Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот dj carul » Съб 06 фев 2010 16:14


Като взех пасатора преди 3-и нещо години,защо мислите беше на 1,200 000 километра като единсвеното отваряне на мотора беше за 3 клапана поради скъсал се на 500км след смяната му ангренажен ремък?
Бившия му собственик(мой приятел) го караше само с отработено двигателно масло,а най-хубаво работеше с трансформаторно масло-направо му се гладеше косъма :lol:
Тръгна с него към Италия със 10 кила нафта в резервоара и 100 кила отработено двигателно масло,събрано от сервизите на града :lol: :lol: :lol: отиде без проблем.До последно пасата си вървеше но аз година след като го купих реших че трябва да му направя ремонт защото километрите са му множко,и като отворих мотора се оказа че износването на цилиндрите е супер смешно и минимално като се има в предвид километрите му!
1.9тд ААЗ :lol:




Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Ljubon » Сря 10 фев 2010 23:33


Мисля, че човек трябва много да го е закъсал, за да претака старо олио с крачоли от дънки в мазето, вместо да си пие биричката в хола. Никакъв престиж, става дума не за клошари, а хора, които карат Пасати Б5. И все пак, ако искате икономия без да се излагате като кифладжии, ето ви един вариант, Пасат Б5 - електромобил. Само от време на време трябва да се зареждат батериите:
Прикачени файлове
IMG_0186.jpg


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот mladeja » Чет 11 фев 2010 18:58


Човек никога не бива да съди по собствения си джоб за състоянието на другите - било то финансово било то интелектуално - трябва да се прави по представителна извадка.А и мисля, че е погрешно да се дават квалификации.
Аз си събирам олиото от пържените картофки и някой ден ще го постна в резервоара.
Решението все пак си е за всеки индивидуално.
Мисля че автора на темата е искал да се консултира с тези които ползват алтернативни горива а не тези които обсъждат финансовото му състояние.
Лично съм виждал статия в Ауто билд на снимките имаше един щастливо изглеждащ господин с количка пълна с бутилки от олио пред резервоара на автомобила си като изливаше съдържанието им в последния.Германска идилия.
Аз мислех да правя същото но тъкмо си купих дизелов автомобил и от тогава цената на олиото е почити равна на тази на дизела по бензиностанциите.
Успехи на всички.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Ljubon » Съб 13 фев 2010 11:14


mladeja написа:...Човек никога не бива да съди по собствения си джоб за състоянието на другите - било то финансово било то интелектуално - трябва да се прави по представителна извадка...
...Лично съм виждал статия в Ауто билд на снимките имаше един щастливо изглеждащ господин с количка пълна с бутилки от олио пред резервоара на автомобила си като изливаше съдържанието им в последния...

Колега, шегувам се, не искам никого да обиждам или засягам, гледам, че темата нещо позамря, няма коментари вече, та реших да я поразбутам малко... А и всеки може да експериментира с колата си, както намери за добре. И не се казвам Андрей Райчев, за да направя представителна извадка.
За олиото - има неприятното свойство да се огранява и клеясва. Преди време носих шевната машина за ремонт на майстор. Там имаше една, която собсвеникът и бил смазвал с олио, за да не трака. Така беше клеясала, че е невъзможно да се изчисти. Клеясалото олио не се разтваря от никакъв разтворител. Майсторът я показваше на клиентите си да не вземе някой да направи същата глупост. Предсавям си, какво може да се случи по горивната система на колата, ако олиото направо се налива в резервоара. Аз лично не бих правил такива експерименти с моята кола без да имам специална инсталация за олио.
Относно Ауто билд и щастливият господин, който налива олио в резервоара - ами това си е чиста проба майтап. Може би е трябвало да сложат и надпис "Не правете това в къщи с вашия автомобил", за да няма последователи, които тълкуват нещата дословно.
Поздрави и успех в начинанията!


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот mladeja » Нед 14 фев 2010 19:49


Доста броеве на Ауто билд съм изчел.Не съм останал с впечатлението зя някакъв майтап в изследванията на журналистите.Напротив впечатленията ми са за доста сериозно списание.Вярно пречупено през германските условия.
Относно запичането на олиото си прав има го ама аз не съм за 100% употреба за сега.Вероятно глицерините в продукта са проблема.
За повдигането на темата :да:
Скоро а може би не чак толкова ще сме принудени да караме с био горива.


onzius
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот onzius » Сря 23 юни 2010 22:05


Здравейте господа. За пръв път се вклчвам във форум независимо от темата. Интересува ме темата не заради големите икономии-идеята да заобиколя петролните компании ми харесва и искам да опитам. Живея в Гърция и съм горд притижател на Голф 3, 1,9Д. Олио от фритюрници колкото щеш-оставят го в туби до боклуците. Място имам, време имам. Не ме интересува дали е простотия, дали мирише особено след колата ми-изборът си е мой. Искам да попитам някого с опит по темата и ако бъде добър да ми отговори ще съм му благодарен.
Условия: Голф 3, 94г, 1,9Д, тъмно син;) горещо време, неограничени количества олио от фритюрници.
Въпроси:
1.Съотношение на горивото-30%олио, 70% нафта добре ли е на първо време?
2.Смятам да го шибна в резервоара без никакво предупреждение-бива ли?
3.Ще сложа друг горивен филтър преди основния горивен-има ли смисъл?
4.Ако преценя, че опита не е сполучлив и продължа след олиото само на нафта ще се изчисти ли системата сама от него?
5.Пробвали ли сте таз иновация на такъв двигател или подобен и какви поражения мога да очаквам?
6.Не смятам да пречиствам олиото през крачол от дънки а през филтър за пречистване на вода-представлява намотка от конци, използват ги за битови цели и за филтриране на водата в джакузита.
Благодаря Ви предварително!


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот sashot » Чет 24 юни 2010 7:03


Филтърът, който смяташ да използваш ще се задръсти много бързо, поне според мен и няма как да го "регенерираш". Олиото е доста агресивно към каучука в стандартните уплътнения по горивната система, вероятно ще ти се наложи да ги замениш с други, устойчиви на растително масло. Иначе двигателят е подходящ за подобни "иновации" за разлика от моя. Дерзай :).


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот milenski_77 » Чет 24 юни 2010 9:31


onzius написа:Здравейте господа. За пръв път се вклчвам във форум независимо от темата. Интересува ме темата не заради големите икономии-идеята да заобиколя петролните компании ми харесва и искам да опитам. Живея в Гърция и съм горд притижател на Голф 3, 1,9Д. Олио от фритюрници колкото щеш-оставят го в туби до боклуците. Място имам, време имам. Не ме интересува дали е простотия, дали мирише особено след колата ми-изборът си е мой. Искам да попитам някого с опит по темата и ако бъде добър да ми отговори ще съм му благодарен.
Условия: Голф 3, 94г, 1,9Д, тъмно син;) горещо време, неограничени количества олио от фритюрници.
Въпроси:
1.Съотношение на горивото-30%олио, 70% нафта добре ли е на първо време?
2.Смятам да го шибна в резервоара без никакво предупреждение-бива ли?
3.Ще сложа друг горивен филтър преди основния горивен-има ли смисъл?
4.Ако преценя, че опита не е сполучлив и продължа след олиото само на нафта ще се изчисти ли системата сама от него?
5.Пробвали ли сте таз иновация на такъв двигател или подобен и какви поражения мога да очаквам?
6.Не смятам да пречиствам олиото през крачол от дънки а през филтър за пречистване на вода-представлява намотка от конци, използват ги за битови цели и за филтриране на водата в джакузита.
Благодаря Ви предварително!

Колега първо да ти кажа, че аз карам Голф 1,9 TD вече над 2000 км само на олио.
През резервоара мина от олио от магазина, нерафинирано олио и олио от фритюрници.
Разлика във вървенето и миризмата между различните няма.
В началото и аз карах нафта-олио 50:50, защото беше по студено времето.От като стана топло съм само на чисто олио.
При първоначално палене е малко по тегаво. В смисъл трябва да подадеш газ иначе колата няма да заработи, но следващите паления за деня вече не са проблем.
Разхода си е същия като на нафта.Засега преоблеми с мотора никакви(но аз съм приготвил един за части в мазето за всеки случай).
И сега по твоите въпроси:
1.При това съотношение няма да имаш никакви грижи, но ще даваш пак много пари за нафта.Ако температурите са над 20-25 градуса сипвай само олио.
2.Няма проблеми само не го задържай много време да на граняса.Сипвай по толково колкото ще изгориш.
3. Иам смисъл, но ако не си го филтрирал предварително добре, ще го задръстваш много бързо.
4.Не виждам какво има да се чисти на системата.като сложиш нафта ще си караш на нафта.
5.Тук съм ти отговорил по-нагоре ми се струва.
6.Тук вече немога да ти отговоря, защото незнам този филтър с каква едрина е.
Преди да сложиш олиото в резервоара е добра да е хубаво филтрирано, защото иначе ще оставиш задачата на горивния филтър на колата.В този случай може много бързо да се задръсти и да те остави на път, но и това не е старашно ако си носиш резервен с теб.
Аз процедирам по следния начин: първо пускам олиото през домакинска ситна цедка, за да махна най-едрите боклуци.След това го оставяма да се филтрира през парче от дънки или през парче от тениска(за целата съм отрязал една туба от минерална вода и със скоба слагам парчето плат на гърлежа за да имам по-малки загуби на олио което остава в плата).
Това трае доста време понеже е на самотек, но на мен не ми пречи.Капе си в гаража и толкова.
След това съм си направил една система от маслен филтър от Голф и горивен филтър от дизелова кола.
Само че там олиото го пускам под налягане, защото в масления филтър има клапан, и на самотек едва ли ще минава много през него(за целта ползвам компресор, защото го имам в къщи, иначе става и с някаква помпа).
След като мине през всичките тия неща олиото според мен е достаъчно чисто за в резервоара.
Системата съм я направил така, понеже имам един чувал маслени филтри без пари и мога да си ги сменям често.
Самия маслен филтър е с хартиен елемент и доста добре филтрира.
Първия филтър който ползвах на 50 литра нерафинирано олио го срязах да видя какво има вътре и беше полепнал целия с глеч.Но пък нерафинираното олио има едни гадни утайки, дето остават в крачола и приличат на кремкарамел.
При олиото от фритюрниците такива неща няма, но е много тъмно на цвят почти черно(това не е проблем разбира се).
От скоро време запалих и зетя да кара на олио (Фиат Улис 1,9 ТД), но той се страхува да пали на олио, затова си изработи система с клапани и втори съд, та винаги пали на нафта и като позагрее минава на олио.И при него засега няма никакви ядове.
Доста стана писането, но ако съм пропуснал нещо питай.


Потребителски аватар
dj_runner
Мнения: 406
Регистриран на: Сря 06 май 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот dj_runner » Пон 28 юни 2010 21:12


Не , че имам дизелка , но ми е интересно от къде намирате отработено олио?
У дома да изгорите най-много 50мл на ден и Олиото не е ли по-скъпо от нафтата(взета от ръка)?


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Ljubon » Вто 29 юни 2010 9:31


dj_runner написа:Не , че имам дизелка , но ми е интересно от къде намирате отработено олио?
У дома да изгорите най-много 50мл на ден и Олиото не е ли по-скъпо от нафтата(взета от ръка)?

Колега от по-горен пост беше писал, че в Гърция оставяли цели бидони олио на боклука. Сигурно и тук в МакДоналдс и други заведения се изхвърлят големи количества старо олио. Отделен е въпроса, какво има в тези бидони - дали е олио или някаква друга гняс. Аз обаче, нафта(взета от ръка)както казваш досега не съм намирал и не знам къде се предлага такава услуга. А и времето, отделено за претакане и цедене на изгоряло олио бих го оползотворил да спечеля някой лев и си заредя колата като бял човек на бензиностанция.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот milenski_77 » Вто 29 юни 2010 20:26


В момента олиото в Кауфланд е 1,85 лв/л(най-евтиното), което е доста под цената на нафтата от бензиностанцията.
Това олио го наливаш директно в резервоара без да му правиш нищо преди това.
Иначе олио от фритюрници се намира по ресторантите, като се договориш със шефа и оставиш бидон да го събират.
В Макдоналдс и КFC не ползват олио за пържене, така че там не става.
Аз лично съм купувал олио и по 1,50 лв/л от човек с много земя на който му дават рента олио,така че начини има, както написах по-горе и от магазина да го взимаш в момента си с 0,42 лв/л по-малко от нафтата, така че мисля че си е на сметка.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот faint » Сря 30 юни 2010 2:10


мда пред кауфланд ме гледаха изумено как си наливам олио от 1.85лв директно в резервоара mhihi


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот levonik » Чет 01 юли 2010 18:51


Здравейте!
Сума и информация изчетох, но така и не ми стана ясно въздействието върху гумените съединения на горивната система. Моята е старичка - двигател CS 1985 година и притеснява помпата да не текне, че майстора в кв. Виница отдавна не ме е виждал. На едно място пишат, че отработеното олио не е агресивно, в друго обратното. Чета, че олието не е агресивно, а такова е биодизела. То не е ли едно и също?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот muns61 » Чет 01 юли 2010 19:39


Агресивни са киселините в олиото, особено в отработеното. Имам стара Мазда 323 1,7 Д. През нея съм прекарал 1500 л трансф масло и доста нерафинирано олио. С олиото е малко спъната, но няма грам пушек. И с двете пали по- трудно в студеното, щото имат по - висока пламна температура. За зимата си трябва нафта 50% за здрав мотор.
Карането с тез горива си е лична отговорност. Аз си го позволявам, защото си правя ремонтите сам.
В интерес на истината, не е правено нищо по горивната система. Колата е с оригинален подгревател на горивото - електрически и от антифриза.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Ljubon » Чет 01 юли 2010 20:16


muns61 написа:...През нея съм прекарал 1500 л трансф масло...

Че трансформаторното масло не е ли по-скъпо от нафтата, или ти го "подаряват"? Аз не намирам "нафта в туби" или други алтернативни горива, затова зареждам на бензиностанциите като обикновен човек, по 2.27лв./л. дизела, текуща цена.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan и 30 госта