кое трябва да се смени ? колянов вал или демферна шайба ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

кое трябва да се смени ? колянов вал или демферна шайба ?

Мнениеот stivan » Чет 13 юли 2006 19:20


питам защото нещо ми яде ремъка и ми писна през 1-2 месеца ремъци да купувам . некои знае ли кво трябва да се смени .?!!
и ако ти е преебан коляновия вал какви са признаците за това .
пишете за да сравня .
Благодаря предварително?




Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 13 юли 2006 19:41


ако колата ти е 1.9 ТД-ДЕМПФЕРНА шайба.


stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот stivan » Чет 13 юли 2006 20:14


да колата е тд 1.9 ААZ двигател . питам щото един авто-джамбаз ми каза 4е и той имал такива проблеми и сменил шайбата само4е се оказало 4е всичко идвало от коляновия вал.


Потребителски аватар
Madj0
Мнения: 1104
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Madj0 » Чет 13 юли 2006 20:16


залагам на шайба


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 13 юли 2006 20:17


Автоджамбаза ако иска да си смени и колата-иди при майстор и сменяй шайбата.Виж с търсачката има доста мнения по въпроса.


stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот stivan » Чет 13 юли 2006 20:24


абе четох ги мненията ама се пак да питам .
ина4е сам намерил една такава шаиба за 150 кинта от ауди
тоя каза 4е става , пак ще видим.
а иначе какви са признаците на преебан колянов вал , някои знае ли ?!?


Потребителски аватар
Madj0
Мнения: 1104
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Madj0 » Чет 13 юли 2006 20:26


stivan написа:абе четох ги мненията ама се пак да питам .
ина4е сам намерил една такава шаиба за 150 кинта от ауди
тоя каза 4е става , пак ще видим.
а иначе какви са признаците на преебан колянов вал , някои знае ли ?!?

тая шайба струва 80 лв нова в АВТО+ :!:


stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот stivan » Пет 14 юли 2006 0:31


Madj0 нали питах и в АВТО+ - там е 650 лв. ако не да ти изпратя пари да ми вземеш една .


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 14 юли 2006 8:46


8) stivan, сваляш коляновия вал, наварява се с алуминий профила(челото-така да се каже) и се прави по този на шайбата, ама не този на демпферната шайба, а шайбата на самия колянов вал - и ще вземеш от тди.Тя е с друг профил.Слагаш лепило на шайбата, завърташ здраво с нов оригинален болт и си готов.И ще купиш демпферна шайба за ТДИ.И като го направиш това няма да имаш грижи.Мисля че старата ти демпферна шайба пак ще стане 90% съм сигурен.Но ти си намери такава от ТДИ щото тя е от по-друг матрЯл :) и колата ще ти заспи!
Да сменяш само демпферна шайба - лудост.
Бедата идва основно от нея-тежка е.И от начина по който е хваната шайбата на коляновия вал към самия вал.
Когато демпферната шайба се разбие(изметне се) започва да натоварва малката шайба.80% да не казвам 90% от случаите болта се разхлабва и усилието пада само върху една малка глупава шпонка.И ако имаш късмет шпонката започва постепенно да се износва, колата започва да губи центровка, и да прекъсва.Ако не си късметлия шпонката се чупи и предполагам се сещаш какво става вътре по мотора - танца на любовта :)
Аз за втори път смених малката шайба, щото нямах време да правя гореописната операция, но това лято ще се прави.
Ако досега не ти го е правил този проблем, възможно е никога да не го направи(на брат ми Пасата AAZ е на 390000км, само той му направи 120000 и досега не е гъкнал, въпреки че шайбата си мята).
При мен оба4е два пъти(Венто), така че замисли се :)
Ако искаш да имаш сигурен мотор - това е начина.


stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот stivan » Пет 14 юли 2006 9:19


"колата започва да губи центровка, и да прекъсва"

досега не е правила така !!!


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 14 юли 2006 11:09


това е когато нещата почнат да стават лоши....
пак казвам - може никога да не се прецака.Но най-сигурно е това, което ти написах


stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот stivan » Пет 14 юли 2006 11:23


демек със смяна на демферна шайба нищо няма да се оправи


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Пет 14 юли 2006 13:43


При всяка смяна на агренажния ремък задължително се сменя и зъбното колело на коляновия вал. Ако се е появил луфт в шпонката на вала когато се поставя колелото се слага и лепило от типа на Локкйт или Поксифол в канала на вала и проблема с луфта обикновенно се решава.Препоръчително е болта който закрепва демпферната шайба към вала също да бъде сменен.Наваряване или заваряване на коляновия вал не се препоръчва от добрите майстори понеже това може да доведе до разкаляване на вала или изкривяването му в този участък.


stivan
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 05 дек 2005 0:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот stivan » Пет 14 юли 2006 17:19


juli76
знаеш ли колко пари е тва зъбно колело и каде ги има .
ебах мама му
всеки различно ти вика :shock


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 14 юли 2006 17:57


тук е 31,60 евро но е 100процента оригинал



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58, Mr.Be и 58 госта