Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Чет 13 окт 2011 22:41


batteto.1984 написа:Оствете я тая помпа вече,ако не е в ред няма да можеш въобще да запалиш!Пробвай като работи колата да издърпаш бушона на помпата и ще се убедиш че работи!Принципно тя прави налягане 0.5 бара,демек колкото да закара нафта до горивния филтър,що не опитате да изолирате горивния филтър само за проба да видите как ще се държи.Как се държеше със старите дюзи(повредените)?


Ами за помпата ок - и аз така мисля, ами проба без филтър не ми се прави да не дръпне нещо от резервоара но той филтъра е нов ! Относно старите дюзи за каране 50 километра започна да тресе мотора в началото като накрая вече не искаше да върви и тресеше силно , след угасване и престой около 4 часа не искаше да пали - само хълцаше на 1-ви цилиндър ! Махам старите дюзи , слагам новите и колата пали и върви перфектно докато загрее и не се угаси , после не пали ! Не знам как всичко да се измени по тая кола от само себе си , че вече не знам какво не съм ровил по нея! Утре щи пробвам и центровката!




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Andonov » Пет 14 окт 2011 7:30


pavlikianov написа:А в канал 3 за ЕГР-а показателите защо ли са такива , а преди бяха така:


brum написа:Щото горивото вече не е 8.5, а е 16. Толкова иска заводски за 16мг гориво.


Не е от горивото.
По- скоро колегата е гледал единият път при отворен, другият път при затворен ЕГР.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Пет 14 окт 2011 8:06


Аз говоря за търсените стойности на МАФа. А е нормално май и реалните стойности да са тези при условие, че ЕКУто не успява да достигне търсените стойности за МАФа и се стреми да затвори ЕГРа.

Но т'ва не виждам по какъв начин може да е свързано с проблемите с мотора.

Тези картинки горе при спряни консуматори ли са правени или не? Климатик, фарове, разни такива?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Andonov » Пет 14 окт 2011 8:57


Както каза Никс, поиграй си със синхронизацията и виж какво ще покаже моментният разход.
Това което виждам - 1.8л/ч е прекалено много дори и с консуматори.

При загрял мотор, без консуматори трябва да е между 0.6-0.8л/ч.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Пет 14 окт 2011 9:49


Нали синхронизацията му е на -0.5. Може ли от това да не иска да пали колата топла?


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Пет 14 окт 2011 10:45


brum написа:Нали синхронизацията му е на -0.5. Може ли от това да не иска да пали колата топла?


Стига с тая синхронизация, друг е проблема................ и моята е -0.5 ма си пали топла, студена, с нафта, без нафта, тук проблема е ЕКУ, дюзи, легла.....


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Пет 14 окт 2011 10:52


Въпроса ми е към Андонов. И аз така знам, че т'ва няма да помогне за паленето.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Andonov » Пет 14 окт 2011 10:58


Не. Но като има проблем с дюзите, мотора може да работи добре но при друга синхронизация.
Аз това имах в предвид и разхода на час да падне.


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Пет 14 окт 2011 11:08


Andonov написа:Не. Но като има проблем с дюзите, мотора може да работи добре но при друга синхронизация.
Аз това имах в предвид и разхода на час да падне.


И това до кога..!?!
Има си стенд за дюзи проверяват се и ............... :bishop




П.П всичко различно от това, озбначава електричеки проблем със самата дюза....


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Пет 14 окт 2011 11:21


И къде го има тоя стенд в България :) .

Щото аз за елементарна операция на по-старите дюзи (тия с роторната помпа) не намерих някой дето да ми го направи. Исках да ми настроят и двете налягания. А всичките седят и помпят на ръчките и могат да настроят само пилотното...


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот treniora » Пет 14 окт 2011 11:26


brum написа:И къде го има тоя стенд в България :) .

Щото аз за елементарна операция на по-старите дюзи (тия с роторната помпа) не намерих някой дето да ми го направи. Исках да ми настроят и двете налягания. А всичките седят и помпят на ръчките и могат да настроят само пилотното...


стендове има, няма кой да работи с тях.....

за съжеление живеем в България :beer


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот pavlikianov » Пет 14 окт 2011 21:08


Няма особен резултат с синхронизацията освен че порцията падна на 10,4-7 някъде но паленето топла не се оправи! Прибягна се до ровене в софтуера и там обяснение особенно не се откри , смени се даже с оригинален друг но пак същото. При промяна в кодировката на мотора на автоматична кутия всичко си идва по местата , порция , палене разход на място - само дето лампата на ЕСП свети постоянно - но и това не е решение. Сега двигателят е тунингован с нов софтуер и пали и топъл , върви яко но при запалване студен някак тресеше и тропаше 10-тина секунди като на 3 цилиндъра но после се оправи и вървя добре, утре вечер ще го паля пак и ще видя какво става!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Съб 15 окт 2011 0:40


Добре де, нали точно това те питах - тоя мотор палил ли е топъл преди.

Има проблем в някой заводски софтуери и мотора кодиран на ръчни скорости може да има трудности при палене като е топъл. Едно решение е да се прекодира на автоматични скорости и почва да пали. За да се оправи на ръчните и да пали без проблеми ти трябва друг софтуер. С единствена разлика в таблицата за гориво при палене на мотора. Или намираш такъв заводски софтуер (дето пали мотора и студен), или се обръщаш към тунер да ти го корегира.

Та остава все пак проблема защо милиграмите на празен ход са толкова високи. Т'ва не виждам как ще зависи от кодировката на ръчни/автоматични скорости. Единственият вариант е някой да е пипал софтуера и да го е променил само за ръчни скорости. Но ти казваш, че сте качили нов заводски софтуер и при ръчни скорости пак ги има същите проблеми, а при автоматични - хем пали нормално, хем милиграмите на празен ход са нормални. Странности разни ...

При условие, че сте намерили начин да палите колата и да се движи - мръдни до София да я погледнат тука майсторите и да ти решат проблемите веднъж за винаги. С писане по форумите ме съмнява да откриеш проблема.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Dobromirski » Съб 15 окт 2011 8:47


Да се включа и аз , защото вчера си загубих половин ден с тоя пасат. Обяснявам какво се случваше с колата, когато е студена:
Въртиш и колата запалва веднага, и след секунда порцията пада на около 9 мг (както си е по МАП таблицата при тази температура на двигателя) а оборотите падат на около 400. Тъй като ЕЦУ-то се опитва да поддържа 810 rpm, увеличава впръскването до достигането им, при което порцията отива на 15 мг.
Загрявайки двигателя, се отива на все по-ниски стойности на порцията спрямо темп. при което се случва следното:
Въртиш и колата ПАЛИ ВЕДНАГА (тук не говорим за характерният проблем с топлият старт, въпреки , че и него го имаше в софтуера, но стартера прехвърляше проблемната зона). Секунда след запалването, порцията пада на 6 мг , както е по мап таблица, но действителното количество гориво е толкова малко, че колата пада под 300 rpm и гасне. Единственият начин да я запалиш е , като задържиш стартера в продължение на 3 секунди, при което ЕЦУ-то вдига порцията за да достигне 810 rpm и тогава колата заработва.
НО , въпреки, че колегата павликянов, казва , че колата не е вървяла никога толкова добре , както върви сега, колата си беше куц кон. Просто реалните порциите гориво бяха твърде малки.
Така... промених порциите гориво в мап_таблиците (включително и тази за тихите обороти) и проблемите с паленето и вървенето изчезнаха , но естествено показанията за разхода на борда бяха maikomila .
Докато си играх обаче , прекодирах на автоматик и какво да видя !!! ВСИЧКО СТАВА ОК. :shock
Порцията си става нормална, а паленето и всичко си е ОК. (и това преди да съм барал мап таблиците)
Софта, който беше на колата си е оригинален:HW: 0281010701 SW:1037362702 След, като не успях да се справя с проблема, видях , че за това ЕЦУ има и HW: 0281010701 SW:1037362631 . Пробвах с него и ... всичко заспа и си дойде на местата :shock
За съжаление, нито дамос файла на уинолс, нито драйверите на ецм-а , нямат инфо за зоната от клетки, където е разликата между двата файла :evil: . Така, че каква е разликата между двата файла , за сега все още не знам (знам само къде е зоната където е разликата) .
Факт , обаче е , че колата върви нормално и всичко е ОК. Дали някой е сменил софта някога, само мога да гадая.
Естествено, след малко промени по файла, колегата разбра колко може да върви тая кола mhihi
Сега виждам, че има проблем при палене след по-дълъг престой, но според мен проблема е в някой О-пръстен на дюза. Има и още нещо :
Електрическата помпа, трябва ли да може да преодолее тандем помпата и при даване на контакт да превърти и да излезе нафта от маркуча за обратна нафта ?
и втори въпрос :
Имате ли представа дали всички ПД са еднакви ? Имам предвид, има ли такива с различни порции, при един и същ електрически сигнал ? Да не би да са няколко модела ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Съб 15 окт 2011 9:43


131кс PD моторите имат 2 типа помпа дюзи, едни по-големи (на голф, сеат) и едни по-малки (пасат, а4). Само за тези 2 типа знам.

Иначе има и доста по-малки (101кс примерно).

Файла с проблемите дето го свалихте можеш ли да го качиш тук?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта