питам защото нещо ми яде ремъка и ми писна през 1-2 месеца ремъци да купувам . некои знае ли кво трябва да се смени .?!!
и ако ти е преебан коляновия вал какви са признаците за това .
пишете за да сравня .
Благодаря предварително?
кое трябва да се смени ? колянов вал или демферна шайба ?
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:


Да сменяш само демпферна шайба - лудост.
Бедата идва основно от нея-тежка е.И от начина по който е хваната шайбата на коляновия вал към самия вал.
Когато демпферната шайба се разбие(изметне се) започва да натоварва малката шайба.80% да не казвам 90% от случаите болта се разхлабва и усилието пада само върху една малка глупава шпонка.И ако имаш късмет шпонката започва постепенно да се износва, колата започва да губи центровка, и да прекъсва.Ако не си късметлия шпонката се чупи и предполагам се сещаш какво става вътре по мотора - танца на любовта

Аз за втори път смених малката шайба, щото нямах време да правя гореописната операция, но това лято ще се прави.
Ако досега не ти го е правил този проблем, възможно е никога да не го направи(на брат ми Пасата AAZ е на 390000км, само той му направи 120000 и досега не е гъкнал, въпреки че шайбата си мята).
При мен оба4е два пъти(Венто), така че замисли се

Ако искаш да имаш сигурен мотор - това е начина.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
При всяка смяна на агренажния ремък задължително се сменя и зъбното колело на коляновия вал. Ако се е появил луфт в шпонката на вала когато се поставя колелото се слага и лепило от типа на Локкйт или Поксифол в канала на вала и проблема с луфта обикновенно се решава.Препоръчително е болта който закрепва демпферната шайба към вала също да бъде сменен.Наваряване или заваряване на коляновия вал не се препоръчва от добрите майстори понеже това може да доведе до разкаляване на вала или изкривяването му в този участък.