Изключване системата за рециркулация на отработените газове
- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Изключване системата за рециркулация на отработените газове
Ако се изключи тази система дали това ще подобри работата на мотора
Ако издърпам маркуча за вакума на клапана който регулира притока на отработени газове към всмукателния колектор това ще повлияе ли по някакъв негативен начин на компютъра а от там и на разхода
.Чувал съм че тази система не помага по никакъв начин на мотора а напротив допълнително го товари и че без нея двигателя работил по добе дали е така в действителност

я прочети първо това, после ще дискутираме. Аз натрупах доста опит в тази област. Само моля те - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ МУ ДЪРПАЙ ВАКУУМА ! или ако решеш да го направиш непременно го запуши (затапи) с нещо.
След доста експерименти по въпроса ще споделя с теб моето окончателно заключение по въпроса: Двигателя работи по-добре с тази система.
Ето какво имам в предвид:
- При функционираща система двигателя работи по-меко (по-тихо), стартира по лесно, консумира по-малко гориво и има по-ниска работна температура.
- При изключена система, така че да е заблуден и компютъра, работата на двигателя е по-твърда (респ. по-шумна), при стартиране иска поне секунда повече задържане на стартер, харчи повече (особенно в градски цикъл). Не забелязах някакво повишаване на температурата на двигателя, но съм сигурен, че това е било компенсирано с по-ранното и по-дългото стартиране на системите за охлаждане (термостат, електромотори на вентилаторите и т.н.) Единствените плюсове са, че (вероятно) не мърля толкова двигателя и има малко по-добро ускорение. За околната среда въобще не споменаваме.
EGR системата е така разработена, че когато ускоряваш тя се изключва - т.е. получаваш всичко от двигателя си. Когато обаче "лазиш" или просто бръмчиш на едно място (сага си спомни задръстванията в София) се реализира значителна икономия чрез запълване на обема с отработени газове, които намалят количеството постъпил свеж въздух (кислород) и от там се намаля количеството гориво необходмо за правилното смесообразуване. По този начин се постига и по-ниската работна температура на двигателя и по-добро охлаждане. Икономията е един вид на принципа на тухла поставена в тоалетното казанче - ще спестиш такова количество вода, какъвто е обема на тухлата. Разбира се, когато трябва да "измиеш" нещо по-тежко (сещаш се какво, нали
) махаш тухлата, казанчето се напълва с пълния си капацитет и отмива там каквото трябва. Същият принцип се ползва и тук. Както казах изобщо не коментираме плюсовете за околната среда, които в същност са основната причина за разработването на тази система.
Аз си възстанових работата на EGR-a и сега съм по-доволен. Бих те посъветвал да не изключваш тази система. Да, наистина двигателя се мърля малко повече, но при смяна на маслото на 7,500 - 8,000км. (ако не си със LongLife система) мисля, че всичко си идва на мястото.
Ето какво имам в предвид:
- При функционираща система двигателя работи по-меко (по-тихо), стартира по лесно, консумира по-малко гориво и има по-ниска работна температура.
- При изключена система, така че да е заблуден и компютъра, работата на двигателя е по-твърда (респ. по-шумна), при стартиране иска поне секунда повече задържане на стартер, харчи повече (особенно в градски цикъл). Не забелязах някакво повишаване на температурата на двигателя, но съм сигурен, че това е било компенсирано с по-ранното и по-дългото стартиране на системите за охлаждане (термостат, електромотори на вентилаторите и т.н.) Единствените плюсове са, че (вероятно) не мърля толкова двигателя и има малко по-добро ускорение. За околната среда въобще не споменаваме.
EGR системата е така разработена, че когато ускоряваш тя се изключва - т.е. получаваш всичко от двигателя си. Когато обаче "лазиш" или просто бръмчиш на едно място (сага си спомни задръстванията в София) се реализира значителна икономия чрез запълване на обема с отработени газове, които намалят количеството постъпил свеж въздух (кислород) и от там се намаля количеството гориво необходмо за правилното смесообразуване. По този начин се постига и по-ниската работна температура на двигателя и по-добро охлаждане. Икономията е един вид на принципа на тухла поставена в тоалетното казанче - ще спестиш такова количество вода, какъвто е обема на тухлата. Разбира се, когато трябва да "измиеш" нещо по-тежко (сещаш се какво, нали
Аз си възстанових работата на EGR-a и сега съм по-доволен. Бих те посъветвал да не изключваш тази система. Да, наистина двигателя се мърля малко повече, но при смяна на маслото на 7,500 - 8,000км. (ако не си със LongLife система) мисля, че всичко си идва на мястото.
...
[quote="Rumen"]След доста експерименти по въпроса ще споделя с теб моето окончателно заключение по въпроса: Двигателя работи по-добре с тази система.
quote]
румка да те питам...аз съм с прост 1.9 , aef връз фв поло 1995...
въобразил съм си че моя компютър ми оправлява чистачките и парното,щото си мисля че с помпа на ремък,никакви датчици по всмукващия въздух и обикновени дюзи -компютара хич не го е еня как работи двигателя...
от няколко дни съм окрилен от идеята за конекрадство с изолирането на тоя клапан...оказва се че си стой запушен при всички положения...предполагам че нещо е излезло от строя.-до него стига вакумчето ,но от силата с която ми е необходима да го отворя и силата на вакумчето с която смука-шанса е никакъв сезам да се отвори...
идеята ми до вчера бе да го запуша-сега като видях че е запушен се чудя какво ли би било ако функционира...скоро купих колата.
значи не схванах идеята за икономия...изобщо не разбирам без каквито и да е сонди и помпа на ремък ,как ще пуска по малко гориво щом липсва кислород .
напротив ,ако има по пълно горене -няма да е нужно да съм на 2000 оборота,а на 1800 примерно...мисля си че при мен дюзите си меткат според педала и няма ли кислород,просто сместа е по неефективна и горенето също...
за температурата ми звучи разумно-щом няма хубаво горене и кислород да има по ниска температура...нещо като с нитро и без нитро.
за стартирането пак е разумно..да дръпне нещо неизгоряло и да обогати малко...
сигурно нещо греша или вие сте с по сложни системи...при мен как е положението?
quote]
румка да те питам...аз съм с прост 1.9 , aef връз фв поло 1995...
въобразил съм си че моя компютър ми оправлява чистачките и парното,щото си мисля че с помпа на ремък,никакви датчици по всмукващия въздух и обикновени дюзи -компютара хич не го е еня как работи двигателя...
от няколко дни съм окрилен от идеята за конекрадство с изолирането на тоя клапан...оказва се че си стой запушен при всички положения...предполагам че нещо е излезло от строя.-до него стига вакумчето ,но от силата с която ми е необходима да го отворя и силата на вакумчето с която смука-шанса е никакъв сезам да се отвори...
идеята ми до вчера бе да го запуша-сега като видях че е запушен се чудя какво ли би било ако функционира...скоро купих колата.
значи не схванах идеята за икономия...изобщо не разбирам без каквито и да е сонди и помпа на ремък ,как ще пуска по малко гориво щом липсва кислород .
напротив ,ако има по пълно горене -няма да е нужно да съм на 2000 оборота,а на 1800 примерно...мисля си че при мен дюзите си меткат според педала и няма ли кислород,просто сместа е по неефективна и горенето също...
за температурата ми звучи разумно-щом няма хубаво горене и кислород да има по ниска температура...нещо като с нитро и без нитро.
за стартирането пак е разумно..да дръпне нещо неизгоряло и да обогати малко...
сигурно нещо греша или вие сте с по сложни системи...при мен как е положението?