Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пон 05 юли 2021 8:52


milmar написа:Ти си истинска реклама за тази марка кола и модел мотор, как не се предаде до сега в тези мъки 3-4 години.... Би трябвало от VW да го изземат и да го изследват каква "грешка" са допуснали, че устиска до сега и да ти подарят чисто нов Пасат.


3 годишната сага започва да се разплита... днес по-късно ще си правя тест за изгорели газове. Колега, в друга тема тук, четох, че за дизелови агрегати не се препоръчвало, защото винаги давало, че има наличие на изгорели газове, надявам се, това няма да са пари хвърлени на вятъра.

Друго, което ме вълнува, последователността правилна ли ми е, ако може да видиш, да кажеш, ако съм пропуснал нещо:

Това е плана:
1. Измерване за наличие на изгорели газове в антифриза
2. Разглобяване на радиатори и почистване между тях
3. Смяна двата термостата dsg и двигател
4. Ако има наличие на изгорели газове, смяна гарнитура, глава, там каквото трябва.

Иначе вчера записах рекорд, карах 400 км без да загрее, само защото на участъците, които са мега стръмни и в голямата жега, карах просто със 110 км/ч. Успях поне да установя точката, след която почва да кипи яко и водата, като маслото удари 120 градуса и почва да ходи нагоре, водата се качва и тя.

До 120 градуса на маслото (отчитам го от таблото), се държи системата, след това... не :)

Но вече ми писна сериозно и ще направя каквото трябва, за да го реша, че ми омръзна братче.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот milmar » Пон 05 юли 2021 9:23


Ами аз не съм автомобилен техник за да ти дам точни препоръки, пък и ако не си направил тези елементарни тестове, които най-вероятно са ти писани в темата (не ми се преравя отново), направи ги. Т.е. караш колата колкото си караш през деня и сутринта, когато моторът се е охладил напълно, отваряш капака и пипаш маркучите как са като налягане. Ако има съмнение и не си сигурен, отваряш капачката на разширителния съд, ако изсъска остатъчно налягане, тогава не ти трябва никакъв тест за газове. Нормално е да няма никакво налягане или да е леко отрицателно спрямо атмосферното.

Още по-добре, това да го направиш след фаталните 120 градуса. Ако гарнитурата е наред, и прегряването е по друга причина, сутринта трябва да се усеща подналягане. То подналягането няма да е някакво огромно и да е 0 бара абсолютни в системата, защо какпачката има освен клапан за свръхналягане и клапан за подналягане, който клапан предпазва от деформация маркучите в подобен случай.

Ако има остатъчно налягане обаче, гарнитура/глава 100%.

ПП нищо чудно, не е невъзможно прегяването да е по някаква причина, но и гарнитура/глава да си е отишла в следствие на този начин на експлоатация. Мисълта ми е, че ако гарнитурата е за смяна, не е задължително тя да е причината, а може да е следствие....

Последна промяна от milmar на Пон 05 юли 2021 9:33, променено общо 3 пъти.


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пон 05 юли 2021 9:25


"Още по-добре, това да го направиш след фаталните 120 градуса. Ако гарнитурата е наред, и прегряването е по друга причина, сутринта трябва да се усеща подналягане. То подналягането няма да е някакво огромно и да е 0 бара в системата, защо какпачката има освен клапан за свръхналягане и клапан за подналягане, който клапан предпазва от деформация маркучите в подобен случай."

Това е добра идея, аз вчера в 22:00 се върнах, но реално, ако днес отворя (ей сега ще изтичам в обедната) и се чуе псссссссссст, значи ясно!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот milmar » Пон 05 юли 2021 9:30


Ами ако системата е плътна и не изпуска (капачката примерно) трябва да е останало налягане, ако го е имало.


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пон 05 юли 2021 9:35


Дано да няма, след малко ще пиша. Тестът ще го направя, намерих в Зона Б5 за 30 лв. Дано да не излезе глава, че там разхода отива на 4-цифрено число с ремонт + труд, гарнитура не знам как е, май е по-малкото зло.

Еби му майката значи, толкова ме е яд, колата върви толкова брутално, тя е 170 коня сток, сложихме чип 200 и малко е, но наистина е звяр, удобна е, за семейна кола е перфектна, никога не ме е предала засега, но това нещо ме побърква, то е като бомба със закъснител.


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пон 05 юли 2021 13:28


Добра новина, теста показа, че главата е здрава, не се оцвети. Петък ще го разглабят да чистят радиатора, засега няма да сменям термостати, след чистенето ще тествам пак.

P. S. Отидох да отвъртя да проверя подналягането, но капачката не беше завита докрай, все пак отворих, нищо не се чу...

Човекът след теста го наду на уста и веднага стана едно жълто...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот muns61 » Пон 05 юли 2021 17:08


velqn написа:" ако днес отворя (ей сега ще изтичам в обедната) и се чуе псссссссссст, значи ясно!

Това псссст може и да е от вакуум, да засмуква.


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пет 09 юли 2021 16:28


Привет колеги,

докладвам малко развитие. Точно взех колата от почистване на радиаторите. Ето така изглеждат нещата, може да видите снимките долу. Честно казано мислех, че ще е много по-мръсно, затлачено, като в темата на колегата с Touareg-а, но все пак се вижда, че предния радиатора на климатика има доста боклуци, втория на интеркулера също и дори третия, водния и там има мушички...

Честно казано, аз съм скептичен, че това ще даде разлика :(

Ще се опитам в най-скоро време да излезе да покарам на магистрала малко с юркане да видя дали ще го направи, имам опасение, че няма да е това, но едно по-едно отпадат проблемите.

Какво направих дотук?
1. Тест за наличие на изгорели газове в антифриз - няма такива - глава/гарнитура уж са окей
2. Почистване на радиатори - предстоят тестове - ако проблема със загряването се потвърди, а именно, над 120 градуса на маслото отчетено на бордовия компютър, стрелката на водата тръгне да ходи > 90 градуса, тогава имам следните възможности:

3а) Смяна водна помпа - не смятам, че тя е проблема, защото преди 3 години смених ангренаж и тн и водната помпа също беше сменена
3б) Радиаторите са запушени/затлечени отвътре - евентуална смяна на радиатор воден?
3в) Смяна на термостат (или два, ако се окаже, че и на DSG-то има термостат)

Друго не ми хрумва, за момента карам по план. Ако някой има други идеи и предложения, в случай, че проблема се препотвърди, което е 80% моето очакване... да пише.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот cecoa1 » Пет 09 юли 2021 17:02


Не искам да те плаша, но съм виждал на 1,9PD проблем с две бутала, при същите симптоми.


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот velqn » Пет 09 юли 2021 18:15


Мда, според мен... това с радиаторите... просто хвърлих едни... пари през балкона и това е :(


deas
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
Автомобил: VAG 5+
Двигател: engine19
Местоположение: XackoBo

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот deas » Пет 09 юли 2021 18:43


Мисли положително, ще има ефект от почистването. Направи тест и след това предприемай други стъпки.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 09 юли 2021 21:54


Никак не са зле тези радиатори, не мисля че това е бил проблема.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот NathaN » Пет 09 юли 2021 23:12


На един приятел същата работа беше и се оказа водната помпа на 20 000 км и вътре перките бяха се счупили не мога да намеря снимката да видиш за какво става на въпрос, но ако не си сменял термостата сменяй ако са 2 сменяй и двата първо започни с това


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот morfei1 » Съб 10 юли 2021 9:08


velqn написа:Мда, според мен... това с радиаторите... просто хвърлих едни... пари през балкона и това е :(


Аха, почваш от малкото и вървиш към голямото, а не обратното.

-Проверка на антифриз и в какво съотношение е разреден. Тва ама майсторите трябва уж да са го направили е...... познавам "майстори" които бухат Hepu концентрат на -72C без да го разреждат. Да ти обяснявам ли кво се случва, не веднага а след време? Антифриза не е добър охладител - водата е, но пък антифриза смазва добре водната система и при отрицателни температури не позволява водната система да замръзне. Мотора се хлади от водата с която е разреден. Препорочително, бих казал задължително е да се разрежда поне 50/50.

-Термостат/и. напълно възможно е да остава в няккаво полвинчато полу затворено-отворено положение, и водата да не циркулира така добре и през големия кръг по този начин се влошава топлообмена. Не струва пари и се сменя лесно.
-Температурен датчик. При Б6-тиците нямам наблюдения да правят магарии, но при по-старите си правиха магарии особенно оригиналните. Не струва пари и се сменя лесно.

Ако няма подобрение, е добре да се види състоянието на водната помпа, дори и сменяна при обслужването на ангренажа, аз съм виждал помпа/и в гаранционния период на които перките буквално бяха изчезнали..... не ме питай как се получава туй нещо. Нямам идея от какъв материЯл ги правят или с какъв антифриз е карана колата, но....

Ако пак няма подобрение, можеш да се замислиш за почистване/промиване на водната система евентуално и то ако антифриза е с кофти цвят. Няма как казанчето да свети, антифриза да е червен/лилав, да не намаля, мъркучите да не са изпънати като тъпан.... па да си мислиш, че меша масло/нафта с антифриза щот и е спукана кратуната примерно и надува тромпета.

и т.н.т.....


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса

Мнениеот cecoa1 » Съб 10 юли 2021 9:39


На някои стари водни помпи към виждал турбината да превърта на вала, но тук едва ли е възможно.
От друга страна, на по-новите има т.нар. изключваема водна помпа за по-бързо загряване. Но не че самата помпа се изключва, а има едно като калпаче, което покрива турбинката, и затваря достъпа на охладителната течност до нея. Тия неща са давали проблеми при някои двигатели, и за такива помпи има заместители, които са без тази "екстра". Ако в тоя мотор помпата е от по-модерните, то е много вероятна причина да проблема.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 44 госта