Повишаване на мощноста 1.9 D

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Повишаване на мощноста 1.9 D

Мнениеот GAD » Вто 18 юли 2006 8:15


Напоследък си мисля, че ако приспособя нещо като фуния, която да улавя въздуха при висока скорост и да го натиква в цилиндрите - мощноста би се повишила доста, а и би станала по-икономична колата...
Някой пробвал ли е нещо подобно?

Още повече, че при мен въздушният филтър е отпред, в дясно, ниско долу и може тази фуния да използва декоративната решетка за вход на въздуха...

Последна промяна от GAD на Вто 18 юли 2006 9:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 18 юли 2006 9:01


Коментирано е вече, и за да има изобщо някакъв супер минимален ефект трябва да се движиш с над 200 км/ч :) за да получиш на тесния край на фунията някакво налягане по високо от тамосферното.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Вто 18 юли 2006 9:04


Аха, разбирам... Защото впечатлението ми е, че при по-високи скорости... да кажем над 140 сместа става доста богата и повечето въздух би бил от голяма полза...

А знаете всички, че при 140 въздушната струя е много силна и все си мисля, че би дало ефект... Ако е голяма фунията например...


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Вто 18 юли 2006 10:03


за вдигане на мощността - турбо + тръбите + интеркулера
т'ва съм направил аз за сега.. сигурно ще се наложи и помпата да сменям че нещ куца сега..


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 18 юли 2006 10:43


За 1.9D не знам,при мен обаче при ускоряване до 140 се чува отчетливо шума от двигателя-после от 140 до 170 става подозрително тихо при това доускорение!Повече от 180 не съм вдигал-все пак е 1V,без да е пипано по мотор или турбо!Нормално ли е да е така или.... :?: Предния край на кутията на въздушния филтър има едно конусче,което при по-висока скорост предполагам така ускорява въздушния поток,че да влияе положително на работата на двигателя :dontknow: Който разбира да поясни!


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Вто 18 юли 2006 11:18


faint написа:за вдигане на мощността - турбо + тръбите + интеркулера
т'ва съм направил аз за сега.. сигурно ще се наложи и помпата да сменям че нещ куца сега..


За турбото нямам съмнения, че повишава мощноста... На мен обаче не ми се иска да правя такива големи промени и затова се чудех дали с минимум ъпгрейд на филтъра няма да постигна доста завидни резултати...

Не виждам причина да не стане... Всички сме си подавали ръката през прозореца и знаем за каква силна струя иде реч... Ако и фунията е добре замислена - мисля, че би имало осезаема разлика...

Дали обаче няма да се влоши охлаждането в такъв случай?


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Вто 18 юли 2006 15:42


Погледни логично нещата: какво ще прави твоя двигател с този въздух който би искал да му вкараш допълнително. Нали въздуха е за това да осъществи горенето на горивото, в случая дизел. С или без вуздуха ти вкарваш едно и също количество гориво, двигателя е изчислен да си вземе колкото му трябва въздух (поне при високи обороти). Помисли и тогава пиши дали фунията ще върши работа. И имай предвид че това е дизелов двигател, не карбуратор. Успех!


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Вто 18 юли 2006 15:59


Ами точно по пътя на логиката достигнах до извода, че двигателя си засмуква винаги еднакво количество въздух, а натискайки педала увеличавам само количеството на гориво...

На ниски обороти въртящият момент е по-голям, точно заради повечето въздух и по-доброто горене...

Точно това прави турбото... Над определени обороти вкарва въздух за да може пълноценно да изгори горивото...

Питането ми беше дали подобен ефект може да има от нещо подобно на фуния...


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Вто 18 юли 2006 16:04


подкрепям мнението на ръсти, но все пак нищо не ти пречи да опиташ :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 18 юли 2006 21:47


Количеството на въздуха зависи от:оборотите,работния обем и наличието на принудително пълнене.Ако можеше с ена фуния да постигнеш това мислиш ли че производителите или милионите тунери до сега нямаше да се сетят.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ALiGaToR » Сря 19 юли 2006 8:31


Rabbit_TDI написа:Количеството на въздуха зависи от:оборотите,работния обем и наличието на принудително пълнене.Ако можеше с ена фуния да постигнеш това мислиш ли че производителите или милионите тунери до сега нямаше да се сетят.

Те са се сетили.
Ти се сети какво има отгоре на капаците на американските автомобили(по старите модели).
Погледнете Мустанг-а и ми кажете това нещо на капака не е ли на този принцип.
Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 19 юли 2006 8:41


амо дето тва отгоре не е фуния!Тва го правят американците.Слага се по голям мотор.Тои е по висок и няма място за карантиите под капака.За тва въздуховода се изкарва отгоре .И тъи и тъи е отгоре му слагат механичен компресор.А тва в бързи и яростни дето е е кола без същото нещо ама някои риквизитор се е кефил на такива автомобили и е прекалил с ламарините.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ALiGaToR » Сря 19 юли 2006 8:45


Може и така да е ама се пак въздуха ще влиза под налягане в горивосмесителя. Не е ли така?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 19 юли 2006 8:49


С тея фунии на аеродинамиката ще и се разкаже играта.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 19 юли 2006 9:47


Тези фунии на Ам. автомобили вкарват въздух в компресора. Това което ти имаш предвид с фуниите се използва при моторите и наистина върши работа, но както вече писах при бензиновите коли, кадето сместа е въздух/бензин.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта