
Стар дизел - „за“ и „против“
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
Колеги, да не искате да кажете, че един 20 годишен дизел е за предпочитане пред 10 годишен? 

Re: Стар дизел - „за“ и „против“
НарКол написа:Колеги, да не искате да кажете, че един 20 годишен дизел е за предпочитане пред 10 годишен?
Ако разполагаш с алтернативно гориво

- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
i.e.i написа:НарКол написа:Колеги, да не искате да кажете, че един 20 годишен дизел е за предпочитане пред 10 годишен?
Ако разполагаш с алтернативно гориво
На дизела не знам да има алтернатива.

- darknessevil
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
- Автомобил: Passat B6 DSG 2009
- Двигател: CBBB 170hp
- Местоположение: София
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
Относно поддръжка и непретенциозност към гориво, че дори и път, 20 годишния дизел е голяма сила.
Предишната ми кола беше Ауди 80, 1.6 чист атмосферен ... тва нещо няма кво да го умори, а диагностика се прави с отвертка и пробна лампа.
За комфорт не говорим - на годинки си е, но пък таблото му е от ебати добрия материал. Който не търси комфорта в тоя автомобил, може да го прекара/паркира/закара почти навсякъде.

Предишната ми кола беше Ауди 80, 1.6 чист атмосферен ... тва нещо няма кво да го умори, а диагностика се прави с отвертка и пробна лампа.

За комфорт не говорим - на годинки си е, но пък таблото му е от ебати добрия материал. Който не търси комфорта в тоя автомобил, може да го прекара/паркира/закара почти навсякъде.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
Ако се върнете още малко назад в годините може коне и магарета да започнем да обсъждаме... 

- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
А защо не и карбуратори? Аз веднага мога да похваля моето старо 2е3, което изкара половин милион километра на колата 
Относно старостта: за мен всеки автомобил след 3-тата година си е стар отвсякъде. Имам спомен някакъв за класациите на АДАЦ, че са за коли до 3-тата, 5-тата и 7-та година. Което говори достатъчно в белите държави как нареждат и класифицират старостта. Тук някой като чуя, че си купил "нова" кола на само 17 години ме избива на смях
Има както три годишни милионници, така и 25-годишни коли на по 50 000км реални, така че темата в тоя си вид е малко недооформена и предразполага към излишни дразги между колеги, каквито се и наблюдават, междувпрочем.

Относно старостта: за мен всеки автомобил след 3-тата година си е стар отвсякъде. Имам спомен някакъв за класациите на АДАЦ, че са за коли до 3-тата, 5-тата и 7-та година. Което говори достатъчно в белите държави как нареждат и класифицират старостта. Тук някой като чуя, че си купил "нова" кола на само 17 години ме избива на смях

Има както три годишни милионници, така и 25-годишни коли на по 50 000км реални, така че темата в тоя си вид е малко недооформена и предразполага към излишни дразги между колеги, каквито се и наблюдават, междувпрочем.

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
с две ръце за стария дизел, имам голф 2 91г 1,6 тд - няма такова животно , хем икономично , хем непретенциозно, за 10 години употреба по бг пътища и навъртяни над 110 000 км само един път ми е направил проблем от некачествен дизел - освен това проблема се реши без ремонт - просто се доля качествен дизел и колата започна да си работи нормално... Много ми са интересни някои като ми кажат "ми то на голф 2-ка няма кво да му се развали" - ами тогава си купувайте модерни коли да им плащате ремонти и скъпа поддръжка , аз съм прост и карам кола, която не прави проблеми!
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
golf_td написа:Много ми са интересни някои като ми кажат "ми то на голф 2-ка няма кво да му се развали" - ами тогава си купувайте модерни коли да им плащате ремонти и скъпа поддръжка , аз съм прост и карам кола, която не прави проблеми!
Не е баш тъй ама айде. По тая логика дай да си седим с Нокия 3310, или да гледаме старите кинескопи на аналогова кабелна телевизия

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
i.e.i написа:НарКол написа:Колеги, да не искате да кажете, че един 20 годишен дизел е за предпочитане пред 10 годишен?
Ако разполагаш с алтернативно гориво
Преди няколко дни се отбих в Лид'л-а и кво да видя , "мазут" на стойност 5.39 левчета пет литра - промо изтича му срока , е как няма да си взема , купих 18 шишета ,ако си бях взел още пари , сигурно щях да купя 50 бутилки



- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
Глупости на таркалети си пишем тука, Голф 2, Ауди 80, колко хубав бил предкамерния дизел и т.н. 

Последна промяна от forski на Вто 14 яну 2014 19:59, променено общо 2 пъти.
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
stefan4o написа:golf_td написа:Много ми са интересни някои като ми кажат "ми то на голф 2-ка няма кво да му се развали" - ами тогава си купувайте модерни коли да им плащате ремонти и скъпа поддръжка , аз съм прост и карам кола, която не прави проблеми!
Не е баш тъй ама айде. По тая логика дай да си седим с Нокия 3310, или да гледаме старите кинескопи на аналогова кабелна телевизия
Не е баш тъй.... Не можеш да отречеш че новите автомобили са по чупливи от старите и по кекави и по калпави. ПРосто това им е политиката на производителите. Да не се повтори грешката наречена Голф 2 толкова здрав и надежден автомобил че не може да се продават части за нея до 15 стата годишнина

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
темата е мн.дълга ... по принцип има хора , които просто търсят модерното и новото постоянно .. градят реноме чрез кола , телефон и каквото и да е , за съжаление в Бг все още съдят за човек по автомобила му , но има и такива хора - които си купуват нова вещ след като старата им вече не става за нищо ... и ако говорим за ресурс и дълъг живот на използваните вещи и тяхната оправдана парична стойност - новите вещи са с много минуси и това не е само мое мнение - всичко е направено с нов модерен дизайн , екстри , улеснения и какво ли още не - но ресурса им и потенциала им няма нищо общо с качествените неща от миналото.Последния пример от преди няколко дни - сменях звънеца - стария беше монтиран със строежа на блока тоест 77-ма , 78-година , издаде багажа миналата година - живот около 35 години, новия звънец , който поставих издържа по-малко от година - иначе спор няма - хиляда мелодии, по-красив дизайн... е файда 0 

- RZ01
- Мнения: 138
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 17:36
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: 1.9TDI ASZ
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
Много съм доволен от "дъртия" АЕФ в купе 97-ма, ако е гледан и продължава да е така нямат грешка, освен демферните маховици, които мисля, че може да се сменят с твърди. Евтина поддръжка, малко коне, нисък разход (7 смесено при мен) според мен е доста добър мотор и с голям потенциал, че защо да сме против старите дизели, които почти не умират 

-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: Стар дизел - „за“ и „против“
Масовата практика в развитите страни 17 от 200 и кусур, е че голям процент от хората могат да си позволят нов автомобил на 7-8 години, 5 години гаранцията и каране още някоя и др година и хайде нов.Така че авто-пройзводителите нямат интерес да правят автомобил с ресурс 1 милион километра, а са склонни да жертват ресурса за сметка на по нисък разход и повече коне, така биват конкурентноспособни ... в магазина пише ХХХ коня, Х,Х литра на 100 километра а не ХХХ ресурс ... Това е истината дали ви харесва или не и дали я приемате или не това е друг въпрс !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта