:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kosturkow
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 17 авг 2022 12:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AHF 2000

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот kosturkow » Вто 06 сеп 2022 16:27


Колеги,малко помощ и за мен! Значи колата е 1.9 AHF има проблем с набирането и се изразява до колкото видях на живи данни в пренадуване! До колкото съм наясно трябва да пиква на 0.9(+/-), а моята пиква 1.4 и най-интересното е,че не влиза в авариен режим,а пренадува и изключва турбото и пак си тръгва! В рамките на няколко стотин оборота го прави няколко пъти. :banghead




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот cecoa1 » Вто 06 сеп 2022 22:44


А наясно ли си, че за да усетиш "забиване" от пренадуване, трябва да задържи пик над предвиденото за около 6-7 секунди(по спомен, може и малко повече да беше времето)?!
И като стане това не "изключва турбото", а намалява подаването на гориво, затова колата "забива", и едновременно с това пада налягането и от турбото(то всъщност това е целта, и това е вид "авариен режим", с който се пази турбината от свръхобороти). На някои коли е достатъчно да върнеш газта и пак да натиснеш, за да тръгне пак, а на други се излиза от този режим чак след гасене и палене отново.


Потребителски аватар
kosturkow
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 17 авг 2022 12:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AHF 2000

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот kosturkow » Сря 07 сеп 2022 6:51


И да върна газта е същата работа.. възходи и падения прочетох вчера малко повече по-темата да. Пробвах да вържа турбото директно без n75 резултата е повече от ясен,както каза 6-7секунди и директно забива и се налага гасене и палене и отново до 4та предавка го прави около 3000 оборота,а на 5та на 120км/ч


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот cecoa1 » Сря 07 сеп 2022 7:31


Как директно да го вържеш? То на тоя мотор управлението на геометрията е на вакуум, и при директно връзване би трябвало да дръпне геометрията към разтоварване, та няма да върви още веднага, та камо ли 6-7 секунди. Най-вероятно ти е блокирала геометрията на турбото, виж дали движи, може на ръка, или пък точно като връзваш и откачаш директен постоянен вакуум.


kalin09
Мнения: 179
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот kalin09 » Сря 07 сеп 2022 13:30


cecoa1 написа:Как директно да го вържеш? То на тоя мотор управлението на геометрията е на вакуум, и при директно връзване би трябвало да дръпне геометрията към разтоварване, та няма да върви още веднага, та камо ли 6-7 секунди. Най-вероятно ти е блокирала геометрията на турбото, виж дали движи, може на ръка, или пък точно като връзваш и откачаш директен постоянен вакуум.

Нищо подобно. При директно връзване надува на max.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот cecoa1 » Сря 07 сеп 2022 15:28


kalin09 написа:
cecoa1 написа:Как директно да го вържеш? То на тоя мотор управлението на геометрията е на вакуум, и при директно връзване би трябвало да дръпне геометрията към разтоварване, та няма да върви още веднага, та камо ли 6-7 секунди. Най-вероятно ти е блокирала геометрията на турбото, виж дали движи, може на ръка, или пък точно като връзваш и откачаш директен постоянен вакуум.

Нищо подобно. При директно връзване надува на max.

Така е, прав си, грешката е от мен.
Значи или клапана не работи правилно, или по маркучите с вакуума нещо. Което не пречи, да се погледне и дали добре движи геометрията със слагане и махане на вакуума.


Потребителски аватар
kosturkow
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 17 авг 2022 12:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AHF 2000

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот kosturkow » Чет 08 сеп 2022 14:11


Приятели ъпдейт за AHF-a.. понеже ми бяха казвали да сменя дебитомер. И си викам окей,намирам аз втора ръка и го слагам уж за работещ.. колата отново не тръгва както трябва на живи данни прави пик турбото от 1.4 пада рязко до 0.3 някъде и пак си започва от начало. Едно момче ми вика я пробвай с диод да го залъжеш.. викам си кво толкова намерих си аз едно диодче сложих го и колата се промени доста.. та мисълта ми е,че явно дебитомера си е бил изчаткал.. Взех втора ръка понеже ме убеждаваха,че ще изкара много повече от тея в магазина, ама така и не изкара та живи и здрави и мерси за мненията. Явно на тая кола и е писано да се прави да работи по мап



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: daimen и 64 госта