VAG DPF и общи положения при DPF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот samo_pechka » Сря 06 дек 2023 0:32


Щом не писва зумер на ниски и добре загрял двигател, не виждам повод за притеснение...
Дюзите обаче трябва се сменят/оправят. Причината е свръхизносване на цилиндри, сегменти, бутала. Неправилно пръскащи мият много кофти стените на цилиндрите




rafa900
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 02 юли 2024 9:56
Автомобил:
Двигател:

Регенерация на място

Мнениеот rafa900 » Чет 06 фев 2025 16:03


Здравейте, колеги, какво мислите относно регенерирането на място ( работа на автомобила на 2 - 2300 оборота ) говоря от името на Passat B8 2016 2.0 190.
Предполагам и на вас ви се случва да тръгнете сутринта за работа и да започва регенерацията. За да не я оставяме така, когато пристигнем се чудя дали не е по-добре да подържим в рамките на 5 - 8 минути докато си свърши регенерацията на около 2к оборота и след това да си я изгасим ?
Предполагам, че ефектът е същия дори и може би по-добър
Какво мислите ?!
Поздрави

Последна промяна от Vlad777 на Чет 06 фев 2025 16:14, променено общо 1 път.
Причина: Мнението беше пуснато в грешен раздел - преместих го тук


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 649
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот alpinab » Чет 06 фев 2025 16:21


При мен Б8 на място седеше да кажем Х време след като не съм имал възможност да шофирам по-дълго и прекратяваше като неуспешна. Последствие при ново тръгване регенерацията отново започваше. Така няколко пъти, след което колеги тук от форума ме светнаха, че при Б8/ЕА288 на място не е ок заради изстиването на изходящия тракт. Оттогава регенерирам само в движение как дойде. Никога не държа над 2К и прекъснати регенрации нямам.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Регенерация на място

Мнениеот group® » Чет 06 фев 2025 17:27


rafa900 написа:...

Прекъсва я на празен ход.
Колегата пита, ако държи обороти на място.
Тогава ще може да си я завърши.
Има и такава опция през комп да се пусне сервизна на място (не знам как протича).
Но не знам дали е добра идея да се прави редовни това, заради температурите под капака. Когато се движи колата има естествено охлаждане, в добавка към перките. На място няма да го има. А както знаем и без това се изпичат разни неща от периферията (пример: датчик за диференциално налягане).
От тази гледна точка аз не бих го практикувал.


И да кажа мое лично мнение, че в прекъснатата регенерация не съм видял нищо лошо, стига на следващото каране да се има предвид. Не е добре да се натрупват множество опити за завършване, обаче! Тоест и на следващо палене, по следващо и т.н.


rafa900
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 02 юли 2024 9:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Регенерация на място

Мнениеот rafa900 » Чет 06 фев 2025 20:49


group® написа:
rafa900 написа:...

Прекъсва я на празен ход.
Колегата пита, ако държи обороти на място.
Тогава ще може да си я завърши.
Има и такава опция през комп да се пусне сервизна на място (не знам как протича).
Но не знам дали е добра идея да се прави редовни това, заради температурите под капака. Когато се движи колата има естествено охлаждане, в добавка към перките. На място няма да го има. А както знаем и без това се изпичат разни неща от периферията (пример: датчик за диференциално налягане).
От тази гледна точка аз не бих го практикувал.


И да кажа мое лично мнение, че в прекъснатата регенерация не съм видял нищо лошо, стига на следващото каране да се има предвид. Не е добре да се натрупват множество опити за завършване, обаче! Тоест и на следващо палене, по следващо и т.н.


Точно затова ми е питането, за да не се натрупват множество опити за завършване при положение, че знам, че пак ще я карам малко, не е ли по-добре да я изчакам на обороти и поне успешно да си я завърши отколкото да последват няколко неуспешни опита?


Monyo Monev
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 14 ное 2023 17:18
Автомобил: Passat Variant B8 SCRBMT 2018
Двигател: DFGA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Monyo Monev » Чет 06 фев 2025 22:00


Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения. Затова производителите, чиито автомобили съм карал, тези на Honda, тези на Toyota, тези на Volvo и сега на VW, настоятелно съветват колата да продължи да се кара /никъде не казват на и над 2500-3000об/мин./, докато процесът приключи. Вдигането на обороти на място не може да доведе до нормално натоварване на двигателя и съпътстващо такова на системите по него, така-щото софта да изчисли и определи оптималните параметри на процесите на впръскване, изгаряне, изхвърляне и охлаждане на гориво-въздушната смес. Дори и принудителните регенерации не се правят ей така, щото имаш диагностична апаратура и свободно време, което се чудиш с какво да запълниш.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот group® » Чет 06 фев 2025 23:08


Monyo Monev написа:... процесът се паузира...

Само да кажа, че това може да е така! Не знам и не съм го правил докрай. Пробвал съм да следя температури и регенерация може да върви на място и в нужния диапазон. Но не съм завършвал.
Има логика и отново ще си я обясня с температурите и рестрикции в тази насока.


rafa900
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 02 юли 2024 9:56
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот rafa900 » Пет 07 фев 2025 9:03


Monyo Monev написа:Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения. Затова производителите, чиито автомобили съм карал, тези на Honda, тези на Toyota, тези на Volvo и сега на VW, настоятелно съветват колата да продължи да се кара /никъде не казват на и над 2500-3000об/мин./, докато процесът приключи. Вдигането на обороти на място не може да доведе до нормално натоварване на двигателя и съпътстващо такова на системите по него, така-щото софта да изчисли и определи оптималните параметри на процесите на впръскване, изгаряне, изхвърляне и охлаждане на гориво-въздушната смес. Дори и принудителните регенерации не се правят ей така, щото имаш диагностична апаратура и свободно време, което се чудиш с какво да запълниш.


Стори ми се, че тук хората може да са една идея по-мислещи, но може би не. Ти казваш "даваш газ, вдигаш обороти ... и в един момент оборотите падат", ами, не, защо да падат, те ще паднат, когато аз реша, че известно време съм поддържал 1800 - 2000 (колкото бих карал на 3-та предавка с 1800 - 2000 оборота в града ) след това, ако си е направила регенерацията, тя вече си държи 850 оборота, а не както преди да си започне регенерацията 1000 ( ако пак си държи 1000, значи не си е направила регенерацията и продължаваш с 1800- 2000). Ако така изобщо нищо не ставаше и само я прекъсва( паузира ), то моят автомобил щеше след това да иска да влиза в регенерация през ден ( или супер често), а тя си регенерира през абсолютно нормално време.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 07 фев 2025 9:21


Следенето на регенерациите с подходящ софт на телефона Vag Dpf, Car scanner и т.н. дава много добра информация и възможност за планиране на нещата. Вече 7-8 години си ги наблюдавам и почти нямам случай да прекъсна регенерация. Дори да я прекъсна знам какво следва на следващия ден и пак планирам лесно нещата. Car scanner дори изчислява продължителността на регенерацията, като при прекъсване запаметява изминалото вече време и при повторно стартиране добавя новото време , което е отнела регенерацията. Аз при 3-4 последователни прекъсвания не съм виждал регенерация по-дълга от 40-50 минути, което за софийски трафик си е средно 12-20 км изминато разстояние . Та ако нямате възможност да завършите регенерациите има два варианта, или нямате нужда от кола :) защото я ползвате за безумно кратки маршрути , или двигателя има проблем от друго естество.


MapTo_D
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 17 юни 2021 17:51
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот MapTo_D » Пет 07 фев 2025 9:53


Monyo Monev написа:Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения


Да, ама не. Не еднократно съм изчаквал на място 5-7 мин да завърши. В последвящо палене и каране Не е имало опити за довършване, понеже това се е случило на празен ход. И да, от опит пиша, двигател crkb 110hp


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот thanis » Пет 07 фев 2025 10:08


София добре, проблема е какво правят хората в другите градове. Варна, Бургас за 5км си минал целия град. Пловдив е средна хубост в зависимост трябва ли да минаваш реката, както и има доста хора живеещи около селата.

Всички други градове е почти невъзможно да съчетаваш регенерация с нормалното градско за ходене на работа. Или иначе казано трябва да си предвиждаш излизане само за това. Както и за жалост повечето хора не искат да се занимават да си следят с приложение състоянието на DPF-a.

Ако човек си взема сравнително нова кола (максимум 5-8 години) без да е кормена и я ползва основно да ходи на работа с нея и грубо казано 2 пъти на море/планина в годината. Дизела наистина не е много разумен. Ако не те бърка да е кормен DPF/EGR все тая.

За под 10 хиляди км на година, модерен бензин не мисля, че отстъпва толкова много от към гориво на дизела и също така динамиката вече е доста близка. (Пасат 150 коня дизел среден разход в спритмонитор дава 5.82литра, а за TSI 150 коня е 6.9, което прави между 250 и 300лв на година разлика в горивото при 10 хил, за коли струващи по 30-35 хиляди лева нагоре, не е чак такъв разход) Просто в народопсихологията ни е да си търкаляме дизели. Другата опция е вместо да мъчиш голямата комфортна дизелова кола, за чисто градско си вземаш някаква въшка бензин и да не я мислиш. Най-пазещото и благоприятно за дизелова кола е палиш - караш 600-700-800км и гасиш и след това пак.

Малките атмосферни миксери за градски коли са си достатъчно пъргави. от 0 до 60 ти трябва някаква динамика в града. Ще ти гори между 6 и 8 градско и няма да я мислиш. 1 малка кола със всичките и разходи излиза по-изгодно от това да трябва да смениш DPF или AdBlue на кола, която няма 5г и е извън гаранция. Повечето хора просто пари за "екология" не биха дали стига колата да не влиза в авариен режим и да може да се движи.

Някакъв средно голям маршрут от Надежда 3 до Бизнес парк е между 18-20км, което за 1 година грубо казано са 10 хил км и може би това е на горната граница и са малко хората в София, които трябва да правят 30-40км градско всеки ден и да го правят с лично МПС.

Колата трябва да се взема спрямо това как и къде ще се ползва. Ако имаше сигурна и гарантирана услуга за пране на DPF с гаранция да може да мине поне 50хил км, караш си както искаш след време се запушва до степен колата да не е доволна и го носиш за 500-800лв да го "изперат" пред това да даваш 5000 за нов - нямаше да го мислим толкова, но уви.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот vanesto » Пет 07 фев 2025 11:18


Колеги, малко пресолявате манджата с последните коментари. Да, малко са досадни регенерациите по принцип, ама чак пък такъв голям проблем не са.
Във Варна за 5 мин да минеш целия град - много трудно, обикновено в час пик - 1ч, време предостатъчно за една регенерация. Регенерация дълга 40-50мин??? Моите приключват за 15-20мин, никога не съм имал по-дълги.
За прекъснатите регенерации - да, имал съм случаи да стоя на място 5-10мин с цел да приключи, да ама не, уж приключва, ама при следващото палене пак започва. За ЕА288 става въпрос. Така, че съгласен съм - трябва колата да е в движение, докато приключи, иначе се прекъсва на място.
Зимата, когато карам на кратки разстояния, регенерациите са през около 300км. Лятото, когато карам по 500+км извънградско, регенерация съм нямал по 1000+км, заради т.нар. пасивна регенерация в движение. Закачам я на диагностика - 3% сажди, всичко е ОК. Лампа не ми е светвала за близо 2г.
Така, че моят извод е, че дизелът става за градско, но трябва поне веднъж в седмицата да се изкарва и да се кара и извънградско. И най-важното е да не е милионник, да е с доказана история, щото ДПФ-а си има определен живот. Който смята да си купува сравнително нова кола, на незнайни км, както купувахме навремето голф четворки, просто да забрави, всичко вече се прави с някакъв изчислен ресурс. Който ще кара 90% градско, не му трябва дизел, според мен не му трябва и кола, вървете пеш, движението е здраве, или ползвайте градския транспорт.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Zinoto » Пет 07 фев 2025 11:36


За това как ще протича и колко често регенерацията има значение и центровката, повечето си мислят, че при комън рейл моторите не е толкова важна, но се оказа, че е има значение.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот samo_pechka » Пет 07 фев 2025 11:39


Центровка на помпата ли? На момента нагнетяване?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот railfan » Съб 08 фев 2025 9:14


Каква е връзката между нещата?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 36 госта