От край време забелязвам, че колата ( Пассат Б5.5 131 к.с ТДИ )ми губи средно между 0.5 и 1л антифриз за период около 2 седмици, без въобще да разбера от къде точно изтича. Многократно съм проверявал дали се образува локвичка под колата, но уви нищо и половина. Единственият симптом, който съм забелязъл е шумът на приливане на вода ( по моя преценка на ниво на педалите ), когато ускорявам плавно на малки предавки (2,3). Подобно нещо правеше и страрата ми кола, която също губеше незнайно къде антифриз. Преди време бях чел подобна тема, в която за причинител се споменаваше радяторчето на парното, но така и не я намирам. Моля препатилите за малко светлина в тунела
Теч на антифриз!!!
Теч на антифриз!!!
Здавейте,
От край време забелязвам, че колата ( Пассат Б5.5 131 к.с ТДИ )ми губи средно между 0.5 и 1л антифриз за период около 2 седмици, без въобще да разбера от къде точно изтича. Многократно съм проверявал дали се образува локвичка под колата, но уви нищо и половина. Единственият симптом, който съм забелязъл е шумът на приливане на вода ( по моя преценка на ниво на педалите ), когато ускорявам плавно на малки предавки (2,3). Подобно нещо правеше и страрата ми кола, която също губеше незнайно къде антифриз. Преди време бях чел подобна тема, в която за причинител се споменаваше радяторчето на парното, но така и не я намирам. Моля препатилите за малко светлина в тунела
От край време забелязвам, че колата ( Пассат Б5.5 131 к.с ТДИ )ми губи средно между 0.5 и 1л антифриз за период около 2 седмици, без въобще да разбера от къде точно изтича. Многократно съм проверявал дали се образува локвичка под колата, но уви нищо и половина. Единственият симптом, който съм забелязъл е шумът на приливане на вода ( по моя преценка на ниво на педалите ), когато ускорявам плавно на малки предавки (2,3). Подобно нещо правеше и страрата ми кола, която също губеше незнайно къде антифриз. Преди време бях чел подобна тема, в която за причинител се споменаваше радяторчето на парното, но така и не я намирам. Моля препатилите за малко светлина в тунела
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Теч на антифриз!!!
Опипай мокета около централната конзола,там се накисва ако тече парното.За съжаление нямам под ръка 5,5 TDI,разсъждавам на база Пасат 5,бензинка..и някои други старюхи на марката.По-добре е да се наблюдава при топъл ,работещ мотор-налягането е по-високо и може да си покаже,иначе явно успява да изсъхне.Той и споменатия пасат клокочеше,ама това беше от конденза на климатика(докато работеше добре)
Re: Теч на антифриз!!!
Проверих мокета около централната конзола от лоста до нивото на педалите и пак нищо. Явно си тече от някъде незабележимо и ще се наложи да се разхвърля цялата система 
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Теч на антифриз!!!
Най-вероятно антифризът се изпарява директно когато загрее, затова не виждаш теч. При добре загрял и работещ двигател отвори капака и виж дали не се изпарява от някъде. Възможно е да има пукнатина на някой маркуч или връзка.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Теч на антифриз!!!
Провери си водната помпа. Ама на запален двигател. Някой път текат само когато системта е под налягане. Аз мойта на старата кола така я хванах. Сутрин сухо под колата, а антифриза го нема. Кога поглеждам на запален мотор струя тече. 
- junakov
- Мнения: 312
- Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Теч на антифриз!!!
Колега , може и да е издухала гарнитура , проверия в сервиз става за 5 мин без разглобяване , тогава търси видими течове , съединения , троиник , и ако всичко до тук е ок радиаторче на парното , за 4 години на моя голф 4 , минах през всичко последно гарнитура смених преди 15 дни и сега е 6 , при мен при спукано радиаторче не мокреше вътре , Успех !!!!
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Теч на антифриз!!!
И аз имам подобен проблем и забелязах че като остане антифриза на минимума не го губи и като се загледах видях, че разширителното казанче(между двете части) се изпарява. И сега си е карам на минимум.
Успех.
Успех.
-
diko_1980
- Мнения: 47
- Регистриран на: Нед 15 фев 2009 23:11
- Автомобил: passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: DOBRI4
Re: Теч на антифриз!!!
колега аз имах подобен проблем , но се оказа някакъв тройник под нафтовата помпа.Просто с годините маркуча се е размекнал и пробил.При загрят мотор ,тоест антифриз леко е сълзяло ,нона пръв поглед маркуча изглеждаше здрав .Този маркуч тройник е доста скъп,става и от пасат Б3 1.8 бензин.Колата мие Б5 АФН мотор ,нез нам на твоята ПД как са разположени маркучите
Re: Теч на антифриз!!!
Разкачих капака на ангренажа и оставих колата да работи. Не личи и помпата да тече. Ще продължа с останалите предложения на колегите та да видим. А въпросната гарнитура само в сервиз ли мога да я проверя, или?
- teodor_29
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Теч на антифриз!!!
и аз имах същия проблем колега , на месеца си доливах по 1 л течност , но вчера с ужас установих че ми е смесила вода и масло , като изкарах щеката всичко каша
, веднага в сервиза при баща ми и снощи до 11 часа сваляхме глава , наи вероятно е издухала гарнитура
така че по добре си направи обстоен преглед на всичко
Re: Теч на антифриз!!!
Маслото също е проверено и не дава признаци на смес с антифриз. От както съм взел колата не помня температурата да е надхвърляла 90 градуса, така че от прегряване не е издухана гарнитурата, освен ако не заминала от износване на матеряла
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Теч на антифриз!!!
CreAseR написа:Маслото също е проверено и не дава признаци на смес с антифриз. От както съм взел колата не помня температурата да е надхвърляла 90 градуса, така че от прегряване не е издухана гарнитурата, освен ако не заминала от износване на матеряла
Принципно не е нормално дизел да минава над 90 градуса,другото което е ако ти е заминало радиаторчето на рапното не е задължително да е мокър мокета.Караш пасат Б5.5 предполагам си с розовия антифриз(ако е италянка е с този антифриз)
ако си с него много лесно можеш да хванеш ако има теч от някъде,розовия и зеления антифриз са точно за тази работа те реагират на луминисцентна лампа(сещаш се такава дето се проверяват парите)поне това е целта на тези антифризи.Другия начин ако има теч да се провери антифриза по принцип оставя белези на мястото което е теча и мигновенното изпаряване-
KirilGeorgiev
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Теч на антифриз!!!
Радиаторите на тези Пасати имат навика да протичат.При мен теча беше в долната край и се вижда много трудно защото се появява като колата загрее.Локвичка няма как да има защото предполагам че имаш кора.Погледни в двата края точно където радиатора има нещо като затварящи капаци.Аз проблема го реших с добавка.Имаше и една тема за някакъв топлообменнк който като се прецака също губи антифриз.Погледни си колата като загрее отдолу на канал преди да те обръснат без сапун в някой сервиз 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта
