Напоследък си мисля, че ако приспособя нещо като фуния, която да улавя въздуха при висока скорост и да го натиква в цилиндрите - мощноста би се повишила доста, а и би станала по-икономична колата...
Някой пробвал ли е нещо подобно?
Още повече, че при мен въздушният филтър е отпред, в дясно, ниско долу и може тази фуния да използва декоративната решетка за вход на въздуха...
Повишаване на мощноста 1.9 D
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
За 1.9D не знам,при мен обаче при ускоряване до 140 се чува отчетливо шума от двигателя-после от 140 до 170 става подозрително тихо при това доускорение!Повече от 180 не съм вдигал-все пак е 1V,без да е пипано по мотор или турбо!Нормално ли е да е така или....
Предния край на кутията на въздушния филтър има едно конусче,което при по-висока скорост предполагам така ускорява въздушния поток,че да влияе положително на работата на двигателя
Който разбира да поясни!


faint написа:за вдигане на мощността - турбо + тръбите + интеркулера
т'ва съм направил аз за сега.. сигурно ще се наложи и помпата да сменям че нещ куца сега..
За турбото нямам съмнения, че повишава мощноста... На мен обаче не ми се иска да правя такива големи промени и затова се чудех дали с минимум ъпгрейд на филтъра няма да постигна доста завидни резултати...
Не виждам причина да не стане... Всички сме си подавали ръката през прозореца и знаем за каква силна струя иде реч... Ако и фунията е добре замислена - мисля, че би имало осезаема разлика...
Дали обаче няма да се влоши охлаждането в такъв случай?
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Погледни логично нещата: какво ще прави твоя двигател с този въздух който би искал да му вкараш допълнително. Нали въздуха е за това да осъществи горенето на горивото, в случая дизел. С или без вуздуха ти вкарваш едно и също количество гориво, двигателя е изчислен да си вземе колкото му трябва въздух (поне при високи обороти). Помисли и тогава пиши дали фунията ще върши работа. И имай предвид че това е дизелов двигател, не карбуратор. Успех!
Ами точно по пътя на логиката достигнах до извода, че двигателя си засмуква винаги еднакво количество въздух, а натискайки педала увеличавам само количеството на гориво...
На ниски обороти въртящият момент е по-голям, точно заради повечето въздух и по-доброто горене...
Точно това прави турбото... Над определени обороти вкарва въздух за да може пълноценно да изгори горивото...
Питането ми беше дали подобен ефект може да има от нещо подобно на фуния...
На ниски обороти въртящият момент е по-голям, точно заради повечето въздух и по-доброто горене...
Точно това прави турбото... Над определени обороти вкарва въздух за да може пълноценно да изгори горивото...
Питането ми беше дали подобен ефект може да има от нещо подобно на фуния...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Количеството на въздуха зависи от:оборотите,работния обем и наличието на принудително пълнене.Ако можеше с ена фуния да постигнеш това мислиш ли че производителите или милионите тунери до сега нямаше да се сетят.
Те са се сетили.
Ти се сети какво има отгоре на капаците на американските автомобили(по старите модели).
Погледнете Мустанг-а и ми кажете това нещо на капака не е ли на този принцип.

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
амо дето тва отгоре не е фуния!Тва го правят американците.Слага се по голям мотор.Тои е по висок и няма място за карантиите под капака.За тва въздуховода се изкарва отгоре .И тъи и тъи е отгоре му слагат механичен компресор.А тва в бързи и яростни дето е е кола без същото нещо ама някои риквизитор се е кефил на такива автомобили и е прекалил с ламарините.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта