Щом не писва зумер на ниски и добре загрял двигател, не виждам повод за притеснение...
Дюзите обаче трябва се сменят/оправят. Причината е свръхизносване на цилиндри, сегменти, бутала. Неправилно пръскащи мият много кофти стените на цилиндрите
VAG DPF и общи положения при DPF
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Регенерация на място
Здравейте, колеги, какво мислите относно регенерирането на място ( работа на автомобила на 2 - 2300 оборота ) говоря от името на Passat B8 2016 2.0 190.
Предполагам и на вас ви се случва да тръгнете сутринта за работа и да започва регенерацията. За да не я оставяме така, когато пристигнем се чудя дали не е по-добре да подържим в рамките на 5 - 8 минути докато си свърши регенерацията на около 2к оборота и след това да си я изгасим ?
Предполагам, че ефектът е същия дори и може би по-добър
Какво мислите ?!
Поздрави
Предполагам и на вас ви се случва да тръгнете сутринта за работа и да започва регенерацията. За да не я оставяме така, когато пристигнем се чудя дали не е по-добре да подържим в рамките на 5 - 8 минути докато си свърши регенерацията на около 2к оборота и след това да си я изгасим ?
Предполагам, че ефектът е същия дори и може би по-добър
Какво мислите ?!
Поздрави
Последна промяна от Vlad777 на Чет 06 фев 2025 16:14, променено общо 1 път.
Причина: Мнението беше пуснато в грешен раздел - преместих го тук
Причина: Мнението беше пуснато в грешен раздел - преместих го тук
- alpinab
- Мнения: 649
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
При мен Б8 на място седеше да кажем Х време след като не съм имал възможност да шофирам по-дълго и прекратяваше като неуспешна. Последствие при ново тръгване регенерацията отново започваше. Така няколко пъти, след което колеги тук от форума ме светнаха, че при Б8/ЕА288 на място не е ок заради изстиването на изходящия тракт. Оттогава регенерирам само в движение как дойде. Никога не държа над 2К и прекъснати регенрации нямам.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Регенерация на място
rafa900 написа:...
Прекъсва я на празен ход.
Колегата пита, ако държи обороти на място.
Тогава ще може да си я завърши.
Има и такава опция през комп да се пусне сервизна на място (не знам как протича).
Но не знам дали е добра идея да се прави редовни това, заради температурите под капака. Когато се движи колата има естествено охлаждане, в добавка към перките. На място няма да го има. А както знаем и без това се изпичат разни неща от периферията (пример: датчик за диференциално налягане).
От тази гледна точка аз не бих го практикувал.
И да кажа мое лично мнение, че в прекъснатата регенерация не съм видял нищо лошо, стига на следващото каране да се има предвид. Не е добре да се натрупват множество опити за завършване, обаче! Тоест и на следващо палене, по следващо и т.н.
Re: Регенерация на място
group® написа:rafa900 написа:...
Прекъсва я на празен ход.
Колегата пита, ако държи обороти на място.
Тогава ще може да си я завърши.
Има и такава опция през комп да се пусне сервизна на място (не знам как протича).
Но не знам дали е добра идея да се прави редовни това, заради температурите под капака. Когато се движи колата има естествено охлаждане, в добавка към перките. На място няма да го има. А както знаем и без това се изпичат разни неща от периферията (пример: датчик за диференциално налягане).
От тази гледна точка аз не бих го практикувал.
И да кажа мое лично мнение, че в прекъснатата регенерация не съм видял нищо лошо, стига на следващото каране да се има предвид. Не е добре да се натрупват множество опити за завършване, обаче! Тоест и на следващо палене, по следващо и т.н.
Точно затова ми е питането, за да не се натрупват множество опити за завършване при положение, че знам, че пак ще я карам малко, не е ли по-добре да я изчакам на обороти и поне успешно да си я завърши отколкото да последват няколко неуспешни опита?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 14 ное 2023 17:18
- Автомобил: Passat Variant B8 SCRBMT 2018
- Двигател: DFGA
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения. Затова производителите, чиито автомобили съм карал, тези на Honda, тези на Toyota, тези на Volvo и сега на VW, настоятелно съветват колата да продължи да се кара /никъде не казват на и над 2500-3000об/мин./, докато процесът приключи. Вдигането на обороти на място не може да доведе до нормално натоварване на двигателя и съпътстващо такова на системите по него, така-щото софта да изчисли и определи оптималните параметри на процесите на впръскване, изгаряне, изхвърляне и охлаждане на гориво-въздушната смес. Дори и принудителните регенерации не се правят ей така, щото имаш диагностична апаратура и свободно време, което се чудиш с какво да запълниш.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Monyo Monev написа:... процесът се паузира...
Само да кажа, че това може да е така! Не знам и не съм го правил докрай. Пробвал съм да следя температури и регенерация може да върви на място и в нужния диапазон. Но не съм завършвал.
Има логика и отново ще си я обясня с температурите и рестрикции в тази насока.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Monyo Monev написа:Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения. Затова производителите, чиито автомобили съм карал, тези на Honda, тези на Toyota, тези на Volvo и сега на VW, настоятелно съветват колата да продължи да се кара /никъде не казват на и над 2500-3000об/мин./, докато процесът приключи. Вдигането на обороти на място не може да доведе до нормално натоварване на двигателя и съпътстващо такова на системите по него, така-щото софта да изчисли и определи оптималните параметри на процесите на впръскване, изгаряне, изхвърляне и охлаждане на гориво-въздушната смес. Дори и принудителните регенерации не се правят ей така, щото имаш диагностична апаратура и свободно време, което се чудиш с какво да запълниш.
Стори ми се, че тук хората може да са една идея по-мислещи, но може би не. Ти казваш "даваш газ, вдигаш обороти ... и в един момент оборотите падат", ами, не, защо да падат, те ще паднат, когато аз реша, че известно време съм поддържал 1800 - 2000 (колкото бих карал на 3-та предавка с 1800 - 2000 оборота в града ) след това, ако си е направила регенерацията, тя вече си държи 850 оборота, а не както преди да си започне регенерацията 1000 ( ако пак си държи 1000, значи не си е направила регенерацията и продължаваш с 1800- 2000). Ако така изобщо нищо не ставаше и само я прекъсва( паузира ), то моят автомобил щеше след това да иска да влиза в регенерация през ден ( или супер често), а тя си регенерира през абсолютно нормално време.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Следенето на регенерациите с подходящ софт на телефона Vag Dpf, Car scanner и т.н. дава много добра информация и възможност за планиране на нещата. Вече 7-8 години си ги наблюдавам и почти нямам случай да прекъсна регенерация. Дори да я прекъсна знам какво следва на следващия ден и пак планирам лесно нещата. Car scanner дори изчислява продължителността на регенерацията, като при прекъсване запаметява изминалото вече време и при повторно стартиране добавя новото време , което е отнела регенерацията. Аз при 3-4 последователни прекъсвания не съм виждал регенерация по-дълга от 40-50 минути, което за софийски трафик си е средно 12-20 км изминато разстояние . Та ако нямате възможност да завършите регенерациите има два варианта, или нямате нужда от кола :) защото я ползвате за безумно кратки маршрути , или двигателя има проблем от друго естество.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Monyo Monev написа:Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения
Да, ама не. Не еднократно съм изчаквал на място 5-7 мин да завърши. В последвящо палене и каране Не е имало опити за довършване, понеже това се е случило на празен ход. И да, от опит пиша, двигател crkb 110hp
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
София добре, проблема е какво правят хората в другите градове. Варна, Бургас за 5км си минал целия град. Пловдив е средна хубост в зависимост трябва ли да минаваш реката, както и има доста хора живеещи около селата.
Всички други градове е почти невъзможно да съчетаваш регенерация с нормалното градско за ходене на работа. Или иначе казано трябва да си предвиждаш излизане само за това. Както и за жалост повечето хора не искат да се занимават да си следят с приложение състоянието на DPF-a.
Ако човек си взема сравнително нова кола (максимум 5-8 години) без да е кормена и я ползва основно да ходи на работа с нея и грубо казано 2 пъти на море/планина в годината. Дизела наистина не е много разумен. Ако не те бърка да е кормен DPF/EGR все тая.
За под 10 хиляди км на година, модерен бензин не мисля, че отстъпва толкова много от към гориво на дизела и също така динамиката вече е доста близка. (Пасат 150 коня дизел среден разход в спритмонитор дава 5.82литра, а за TSI 150 коня е 6.9, което прави между 250 и 300лв на година разлика в горивото при 10 хил, за коли струващи по 30-35 хиляди лева нагоре, не е чак такъв разход) Просто в народопсихологията ни е да си търкаляме дизели. Другата опция е вместо да мъчиш голямата комфортна дизелова кола, за чисто градско си вземаш някаква въшка бензин и да не я мислиш. Най-пазещото и благоприятно за дизелова кола е палиш - караш 600-700-800км и гасиш и след това пак.
Малките атмосферни миксери за градски коли са си достатъчно пъргави. от 0 до 60 ти трябва някаква динамика в града. Ще ти гори между 6 и 8 градско и няма да я мислиш. 1 малка кола със всичките и разходи излиза по-изгодно от това да трябва да смениш DPF или AdBlue на кола, която няма 5г и е извън гаранция. Повечето хора просто пари за "екология" не биха дали стига колата да не влиза в авариен режим и да може да се движи.
Някакъв средно голям маршрут от Надежда 3 до Бизнес парк е между 18-20км, което за 1 година грубо казано са 10 хил км и може би това е на горната граница и са малко хората в София, които трябва да правят 30-40км градско всеки ден и да го правят с лично МПС.
Колата трябва да се взема спрямо това как и къде ще се ползва. Ако имаше сигурна и гарантирана услуга за пране на DPF с гаранция да може да мине поне 50хил км, караш си както искаш след време се запушва до степен колата да не е доволна и го носиш за 500-800лв да го "изперат" пред това да даваш 5000 за нов - нямаше да го мислим толкова, но уви.
Всички други градове е почти невъзможно да съчетаваш регенерация с нормалното градско за ходене на работа. Или иначе казано трябва да си предвиждаш излизане само за това. Както и за жалост повечето хора не искат да се занимават да си следят с приложение състоянието на DPF-a.
Ако човек си взема сравнително нова кола (максимум 5-8 години) без да е кормена и я ползва основно да ходи на работа с нея и грубо казано 2 пъти на море/планина в годината. Дизела наистина не е много разумен. Ако не те бърка да е кормен DPF/EGR все тая.
За под 10 хиляди км на година, модерен бензин не мисля, че отстъпва толкова много от към гориво на дизела и също така динамиката вече е доста близка. (Пасат 150 коня дизел среден разход в спритмонитор дава 5.82литра, а за TSI 150 коня е 6.9, което прави между 250 и 300лв на година разлика в горивото при 10 хил, за коли струващи по 30-35 хиляди лева нагоре, не е чак такъв разход) Просто в народопсихологията ни е да си търкаляме дизели. Другата опция е вместо да мъчиш голямата комфортна дизелова кола, за чисто градско си вземаш някаква въшка бензин и да не я мислиш. Най-пазещото и благоприятно за дизелова кола е палиш - караш 600-700-800км и гасиш и след това пак.
Малките атмосферни миксери за градски коли са си достатъчно пъргави. от 0 до 60 ти трябва някаква динамика в града. Ще ти гори между 6 и 8 градско и няма да я мислиш. 1 малка кола със всичките и разходи излиза по-изгодно от това да трябва да смениш DPF или AdBlue на кола, която няма 5г и е извън гаранция. Повечето хора просто пари за "екология" не биха дали стига колата да не влиза в авариен режим и да може да се движи.
Някакъв средно голям маршрут от Надежда 3 до Бизнес парк е между 18-20км, което за 1 година грубо казано са 10 хил км и може би това е на горната граница и са малко хората в София, които трябва да правят 30-40км градско всеки ден и да го правят с лично МПС.
Колата трябва да се взема спрямо това как и къде ще се ползва. Ако имаше сигурна и гарантирана услуга за пране на DPF с гаранция да може да мине поне 50хил км, караш си както искаш след време се запушва до степен колата да не е доволна и го носиш за 500-800лв да го "изперат" пред това да даваш 5000 за нов - нямаше да го мислим толкова, но уви.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Колеги, малко пресолявате манджата с последните коментари. Да, малко са досадни регенерациите по принцип, ама чак пък такъв голям проблем не са.
Във Варна за 5 мин да минеш целия град - много трудно, обикновено в час пик - 1ч, време предостатъчно за една регенерация. Регенерация дълга 40-50мин??? Моите приключват за 15-20мин, никога не съм имал по-дълги.
За прекъснатите регенерации - да, имал съм случаи да стоя на място 5-10мин с цел да приключи, да ама не, уж приключва, ама при следващото палене пак започва. За ЕА288 става въпрос. Така, че съгласен съм - трябва колата да е в движение, докато приключи, иначе се прекъсва на място.
Зимата, когато карам на кратки разстояния, регенерациите са през около 300км. Лятото, когато карам по 500+км извънградско, регенерация съм нямал по 1000+км, заради т.нар. пасивна регенерация в движение. Закачам я на диагностика - 3% сажди, всичко е ОК. Лампа не ми е светвала за близо 2г.
Така, че моят извод е, че дизелът става за градско, но трябва поне веднъж в седмицата да се изкарва и да се кара и извънградско. И най-важното е да не е милионник, да е с доказана история, щото ДПФ-а си има определен живот. Който смята да си купува сравнително нова кола, на незнайни км, както купувахме навремето голф четворки, просто да забрави, всичко вече се прави с някакъв изчислен ресурс. Който ще кара 90% градско, не му трябва дизел, според мен не му трябва и кола, вървете пеш, движението е здраве, или ползвайте градския транспорт.
Във Варна за 5 мин да минеш целия град - много трудно, обикновено в час пик - 1ч, време предостатъчно за една регенерация. Регенерация дълга 40-50мин??? Моите приключват за 15-20мин, никога не съм имал по-дълги.
За прекъснатите регенерации - да, имал съм случаи да стоя на място 5-10мин с цел да приключи, да ама не, уж приключва, ама при следващото палене пак започва. За ЕА288 става въпрос. Така, че съгласен съм - трябва колата да е в движение, докато приключи, иначе се прекъсва на място.
Зимата, когато карам на кратки разстояния, регенерациите са през около 300км. Лятото, когато карам по 500+км извънградско, регенерация съм нямал по 1000+км, заради т.нар. пасивна регенерация в движение. Закачам я на диагностика - 3% сажди, всичко е ОК. Лампа не ми е светвала за близо 2г.
Така, че моят извод е, че дизелът става за градско, но трябва поне веднъж в седмицата да се изкарва и да се кара и извънградско. И най-важното е да не е милионник, да е с доказана история, щото ДПФ-а си има определен живот. Който смята да си купува сравнително нова кола, на незнайни км, както купувахме навремето голф четворки, просто да забрави, всичко вече се прави с някакъв изчислен ресурс. Който ще кара 90% градско, не му трябва дизел, според мен не му трябва и кола, вървете пеш, движението е здраве, или ползвайте градския транспорт.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
За това как ще протича и колко често регенерацията има значение и центровката, повечето си мислят, че при комън рейл моторите не е толкова важна, но се оказа, че е има значение.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Центровка на помпата ли? На момента нагнетяване?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 36 госта