От вчера, а може би от оня ден имам странен проблем (а може и само за мен да е странен, като новобранец с дизелите). Колата е Поло комби 1.9 ТДИ, 90 коня. Оня ден сменях поленов филтър, спирачни маркучета и тампони на макферсон. Още на другия ден усетих че таблото в купето повече вибрира и се чува един поскърцващ звук - реших че може да е от новите тампони, докато не са слегнали. А вчера се наложи да я карам извън София, като малко я понатиснах (макс 140-150) а на връщане пък я мъчих здраво по задръствания (само 1-ва, поне 30 мин) - но още по магистралата на отиване се усети един странен прекалено силен шум на двигателя (все едно има постоянно бучене), същевременно звучи все едно е под похлупак (не се чува ясно), това е при ниски обороти (до 2000 оборота) - а иначе колата си върви и то здраво, но харченето на бензин стана страшно - за 130 км, половин резервоар
Заглушен звук на двигател!
-
koliomaniac
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Заглушен звук на двигател!
Колеги, добро утро.
От вчера, а може би от оня ден имам странен проблем (а може и само за мен да е странен, като новобранец с дизелите). Колата е Поло комби 1.9 ТДИ, 90 коня. Оня ден сменях поленов филтър, спирачни маркучета и тампони на макферсон. Още на другия ден усетих че таблото в купето повече вибрира и се чува един поскърцващ звук - реших че може да е от новите тампони, докато не са слегнали. А вчера се наложи да я карам извън София, като малко я понатиснах (макс 140-150) а на връщане пък я мъчих здраво по задръствания (само 1-ва, поне 30 мин) - но още по магистралата на отиване се усети един странен прекалено силен шум на двигателя (все едно има постоянно бучене), същевременно звучи все едно е под похлупак (не се чува ясно), това е при ниски обороти (до 2000 оборота) - а иначе колата си върви и то здраво, но харченето на бензин стана страшно - за 130 км, половин резервоар
Преди това за 600 км харчеше толкова. Да се има впредвид че преди тръгването за провинцията сипах догоре гориво, от Лукойл, но досега не съм имал проблем. Та въпросът ми е, може ли да е заради филтъра на купето или нещо друго се е случило, независимо от ремонта преди това?
От вчера, а може би от оня ден имам странен проблем (а може и само за мен да е странен, като новобранец с дизелите). Колата е Поло комби 1.9 ТДИ, 90 коня. Оня ден сменях поленов филтър, спирачни маркучета и тампони на макферсон. Още на другия ден усетих че таблото в купето повече вибрира и се чува един поскърцващ звук - реших че може да е от новите тампони, докато не са слегнали. А вчера се наложи да я карам извън София, като малко я понатиснах (макс 140-150) а на връщане пък я мъчих здраво по задръствания (само 1-ва, поне 30 мин) - но още по магистралата на отиване се усети един странен прекалено силен шум на двигателя (все едно има постоянно бучене), същевременно звучи все едно е под похлупак (не се чува ясно), това е при ниски обороти (до 2000 оборота) - а иначе колата си върви и то здраво, но харченето на бензин стана страшно - за 130 км, половин резервоар
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30048
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Заглушен звук на двигател!
koliomaniac написа:харченето на бензин стана страшно
Дано само ти да си сбъркал написаното, да не са сбъркали и на бензиностанцията да ти сипят бензин вместо нафта. Това би обяснило много неща, даже би било чудно как изобщо върви автомобила.
А относно това, което си сменял - няма начин сменени спирачни маркучета, поленов филтър и тампони да променят работата на двигателя. Единствено ако не си направил нещо като хората по спирачките и да се окаже, че задържат, което да доведе до по-бавно ускорение, по-ниска максимална скорост и по-висок разход. В такъв случай ще ти греят джантите. Това естествено е само предположение, което е малко.
-
koliomaniac
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Заглушен звук на двигател!
Грешката е лапсос - дизел си сипах
:):)
Странно но тази сутрин всичко със звука си е наред, върви си, не бучи така - вчера може би малко повече съм и дал зор, и то най-вече в задръстванията, 40 мин на спри тръгни на 1-ва явно и е било в повече. Иначе на магистралата си качваше 140 без изобщо да има ядове, така че не е от спирачките, нищо не задържа.
Също така грешката ми вчера може би беше че при тръгване в задръстванията не подавах газ а използвах тягата на дизела, само като отпусна съединителя. А може и нещо да се е позапушило при положение че аз почти не подавах газ и двигателя не вдигаше над 1500 оборота практически. Още не съм овладял разликата в начина на каране на дизелов двигател и го карам като бензинов.
А за поленовия филтър ме съмнява друго, не да бърка работата на двигателя - след като го смениха, при 1500-1600 оборота се чува някакво пращене в средата на таблото, отпред - все едно нещо е застанало във въздуховодите и се мъчи да излезе, ако ясно обяснявам, оттам се чудя дали не са го закрепили като хората, но днес като се постопли ще се опитам да разбера къде изобщо се намира това чудо - имам я колата от 3 седмици и все още твърде малко знам за нея.
Странно но тази сутрин всичко със звука си е наред, върви си, не бучи така - вчера може би малко повече съм и дал зор, и то най-вече в задръстванията, 40 мин на спри тръгни на 1-ва явно и е било в повече. Иначе на магистралата си качваше 140 без изобщо да има ядове, така че не е от спирачките, нищо не задържа.
Също така грешката ми вчера може би беше че при тръгване в задръстванията не подавах газ а използвах тягата на дизела, само като отпусна съединителя. А може и нещо да се е позапушило при положение че аз почти не подавах газ и двигателя не вдигаше над 1500 оборота практически. Още не съм овладял разликата в начина на каране на дизелов двигател и го карам като бензинов.
А за поленовия филтър ме съмнява друго, не да бърка работата на двигателя - след като го смениха, при 1500-1600 оборота се чува някакво пращене в средата на таблото, отпред - все едно нещо е застанало във въздуховодите и се мъчи да излезе, ако ясно обяснявам, оттам се чудя дали не са го закрепили като хората, но днес като се постопли ще се опитам да разбера къде изобщо се намира това чудо - имам я колата от 3 седмици и все още твърде малко знам за нея.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30048
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Заглушен звук на двигател!
Не е никакъв проблем, че си тръгвал само с пускане на съединителя, без газ. Относно поленовия филтър - намира се отпред в дясно, почти под стъклото.
-
koliomaniac
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Заглушен звук на двигател!
dobrin написа:Не е никакъв проблем, че си тръгвал само с пускане на съединителя, без газ. Относно поленовия филтър - намира се отпред в дясно, почти под стъклото.
Има ли някаква кора която трябва да се махне, за да се види филтъра? Защото така на пръв поглед е скрит
- mirkata 4020
- Мнения: 905
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: 1996
- Местоположение: Ловеч-старият град
Re: Заглушен звук на двигател!
koliomaniac написа:dobrin написа:Не е никакъв проблем, че си тръгвал само с пускане на съединителя, без газ. Относно поленовия филтър - намира се отпред в дясно, почти под стъклото.
Има ли някаква кора която трябва да се махне, за да се види филтъра? Защото така на пръв поглед е скрит
Има вдигни капака и ще я видиш.
-
koliomaniac
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Заглушен звук на двигател!
mirkata 4020 написа:koliomaniac написа:dobrin написа:Не е никакъв проблем, че си тръгвал само с пускане на съединителя, без газ. Относно поленовия филтър - намира се отпред в дясно, почти под стъклото.
Има ли някаква кора която трябва да се махне, за да се види филтъра? Защото така на пръв поглед е скрит
Има вдигни капака и ще я видиш.
Единственото което може да е е една кора, в дъното под капака, под прозореца, тя е по цялата широчина на предницата и има гумено уплътнение пред нея. Ще се пробвам да я махна.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30048
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Заглушен звук на двигател!
Махаш първо уплътнението, след това издърпваш към теб кората. Не си спомням дали беше на две части, или цяла.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта