Абе в долния ляв ъгъл се подава леко скъсана хартийка да не би тази да е наложена върху старата,която е оригиналната и да са те метнали ?
Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
- DrugiaBliznak
 - Мнения: 762
 - Регистриран на: Съб 21 окт 2006 21:24
 - Автомобил: Ford Mustang V8 GT CS
 - Двигател: 450bhp
 - Местоположение: София - Плевен
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Абе в долния ляв ъгъл се подава леко скъсана хартийка да не би тази да е наложена върху старата,която е оригиналната и да са те метнали ?
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Така лепенките и цъкането видяхме, че го разбирате. 
А сега да питам нещо по същество и ако някой наистина разбира как работят тия клапани нека напише.
 
Става въпрос за АВФ-131к. Та пробвах ги аз чрез закачане на тръбичка и чрез надуване в тях и установих че между Н18 и Н75 има обща връзка, която е свързана към въздушния филтър (по схемата също е така). При загасен двигател и двата клапана затварят тази обща връзка. За какво е тази връзка ? И двата са трипътни. Съответно Н75 командва Пр. геометрия чрез другите два извода, а Н18 - ЕГР.
Когато работи мотора-
пробвах от Н75 няма проходимост при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма проходимост, а Н18 смуче през общият вакуум. Това нормално ли е?
В една друга схема видях че са свързани към атмосферата(към въздушния филтър)тия вакуумчета дето не са ми ясни. И ми се струва че единия не е в ред, ама тоя дето смуче или тоя дето няма нищо на третия изхода ?
			
													А сега да питам нещо по същество и ако някой наистина разбира как работят тия клапани нека напише.
Става въпрос за АВФ-131к. Та пробвах ги аз чрез закачане на тръбичка и чрез надуване в тях и установих че между Н18 и Н75 има обща връзка, която е свързана към въздушния филтър (по схемата също е така). При загасен двигател и двата клапана затварят тази обща връзка. За какво е тази връзка ? И двата са трипътни. Съответно Н75 командва Пр. геометрия чрез другите два извода, а Н18 - ЕГР.
Когато работи мотора-
пробвах от Н75 няма проходимост при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма проходимост, а Н18 смуче през общият вакуум. Това нормално ли е?
В една друга схема видях че са свързани към атмосферата(към въздушния филтър)тия вакуумчета дето не са ми ясни. И ми се струва че единия не е в ред, ама тоя дето смуче или тоя дето няма нищо на третия изхода ?
				   							 				   
					Последна промяна от kossis на Нед 30 сеп 2012 12:32, променено общо 4 пъти.
									
			
										
						Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Никой ли не е тествал тия клапани как работят точно ?  
			
									
										
						- ChristianPetrow
 - Мнения: 70
 - Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Аз съм с 1Z мотора и на 5-та предавка на 3000 оборота (140км/ч) забива муцуната и не върви повече дали ще е от този Н75 клапан? и ако правилно съм разбрал това ли е кода за N75 клапан 1Z мотора - 028-906-283-F? 
			
									
										
						- Lupender
 - Мнения: 791
 - Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
 - Автомобил: Audi A4 B9
 - Двигател: EA 288
 - Местоположение: Благоевград
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
kossis написа:Никой ли не е тествал тия клапани как работят точно ? :?:
Колега т.нар. обща връзка, всъщност не е връзка - тези изводи могат и без маркуч да са директно към атмосферата, т.е. само с капачка или дори и без капачка, а са набутани към въздушния филтър с цел случайно непопадане на замърсители и частици. Връзката е единствено посредством вакуумния съд (танк), а от там към вакуум помпата. Реално клапаните се управляват от ЕКУ-то импулсно посредством маса при постоянно напрежение от 12V.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Алилуя !
Колега мерси ! Но въпроса го зададох преди 1 година !
 
От тогава естествено за мене това го разбрах и разглобих клапаните и изучих цялата вакуум инсталация, за сега проблеми нямам ! Подмених някой тръбета, лепих тандем щуцера на помпата и тнт.
Проблема ми беше в Геото на турбото и настройката му -барнах го и него и за сега е ок ТДИ то.
---------------------
Колегата дето пита за клапана 75, може и от него да е , ама може и от други работи да забива. Трябват повече симптоми и тнт !
Всъщност колега имаш недостиг на мощност на високи обороти, което може да е от геометрията, ако 1Z има геометрия. Тоест е настроена да разтоварва от ниските повече и на високи няма тяга. Трябва да се пренастрои леко да е по притворена от ниските,
Това така ли е било винаги или сега се е появаило ?
Предположение ???
			
									
										
						Колега мерси ! Но въпроса го зададох преди 1 година !
 От тогава естествено за мене това го разбрах и разглобих клапаните и изучих цялата вакуум инсталация, за сега проблеми нямам ! Подмених някой тръбета, лепих тандем щуцера на помпата и тнт.
Проблема ми беше в Геото на турбото и настройката му -барнах го и него и за сега е ок ТДИ то.
---------------------
Колегата дето пита за клапана 75, може и от него да е , ама може и от други работи да забива. Трябват повече симптоми и тнт !
Всъщност колега имаш недостиг на мощност на високи обороти, което може да е от геометрията, ако 1Z има геометрия. Тоест е настроена да разтоварва от ниските повече и на високи няма тяга. Трябва да се пренастрои леко да е по притворена от ниските,
Това така ли е било винаги или сега се е появаило ?
Предположение ???
- ChristianPetrow
 - Мнения: 70
 - Регистриран на: Съб 03 сеп 2011 11:54
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Ами декември мин година я взех като я карах известно време не го правеше после на магистралата като настъпах и ми зацепи на 140, по едно време пак се пооправи и онзи ден я настъпах понеже не бях я тъпкал от май месец понеже ме нямаше в българия 3 месеца и пак същата работа зацепва.. само този клапан ми идва на акъла какво друго може да е хабер си нямам..
			
									
										
						Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колеги някой може ли да услужи с н75 за проба евентуално и да е закупя на ЛС
			
									
										
						- 
				Zinoto
 - Мнения: 1889
 - Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Велико Търново
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
qskatavw написа:Колеги някой може ли да услужи с н75 за проба евентуално и да е закупя на ЛС
От къде си, за по-новите мотори или за 1Z?
- 
				humanic
 - Мнения: 172
 - Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Трябва ми такъв клапан за Golf 4,90 к. с. TDI. Съвременни цени - някой?
			
									
										
						Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
От асеновград мотора е 110коня
			
									
										
						Zinoto написа:qskatavw написа:Колеги някой може ли да услужи с н75 за проба евентуално и да е закупя на ЛС
От къде си, за по-новите мотори или за 1Z?
- KadROo
 - Мнения: 541
 - Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
 - Автомобил: VW Vento
 - Двигател: 1Z 1997
 - Местоположение: Варна
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колеги май имам проблем с този клапан... 1z мотор. Преди като давах на контакт цъкаше сега не ... И като беше запалена пак цъкаше... И колата ми на високи обороти придърпва... Дали е от него ?  Как да го проверя по най простия начин ?
			
									
										
						- =TDI=
 - Мнения: 64
 - Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
 - Автомобил: Passat 1.9 TDI
 - Двигател: 1Z
 - Местоположение: Хасково
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колеги имам два клапана N75

изправни. Съпротивлението на бобината на клапана и двата е 30 ома.
При подаване на 12V от акумулатора си превключват нормално въздушните пътища.
Но при включване към буксата и даване контакт единият почва да ,,цъка" като чесовник,а другият не.
Въпроса ми към разбиращите е кой от двата е изправен, защото веднъж вече сменях турбо зареди него.
Да споделя и това, че този който не ,,цъка" беше блокирал от засмукани масленни пари.
Отвора за атмосверен въздух при сваленето бе пълен с масло до горе , но се раздвижи след 2 часа киснене в бензин.
Взех мерки като като маркуча го свързах със щуцер пробит в капака на въздушният филтър ( дълеч преди връзката за вентилация на картерните газове ).
			
									
										
						изправни. Съпротивлението на бобината на клапана и двата е 30 ома.
При подаване на 12V от акумулатора си превключват нормално въздушните пътища.
Но при включване към буксата и даване контакт единият почва да ,,цъка" като чесовник,а другият не.
Въпроса ми към разбиращите е кой от двата е изправен, защото веднъж вече сменях турбо зареди него.
Да споделя и това, че този който не ,,цъка" беше блокирал от засмукани масленни пари.
Отвора за атмосверен въздух при сваленето бе пълен с масло до горе , но се раздвижи след 2 часа киснене в бензин.
Взех мерки като като маркуча го свързах със щуцер пробит в капака на въздушният филтър ( дълеч преди връзката за вентилация на картерните газове ).
- 
				novatora
 - Мнения: 1066
 - Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
 - Автомобил: vw passat b5.5
 - Двигател: AVF 2001
 - Местоположение: Петрич
 - Контакти:
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Ето изводите на н75
							- Прикачени файлове
 - 
			
		
				
- N75.jpg (8.34 KиБ) Видяна 13084 пъти
 
 
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Едно е сигурно- клапана не трябва да цъка на импулси като часовник постоянно.
Цъкане има -но еднократно при подаване на 12 волта.
А ако въобще не цъка -значи е блокирал.
Аз лично го разкапсоловам- чистя котвата с шкурка и работното цилиндърче с намотката също.
Това с кисненето в бензин, нафта може и да помага, но едва ли ще направи клапана работещ на 100%. Механичното почистване отвътре е най доброто решение на проблема-трябва котвата да се движи свободно и да пружинира в цилиндърчето на мембранката си !
			
									
										
						Цъкане има -но еднократно при подаване на 12 волта.
А ако въобще не цъка -значи е блокирал.
Аз лично го разкапсоловам- чистя котвата с шкурка и работното цилиндърче с намотката също.
Това с кисненето в бензин, нафта може и да помага, но едва ли ще направи клапана работещ на 100%. Механичното почистване отвътре е най доброто решение на проблема-трябва котвата да се движи свободно и да пружинира в цилиндърчето на мембранката си !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Plamenom и 52 госта
			   