритюрници.
Разлика във вървенето и миризмата между различните няма.
В началото и аз карах нафта-олио 50:50, защото беше по студено времето.От като стана топло съм само на чисто олио.
При първоначално палене е малко по тегаво. В смисъл трябва да подадеш газ иначе колата няма да заработи, но следващите паления за деня вече не са проблем.
Разхода си е същия като на нафта.Засега преоблеми с мотора никакви(но аз съм приготвил един за части в мазето за всеки случай).
И сега по твоите въпроси:
1.При това съотношение няма да имаш никакви грижи, но ще даваш пак много пари за нафта.Ако температурите са над 20-25 градуса сипвай само олио.
2.Няма проблеми само не го задържай много време да на граняса.Сипвай по толково колкото ще изгориш.
3. Иам смисъл, но ако не си го филтрирал предварително добре, ще го задръстваш много бързо.
4.Не виждам какво има да се чисти на системата.като сложиш нафта ще си караш на нафта.
5.Тук съм ти отговорил по-нагоре ми се струва.
6.Тук вече немога да ти отговоря, защото незнам този филтър с каква едрина е.
Преди да сложиш олиото в резервоара е добра да е хубаво филтрирано, защото иначе ще оставиш задачата на горивния филтър на колата.В този случай може много бързо да се задръсти и да те остави на път, но и това не е старашно ако си носиш резервен с теб.
Аз процедирам по следния начин: първо пускам олиото през домакинска ситна цедка, за да махна най-едрите боклуци.След това го оставяма да се филтрира през парче от дънки или през парче от тениска(за целата съм отрязал една туба от минерална вода и със скоба слагам парчето плат на гърлежа за да имам по-малки загуби на олио което остава в плата).
Това трае доста време понеже е на самотек, но на мен не ми пречи.Капе си в гаража и толкова.
След това съм си направил една система от маслен филтър от Голф и горивен филтър от дизелова кола.
Само че там олиото го пускам под налягане, защото в масления филтър има клапан, и на самотек едва ли ще минава много през него(за целта ползвам компресор, защото го имам в къщи, иначе става и с някаква помпа).
След като мине през всичките тия неща олиото според мен е достаъчно чисто за в резервоара.
Системата съм я направил така, понеже имам един чувал маслени филтри без пари и мога да си ги сменям често.
Самия маслен филтър е с хартиен елемент и доста добре филтрира.
Първия филтър който ползвах на 50 литра нерафинирано олио го срязах да видя какво има вътре и беше полепнал целия с глеч.Но пък нерафинираното олио има едни гадни утайки, дето остават в крачола и приличат на кремкарамел.
При олиото от фритюрниците такива неща няма, но е много тъмно на цвят почти черно(това не е проблем разбира се).
От скоро време запалих и зетя да кара на олио (Фиат Улис 1,9 ТД), но той се страхува да пали на олио, затова си изработи система с клапани и втори съд, та винаги пали на нафта и като позагрее минава на олио.И при него засега няма никакви ядове.
Доста стана писането, но ако съм пропуснал нещо питай.