На AAZ е със шпонка като за клиновиден ремък а е със пистов и затова и се
майката. При моторите със клиновиден ремък няма подобни проблеми. При ТDI понеже всичките са със пистов ремък са решили проблема като валът е отнет със около 1/6 от сечението вместо шпонка така площта е по-голяма и съответно натоварването ит пистовият ремък е по-равномерно а не само в една точка. Ясно че трябва да се прави дилемата е следната има четири варианта:вариант 1
да се челосат леко каналите някакво лепило ново зъбно колело и яко стягане
вариант 2
сваля се вала нарязва се нов канал на 180* за шпонка ново зъбно колело и монтаж
вариант 3
"нов" вал от TDI съответно биелни и основни лагери и ново зъбно колело
вариант 4
на моя вал на 180* да се направи легло като за зъбно колело за TDI
Въпросът е следния че ще има интервенция по вала ще има обаче трябва ли да наварявам мястото където е била старата шпонка?
За протокола разликата във зъбните колелета на AAZ и 1Z/AHU/AFN е САМО във шпонката. Като размери са абсолютно еднакви.
Както се казва Ами сега?
Предполагам има и други които са стояли пред подобна дилема кажете как си решихте проблема?