Преди няколко месеца си купих голф 4 tdi и забелязвам че от около месец като позагрее колата се чува някакъв странен шум като виене на лагер при повишаване на оборотите. Като за начало проверих всеки лагер или ролка по двигателя но нищо не успях да разбера. Вчера пак вдигнах капака и се заслушах докато един приятел даваше газ отвътре и съвсем неволно осъзнах че шума се чува от въздушния филтър. Първото нещо което ми дойде на ума беше че турбината е свършила .. Качих колата на подемник разкачих всички мъркучи от охлюва и запалих така. Шумеше като реактивен двигател направи ми впечатление че е много силно... после опипах оста размърдах я .. луфт нямаше или поне беше в рамките на нормалното и също охлюва не беше много омаслен отвътре което е добър знак. Проверих всички тръби да няма нещо заседнало вътре и не намерих нищо ... Всичко излиза че е наред и колата си върви нормално а шума си го има. Някаква идея?
Голф 4 1.9 TDI странен шум от някъде си
-
G.Penchev
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Голф 4 1.9 TDI странен шум от някъде си
Първо здравейте.
Преди няколко месеца си купих голф 4 tdi и забелязвам че от около месец като позагрее колата се чува някакъв странен шум като виене на лагер при повишаване на оборотите. Като за начало проверих всеки лагер или ролка по двигателя но нищо не успях да разбера. Вчера пак вдигнах капака и се заслушах докато един приятел даваше газ отвътре и съвсем неволно осъзнах че шума се чува от въздушния филтър. Първото нещо което ми дойде на ума беше че турбината е свършила .. Качих колата на подемник разкачих всички мъркучи от охлюва и запалих така. Шумеше като реактивен двигател направи ми впечатление че е много силно... после опипах оста размърдах я .. луфт нямаше или поне беше в рамките на нормалното и също охлюва не беше много омаслен отвътре което е добър знак. Проверих всички тръби да няма нещо заседнало вътре и не намерих нищо ... Всичко излиза че е наред и колата си върви нормално а шума си го има. Някаква идея?
Преди няколко месеца си купих голф 4 tdi и забелязвам че от около месец като позагрее колата се чува някакъв странен шум като виене на лагер при повишаване на оборотите. Като за начало проверих всеки лагер или ролка по двигателя но нищо не успях да разбера. Вчера пак вдигнах капака и се заслушах докато един приятел даваше газ отвътре и съвсем неволно осъзнах че шума се чува от въздушния филтър. Първото нещо което ми дойде на ума беше че турбината е свършила .. Качих колата на подемник разкачих всички мъркучи от охлюва и запалих така. Шумеше като реактивен двигател направи ми впечатление че е много силно... после опипах оста размърдах я .. луфт нямаше или поне беше в рамките на нормалното и също охлюва не беше много омаслен отвътре което е добър знак. Проверих всички тръби да няма нещо заседнало вътре и не намерих нищо ... Всичко излиза че е наред и колата си върви нормално а шума си го има. Някаква идея?
Последна промяна от G.Penchev на Пон 23 мар 2009 20:48, променено общо 1 път.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
Разглоби пак всмукателните тръби от охлюва на турбината и се моли като даваш газ, отново да извадиш късмет да не засмучи някой боклук от коша на мотора
Напълно нормално е да се чува шум от филтъра и за вбъдеще не си пробвай късмета .
Напълно нормално е да се чува шум от филтъра и за вбъдеще не си пробвай късмета .
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
При мен се чува подобен шум (може би същият
) от както махнах катализатора (права тръба сложих, а не резонатор). Получава се някакво завихряне. Вътре в купето почти не се чува, ама отвън....
-
G.Penchev
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
Dobromirski написа:Разглоби пак всмукателните тръби от охлюва на турбината и се моли като даваш газ, отново да извадиш късмет да не засмучи някой боклук от коша на мотора![]()
![]()
Напълно нормално е да се чува шум от филтъра и за вбъдеще не си пробвай късмета .
Да не би да ти се е случвало? .. колкото до шума, ако беше нормално нямаше да се тревожа.
При мен се чува подобен шум (може би същият) от както махнах катализатора (права тръба сложих, а не резонатор). Получава се някакво завихряне. Вътре в купето почти не се чува, ама отвън....
Аз съм си с катализатор .. но при мен в купето се чува повече отколкото отвън или поне повече се откроява. Много странна работа .. миналата година имах III-ка със същия двигател и без катализатор като при теб със права тръба и не се чуваше нищо странно. Съмнява ме да не е нещо друго по изпускателните системи.
П.п. Друго ми дойде на ума .. че изпускателния охлюв на тая турбина не е с байпас а с едни лопатки и лостови системи се регулира преминаването на газовете. Може би ще го сваля тия дни да видя как стоят нещата. Съшо и нещо друго има .. някой път като настъпя по агресивно и изведнъж нещо става мощността пада драстично и не се оправя докато не изгася и запаля наново.
-
SACHO7803
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
тоя шум ми е до болка познат.идва точно от въздушния филтър и наподобява на шум от прахусмокачка или на излитащ самолет
5-6месеца карах така и колата постоянно забиваше--влизаше в сервизен режим.шума ти идва от свръхналягане на турбината.когато откриеш причината за свръхналягането и я отстраниш и шума ще изчезне и при яка стъпка колата няма да забива.а причините за свръхналягането могат да са неизправен клапан н75---зацапана геометрия на турбото и много други.чукни на търсачката турбина-забиване и има да четеш до сутринта.
-
G.Penchev
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
тоя шум ми е до болка познат.идва точно от въздушния филтър и наподобява на шум от прахусмокачка или на излитащ самолет5-6месеца карах така и колата постоянно забиваше--влизаше в сервизен режим.шума ти идва от свръхналягане на турбината.когато откриеш причината за свръхналягането и я отстраниш и шума ще изчезне и при яка стъпка колата няма да забива.а причините за свръхналягането могат да са неизправен клапан н75---зацапана геометрия на турбото и много други.чукни на търсачката турбина-забиване и има да четеш до сутринта.
Следващото нещо което щях да правя е да гледам за зацапана геометрия понеже последния път като смуках мъркуча за вакуум лостчетата помръднаха едва едва няколко милиметра. Предполагах че забиването е от там но нямах представа че може да бъде причина и за шума ... Благодаря ти колега дано да се оправи.
-
SACHO7803
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
да колега пенчев...точно от свръхналягането на турбината е този шум.аз в началото се побърквах--то все едно стържи в краката ти---после викам явно имам дупка някъде на вратата и завихря въздух в купето.забележи че когато колата ти забие и влезе в сервизен режим шума го няма докато не я угасиш и запалиш наново.аз чистих турбина-смених н75 после и дебитомер--после сам се опитвах да си регулирам променливата геометрия и нищоооооо.накрая колегата ifidik ми оправи всичко за норматив.така че.....действай--ще се оправи--то кола --не е жена 
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
Колега този шум се появява някъде по въздушната магистрала между турбото и смукателните колектори. Причината наистина е свръх налягане но не от него се чува виенето а от пробив по въздушната магистрала. Много често когато надуе много яко турбината при Борите и голфовите излиза маркуча от турбото към пластмасовия въздуховод който отива до кулера и е закачен на десния рог на колата. Мисълта ми е че имаш някъде дупка по въздуховодите. Спукан маркуч, пукната пластмаса на филтъра, пукнат кулер и т.н.
-
G.Penchev
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
Ше проверя и ше пиша но не ми се вярва да е пробив понеже шума се появява по късно когато колата позагрее .. но знае ли се докато не видя не мога да твърдя нищо. 
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
аз като чета си мисля, че приказвате за две различни неща
ако стърже не е добре изопщо, колега аз хвърлих турбо лекичко почна да фъска овеличи се фученето и гипс, лопатките нагънати и луфт,на празен ход се чуваше едно съскане;без катализатор пак се чува но по друг начин, НЕТРЯБВА да се чуват много(силни) странични шумове;ето лопатките как са от леко шумче, то TDI направено да се ръчка и аз малко помогнах на съскането ха ха ха
караи небои се 
караи небои се 
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
SACHO7803 написа:да колега пенчев...точно от свръхналягането на турбината е този шум.аз в началото се побърквах--то все едно стържи в краката ти---после викам явно имам дупка някъде на вратата и завихря въздух в купето.забележи че когато колата ти забие и влезе в сервизен режим шума го няма докато не я угасиш и запалиш наново.аз чистих турбина-смених н75 после и дебитомер--после сам се опитвах да си регулирам променливата геометрия и нищоооооо.накрая колегата ifidik ми оправи всичко за норматив.така че.....действай--ще се оправи--то кола --не е жена
и какво ти се оказа колега
-
SACHO7803
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
шума е от свръхналягането.сигурен съм.а от кво е това свръхналягане....незнам---причини мнооого
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
тц тц тц , и как успяхте да вдигнате свръх налягане на място
При разлика от 200 единици между "исканото" и реалното турбината се "изключва" и то не чрез клапана, а чрез връскването. За какво свръхналягане ми говорите ?
Шумът се чува от филтърната кутия и е НОРМАЛЕН. Ако имаш изваден тръбопровод на ВХОДА на кутията е по-силен. Не се занимавай с глупости. Ако толково са притесняваш в турбината, карай на 3-та с около 1800rpm, по равно и съвсем плавно натоварвай и разтоварвай двигателят (скоростта и оборотите да не се променят). Така се чува как се натоварва турбината. Ако свисти или фучи си е ОК . Ако вие като лагер (с характерното виене) не е добре.
При разлика от 200 единици между "исканото" и реалното турбината се "изключва" и то не чрез клапана, а чрез връскването. За какво свръхналягане ми говорите ?
Шумът се чува от филтърната кутия и е НОРМАЛЕН. Ако имаш изваден тръбопровод на ВХОДА на кутията е по-силен. Не се занимавай с глупости. Ако толково са притесняваш в турбината, карай на 3-та с около 1800rpm, по равно и съвсем плавно натоварвай и разтоварвай двигателят (скоростта и оборотите да не се променят). Така се чува как се натоварва турбината. Ако свисти или фучи си е ОК . Ако вие като лагер (с характерното виене) не е добре.
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
абе момчета неправете старт с тди, само плаващ видяхте послетствията на турбото по нагоре(снимката),а за свръх налягането
моита се чува как смучи яко въздух от кутията ама с тоя чип ,както казва един човек дето разбира ;се едно да бягаш и да дишаш през сламка ;ще направя с дрелката две дупки и аз ха ха ха 
моита се чува как смучи яко въздух от кутията ама с тоя чип ,както казва един човек дето разбира ;се едно да бягаш и да дишаш през сламка ;ще направя с дрелката две дупки и аз ха ха ха 
-
G.Penchev
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.9 TDI странен шум от турбината
Вчера разглобих турбината и както казах по горе оста си се движи нормално няма луфт всичко е здраво с изключение на това че лопатките които регулират потока на газовете (не лопатките на турбинното колело) в изпускателния охлюв бяха затлачени от сажди .. тогава актуатора става неспособен да ги движи и явно това става причина за свръх налягане. Сигурен съм че при повечето от вас чиито коли забиват проблема е същия. Не обвинявайте N75. Аз си изчистих цялата тази механика едно хубаво да се движи добре, сглобих си тубото със малко зор и сега колата се отпуши доста .. оскорява си по добре от преди и няма никакво забиване. Обаче шума си остана пак се чува и това е ... явно този проблем не е в турбината. Интересно ми е че започва да се чува след известно време а не още при самото запалване и не се чува при високи обороти. Точно като виене на лагер е но се набива когато пуснеш газта идва със леко закъснение, това ме накара да мисля че е от турбото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта