:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Съб 27 дек 2014 22:17


samo_pechka написа:..... че отнякъде спада нивото на нафтата в ГНП след престой ( особено и в студа да се усилва драстично този ефект ) и заради това не пали , а вече след въртене , се напълва ГНП-ето и пали :rolleyes вече всеки следващ старт е с пълно ГНП ( или поне достатъчно пълно ) и го няма въпросния проблем .

+1 :th_up




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот ventotdi » Съб 27 дек 2014 23:46


Точно при Бората горивния филтър е на по високо от помпата и частично изпразване на помпата е малък вариянт според мен. В момента на палене и веднага гасене е нормално лесно последващото палене ,защото се е затоплило челото на буталото. Главна причина за трудния старт е нафтата и по-бавното завъртане при палене. При помпата са фактор волтажите , таймингите и вътрешното й налягане . Това е за страрта при нея. При повечето ТДИ с роторни помпи са много съвкупни проблемите при старт . Паднало налягане на дюзи , лошо разпрашване на разпръсквачи , утечки на ток , стартери за ревизич и затова при всеки излиза различно решението на въпроса.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот xxx_man » Нед 28 дек 2014 12:50


Точно и аз така мисля и при мен горна точка е филтъра и съответно клапана като прави проблем смуче въздух и пада налягането в помпата,но пък има колеги с филтър от г2 и пак имат проблем!!!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo_pechka » Нед 28 дек 2014 13:30


Пешка съгласен съм с теб , за нещата които си посочил за труден старт . Но това , че филтъра е нависоко не значи , че не може да се изпразне помпата .
xxx_man написа:но пък има колеги с филтър от г2 и пак имат проблем
нищо чудно да го имат , защото въздух може да влезе примерно и от семерината на вала на помпата , а да не пуска нафта все още оттам . Съчетано с проблем в отдушника на резервоара , ето ти стабилен и сигурен начин, да се изпразне ГНП-ето ( вакуум в системата ) . Не знам , просто размишлявам на глас , при мен този проблем -труден студен старт, не съществува ( все още ) . И досег все още с такава кола не съм имал , та.... не знам . Но няма да е лошо колеги с такъв проблем да клампират по подходящ начин маркучите вход и изход по ГНП и сутринта преди паленето да ги махнат клампите и да пробват палене . Ако запали с лекота - ясно . Под подходящ начин разбирам да ги прегънат маркучите ( гумените! ) и сгъвката да я стегнат със свинска опашка . И преди паленето да ги освободят . Сигурно ще има и други варианти .
П.п. някой ме беше питал за белия пушек и причината за него , за съжаление без да искам изтрих съобщението , ако чете тук същият човек : дължи се на недобро изгаряне , причините са няколко , но се подценява и една друга , а именно също и поради полупразно ГНП . След напълването му - изчезва .


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот xxx_man » Нед 28 дек 2014 17:45


Като цяло разсъжденията ти са верни и логични,но филтъра,пмпата и резвоара са скачени съдове,от които филтъра е по на високо от помпата!! Но ако наистина дърпа въздух от там където казваш то няма как да няма теч на нафта !!! Незнам вече може и да си прав !!!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот °niksi° » Нед 28 дек 2014 22:39


Аз лично не бих заложил на проблем с падане на нафтата.
Скоро имах един пасат Б5 афн с изгоряла помпа в резервоара. /това няма общо но докато го отстранявахме забелязах следното/. Вързах колата да работи на шише директно на ГНП-то. Оказа се, че освен проблема с изгорялата помпа /пасата е синхро/ и ГНП-то тече. Оставих я една вечер така на шише и на сутринта шишето беше почти празно, а нафтата под колата. Теча беше от горния капак на помпата. Та оттам беше си дръпнало това в шишето и предполагам и от помпата до нивото на горния капак. На другия ден колата запали от четвърт /а беше и студено/. Та докато се намери помпа за резервоара няколко дни седя така източвайки се помпата и нямаше никакъв зор с паленето.
Също така когато сменям гарнитури на капак или на ел. блока пак се оттича нафтата и няма никакъв зор с паленето.
Аз сега не мога да проследя колко човека точно имат зор с студеното палене, но като цяло как са ви дюзи и компресия. Ама дюзите на стенд а не ВАГ-КОМ. Имал съм ядове с една 4-ка навремето - центровки, свещи, стартер, дублирахме маси и захранвания и някрая излезе с ниска компресия.
Също така с един Пасат АФН си играх една седмица - само първо палене и то под 1-2 градуса беше мъка - там беше следното: филтър, оттичане на нафта и т.н. седя на шише няколко дни, свалихме помпата и я карахме на стенд /човека каза че е ОК, но аз не му повярвах и купих друга за проба/, компресия, свещи и т.н. и т.н. Лошото беше че правиш какво правиш и имаш само един опит на ден защото после си палеше ОК. Помежду другото занесох дюзите за проба и човека /на когото имам голямо доверия/ каза: "Момче тия дюзи не са свет. Сменете ги и ще започне да пали." Аз имах едни дюзи седели 5-6 години-качих ги тях и със тях същата работа. Викам си ей тоя майстор този път не позна. Издадохме колата в състоянието в което дойде /беше края на годината и човека трябваше да си пътува/. Пари не му взех защото реално не бяхме я оправили въпреки че си бяхме играли седмица - сваляли дюзи 2-3 пъти, ГНП 2-пъти, свещи, компресия, и т.н. и т.н. При даването на колата му споделих на клиента какво е казал човека за дюзите и че съм пробвал други, но не се е оправило.
Развръзката - след месец някъде идва пак младежа за нещо друго и чудо колата пали като истинска. Питам го какво стана, а той вика: "Аааа дюзите излязаха. Като си бях по мпя край намерихме читави смениха ги и всичко ОК. Така че въпреки че колеги казват че е трудно да е от тях имайте едно на ум.
Иначе за колегата streetracer - аз там нямам идея, но лошото е че колкото пъти я е докарал колата винаги е палела без никакви ядове. Рециклирахме стартера защото въртеше мудно, свалихме милиграмите както сте му казали тук /с което аз не съм съгласен, но тава си е мой проблем и виждане на нещата/ и положението било същото.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Нед 28 дек 2014 23:06


Дали пък, да не е от пустата нафта тая цялата работа. :screwy Не мога да кажа че със сигурност е от нея, защото аз досега съм зареждал само от една верига бензиностанций и никога не съм имал проблем нито зиме нито лете...ама хайде колегата да пробва да смени бензиностанцията е така за проба :screwy
:rolleyes


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пон 29 дек 2014 0:31


От нафтата е разбира се, само, че не от тази в момента, която е в резервоара, а тази лошата, която се е случвало да попадне за около 400-500 хил. на колкото са повечето с проблеми. Лошото мазане и прекараната вода не могат да се компенсират с налята в последствие хубава нафта или с добавки. Компресията също е важна , личи си особено при лош старт на температура на границата на включване на свещите 5-8 градуса. Тогава си пали, но не пали равномерно и изпушва бяло. Сменял съм разпръсквачи с чисто нови без ефект, когато налягането им на отваряне е регулирано над предписаното положението се влошава. Един "майстор" ги регулираше така, защото с времето налягането спада. Когато компресията е в норми и не пали добре, ако се смени помпата с чисто нова, колата ще почне да пали като излязла от завода! Повече виртуално не мога да помогна, съжелявам, че си продадох колата и не мога да посетя всеки на място за диагностика и настройка.


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 461
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот streetracer1 » Пон 29 дек 2014 2:40


Niksi, при мен може би да има дребно подобрение от милиграмите, знам ли вече и аз... Така сравнявайки със стари клипове на палене има разлика някаква, но дали се дължи на милиграмите или съм я уцелил на кеф не мога да съм сигурен. Иначе почти безспорно казвам, че при по-студено пали по-добре. Понеже ми прокапа датчика на тройника и направо смених и него, та промяна няма.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Пон 29 дек 2014 8:35


Според мен на тия коли на по 200-300-400 000км. настройката на милиграмите си е чисто индивидуално, поради износванията които имат по мотора, дюзите, помпата, ако щете и горивото с която върви тая кола. По заводски настройки да я направиш и да работи нормално си е жив късмет. Така че тя тук работата става както се казва и малко по слух. Принципа проба-грешка. :rolleyes


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пон 29 дек 2014 9:34


drago_tr написа:Според мен на тия коли на по 200-300-400 000км. настройката на милиграмите си е чисто индивидуално, поради износванията които имат по мотора, дюзите, помпата, ако щете и горивото с която върви тая кола. По заводски настройки да я направиш и да работи нормално си е жив късмет. Така че тя тук работата става както се казва и малко по слух. Принципа проба-грешка. :rolleyes

До тази истина съм стигнал преди доста години, когато съм носил помпа от старите без ел. управление на стенд в института в Русе и нямаше ефект. Със същата помпа регулирана на око започна да пали като кибрит на -10 без да вдигне разхода.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo_pechka » Пон 29 дек 2014 13:43


Zinoto написа: ако се смени помпата с чисто нова, колата ще почне да пали като излязла от завода!
Малко ми е чудно някой да си купи чисто нова помпа :wink Виж рециклирана с афтърмаркет части - да . Отделно с "износена" помпа щом студена не пали , ако въобще поради тази причина не пали, съм убеден , че топла на стартер няма запали . Плътността на горивото спада пропорционално с покачването на температурата му , т.е. още по-трудно ще нагнети нафтата ако е загряла . Проблемите и причините са доста за студен старт, вярно е , но износена помпа ...не и при положение , че същата кола пали и работи чудесно топла . В първото мнение по темата ми се набиха две неща :
alex-paynera написа:..Интересното е че след като я запаля няма нито бели пушъци,нито прекъсва абе нищо.Дори ако след 10секунди я угася и пак като пробвам да я запаля-пали все едно е загряла....
Ако не прави добро налягане към дюзите знаем как ще работи и кади .
Това си е мое мнение разбира се .


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 29 дек 2014 17:38


Ако има силно намаляла компресия дори и на 1 цилиндър гарантирам , че студена дори лятото на тихи отзад чади и смърди. Така беше стария ми голф. 4-ти цилиндър 19 бара


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пон 29 дек 2014 18:06


Проблема е комплексен има износване по всички части на двигателя. Никой няма да прави основен ремонт заради няколко бара паднала компресия нито да сменя помпа. Въпросът е на кое може да се влияе, чрез настройки и върху кое не. Ревизията на стартера не е много скъпа, но не е много трайна като ефект, скоростта на въртене пада още на втория месец до нива, при които един нов двигател ще пали добре с години.


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Пон 29 дек 2014 18:51


Колеги днес след поредното запалване след престой(навън беше студено),колата отново завъртя по-бавно 6-7 оборота и след запалването поработи леко неравномерно около 3-4 секунди и се оправи.Да кажа само,че утечката беше отстранена и явно не е бил там проблема.Ще отида да ми видят акумулатора дали дава хубав стартов ток,защото пак тегаво завърта-след 2,3 оборот ми присветва ABS лампата на таблото,което ме навява на мисълта,че нещо става с проклетите токове.Явно не достига достатъчно силен ток до стартера,което ако не е от акумулатора(който е на 6 месеца вече) незнам откъде може да е.Утре ще видя да кача клип в vbox за да придобиете някаква представа за какво става въпрос.Някакви идеи кое и как да проверя за да видя токовете на колата?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта