Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 19 сеп 2012 13:07


Е до сега ръчках по вакуумите под пластмасата над въздушния филтър. Там има и още един ел.магнитем клапан- за какво е той ? :?: .
Освен това има и обратен клапан- моя работи и когато го изключа -актуатора на турбото отпуска геометрията, върна ли го и лоста на геометрията бая се покачва- повече от 1 сантиметър.

В системата на вакума има масло, засмукано от двигателя и турбото- евентуално то може и да задръства клапанчетата :idea:




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Сря 19 сеп 2012 15:20


ако е един малко по различен значи е за клапата за меко гасене... :!:

В системата на вакума има масло, засмукано от двигателя и турбото- евентуално то може и да задръства клапанчетата :idea:

теоретично няма как да засмуче вакума масло от турбото...помпата смуче и "предава" по клапаните, които са някакъв вид мембрани все пак ...и на ЕГР и на актуатора..те не са свързани директно :!: Е, ако ти е спукана мембраната на ЕГР ( както моята) и си запушиш 2 та отвора, ама го оставиш закачен и с маркучето...може и да дръпне по оста 9 казвам теоретично, защото моя спукания леко омаслява от тези отвори )

Последна промяна от juve на Сря 19 сеп 2012 15:39, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 19 сеп 2012 15:27


По различен от какво ? от "Клапанът" Н75. Ми по различен е - има си неква като бяла шапка отдолу- капачка.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Сря 19 сеп 2012 15:29


Направи снимки и ще ти се отговори!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Сря 19 сеп 2012 15:40


то има 3 клапана: на ЕГР, на турбото и на мекото гасене - всеки си е свързан с маркучета за неговото си устройство и го командери :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 19 сеп 2012 15:42


Тая клапа за меко гасене къде е ? Не го знам.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 19 сеп 2012 15:52


ЕГР е ясен и е по вероятно да е за него.

А клапата за мекото къде е, че идея си нямам.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 19 сеп 2012 18:49


За ЕГР-а няма ли вързано едно буренце със лост, който затваря една клапа преди ЕГР-а ? Ако има - това е клапата за меко гасене на мотора.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот SCALE » Сря 19 сеп 2012 18:56


Там до ЕГР-а - кръгло черно клапанче с лост - като го дръпне и затваря клапата съответно въздуха към смукателния колектор и тогава мотора загасва като на бензинова кола.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Чет 20 сеп 2012 8:47


То тоя ЕГР и тая клапа за мекото на едно ли са ?
Вчера погледнах под пластмасата и видях, че от това ел.клапанче отива точно в това черното клапанче с лостчето (като го натисках и колата гаснеше :да: )- значи е за мекото гасене.
А за ЕГР клапана, дали вакуума е този дето е отгоре никелиран и се вижда през декоративната кора. Там вакуума минава под тая кора и се беше натъркал, но не се е пробил. Зарязах декоративната кора, а на вакуумната тръбичка навих микропореста гума за климатици - да не се натърква. Та тая вакуумна тръба отива някъде зад двигателя и надолу- сигурно там е ел. клапана дето командва ЕГР ? :?:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Чет 20 сеп 2012 10:58


kossis написа:То тоя ЕГР и тая клапа за мекото на едно ли са ?
Вчера погледнах под пластмасата и видях, че от това ел.клапанче отива точно в това черното клапанче с лостчето (като го натисках и колата гаснеше :да: )- значи е за мекото гасене.
А за ЕГР клапана, дали вакуума е този дето е отгоре никелиран и се вижда през декоративната кора. Там вакуума минава под тая кора и се беше натъркал, но не се е пробил. Зарязах декоративната кора, а на вакуумната тръбичка навих микропореста гума за климатици - да не се натърква. Та тая вакуумна тръба отива някъде зад двигателя и надолу- сигурно там е ел. клапана дето командва ЕГР ? :?:


У бреее... :bishop ти обърна темата за зацапана геометрия на: "аз си ровя под капака, не чета, но питам :drinking: Ми вземи изтегли от някъде едно ръководство за кола с твоя двигате, изучи го малко по снимки и теми , щом ти е кеф и тогава...То всички направихме яко оффтопик, ама ти направо ще напишеш книга: Виждам нещо - моля обяснете ми какво виждам! :beat_butt2


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Чет 20 сеп 2012 11:00


Колеги как мога да разбера дали лоста на ЕГР клапана не е клеасал и дали работи коректно тоя ЕГР. Щото разбрах, че той може да обърка работата на дебитомера.
А понеже разхода ми е висок и според мене има замотване на ниски обороти при потегляне, та ще я гледаме на компютърна диагностика, ама това няма да покаже, че колекторите или ЕГР са задръстени. А най- вероятно ще покаже неизправен дебитомер, който сигурно не е съвсем наред така или иначе.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Чет 20 сеп 2012 11:05


juve написа:
kossis написа:То тоя ЕГР и тая клапа за мекото на едно ли са ?
Вчера погледнах под пластмасата и видях, че от това ел.клапанче отива точно в това черното клапанче с лостчето (като го натисках и колата гаснеше :да: )- значи е за мекото гасене.
А за ЕГР клапана, дали вакуума е този дето е отгоре никелиран и се вижда през декоративната кора. Там вакуума минава под тая кора и се беше натъркал, но не се е пробил. Зарязах декоративната кора, а на вакуумната тръбичка навих микропореста гума за климатици - да не се натърква. Та тая вакуумна тръба отива някъде зад двигателя и надолу- сигурно там е ел. клапана дето командва ЕГР ? :?:


У бреее... :bishop ти обърна темата за зацапана геометрия на: "аз си ровя под капака, не чета, но питам :drinking: Ми вземи изтегли от някъде едно ръководство за кола с твоя двигате, изучи го малко по снимки и теми , щом ти е кеф и тогава...То всички направихме яко оффтопик, ама ти направо ще напишеш книга: Виждам нещо - моля обяснете ми какво виждам! :beat_butt2


Ей, са нова тема ли да пусна, човек иска да знае- като пита що пита, като не пита - що не е питал.
То нещата са навързани, както и да е ще се оправям и сам - то за това са форумите - да ти теглят една и да се оправяш сам.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Чет 20 сеп 2012 12:00


не съм против да питаш... ама не ми изглежда като да си се опитал да прочетеш нещо от поредицата "аз ремонтирам Голф/пасат " или нещо такова. Там има и картинки и схеми ... а просто темата която беше за геометрията ( то има доста, ама както и да е) се превърна в "посочи част от автомобил..." еди кой си :) :beer
п.с Не мисля че някой ти е теглил една, поне не и тук :mrgreen:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Чет 20 сеп 2012 13:54


:да: Споко бате. Бая теми има за ЕГР, но в тях се показва как се ремонтира и чисти. То теми за това какво е това и как работи са по редки. А иначе доста изчетох и доста ми и помогна де!

Теглил съм и съм търсил документация за тоя пасат ама нема много и не е техническа. За Б3 има повече- Руска, но и тя не е много ясна. Даже и книга съм си купил за Б3 ама там не всичко е добре обяснено.

Който търси намира. Защо ли ? Ще кажа преди да спомена за моето откритие преди малко, че тия в автокъщите са пълни пендели.
Погледнах под казанчто за антифриза и какво да киризя леко разкачен вакуум от тоя ел клапан дето е захванат на турбо-тръбата и очевидно е за ЕГР клапана. А от там имаше и тройник за некъв друг клапан към някво водно съединение- къв е тоя бе ? :?: .
Явно това е некъв дивашки метод за изключване на ЕГР. След като го зацепих ако го извадя и вкарам обратно в ЕГР клапана и мотора притриса и пак стабилизира.
Са въпроса е дали да го затапя или да го оставя, чрез вакуума ?
Турбото ми е рециклирано.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, licho58 и 57 госта