кое е по добре - Д или ТД

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
drmilendd
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
Автомобил: Opel Vectra
Двигател: 22ZE 2009
Местоположение: София
Контакти:

кое е по добре - Д или ТД

Мнениеот drmilendd » Вто 18 юли 2006 19:08


кое е по добре по отношение на здравина на двигателя и поддръжка дизел или турбодизел при еднакви други показатели - километри, състояние и т.н., кое ще харчи по-малко, и въобще дайте съвет, дали да взимам дизел при тези цени на нафтата или бензин на газ. досега съм карал венто 1,8 моно на газ и бях много доволен, но имам приятели дето ме убеждават че от нафтовите печки по убаво немало :wink:




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 18 юли 2006 19:31


Зависи какво ще искаш от колата. Ако не търсиш вървеж чистия дизел ще ти допадне иначе турбото.
По отношение на разхода мога да споделя за Голф 2 1.6 дизел и турбодизел. Чистото дизелче ми даваше 5/100 градско и 4/100 извънградско. Турбодизела ми дава 6.2/100 градско и 4.5/100 извънградско /с около 120 км/
ТД-то е 91 г. другия беше 86.
Относно подръжката - няма абсолютно никаква разлика /поне при тези 2 мотора/ освен турбинката която най-вероятно някога ще и дойде времето.


drmilendd
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
Автомобил: Opel Vectra
Двигател: 22ZE 2009
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drmilendd » Вто 18 юли 2006 19:52


а как стои разхода при 1,9 двигателите? И каква е разликата между ТД и ТДИ?


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Вто 18 юли 2006 20:11


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 20:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 18 юли 2006 20:59


TDI доста по сложен от ТД-електронна помпа,променлива турбина и други,но пък нисък разход и страхотен вървеж на едно.При тези цени на горивата газта остава най евтина.


Потребителски аватар
sport generation
Мнения: 219
Регистриран на: Чет 29 юни 2006 15:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sport generation » Вто 18 юли 2006 21:35


Моито мнение е чистият дизел защото на тд-то като му умре т-то струва скъпичко


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 18 юли 2006 22:11


Ако ще мзимаш дизел и земи ТД или наи-добре ТДИ-зависи за кви пари говорим.От чист дизел при таз нафта вече няма смисал(лично мнение).Газта излиза малко по евтино но дизела като цена ще расте и расте(ако не се почне масово на био де).Ако вентото 1.8 моно е още твое си го запази тва е перфектен като цяло мотор и наи вече на газ.
P.S.На турбината като и доиде времето вече няма да е твоя колата(само трябва да си сменяш маслото)


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 19 юли 2006 8:16


От поставения така въпрос - разбира се, че ТД е по-добре! По-мощен двигател, за разхода не коментирам... А за ТДИ просто ако имаш пари си вземи едно такова автомобилче и както се казва - enjoy it!


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 19 юли 2006 9:00


Моят глас е за турбодизел,без компир!Ако намериш като на Niksi-80 к.с с интеркулер най-добре!TDI е върха на сладоледа-ама по-скъпо за чаркаляци и ремонти,ако се наложи!Ако имаш парици-смело инвестирай в TDI!Като паднат цените на био-то пак ще сме най-евтини на возия-без да ни мъчат разни бойлери из багажниците :wink: Само дето намирането на читав дизел си е тегава работа :(За турбината не се шашкай-не я скапва ръчкането,а неправилното стопанисване от страна на задкормилното устройство! :wink:


drmilendd
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
Автомобил: Opel Vectra
Двигател: 22ZE 2009
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drmilendd » Сря 19 юли 2006 9:28


нямам пари май за тди. вентото вече не е мое, но иначе бях страшно доволен как вървеше на газ тая моно инжекция. прави сте, май бензин на газ си е най-добре и изгодно. а може би дори и на метан.
между другото, днес ми казаха че имало два вида метанови уредби в италия и трябва да се внимава при вноса от там, щото едните в България не ги зареждали. ама туй май си е за нова тема.


Потребителски аватар
Nadya_
Мнения: 1676
Регистриран на: Сря 17 май 2006 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nadya_ » Сря 19 юли 2006 9:50


Колкото повече подобрения има в един автомобил- толкова по- скъпа поддръжка изисква съответно...прецени- Д, ТД, ТДИ...
Зависи вече какво търсиш ти- повече вървеж или предимно икономичност...
Ако искаш бързина и пъргавост, и ако имош възможност разбира се- скачай направо на ТДИ! Тогава обаче ще трябва да си подготвен за по- солидна поддръжка :!: .
В случая, обаче ти се колебаеш м/у чистия дизел и ТД...Тук и аз ще те посъветвам, като повечето колеги- Турбината е по- добрия избор!


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Сря 19 юли 2006 10:01


При всички положения чистия дизел ще ти излезе много по-евтино като поддръжка от турбодизела.Турбото започва да здава багажа на около 200000 км.И започват едни ядове, едни разправии.... :evil: Това си е двигател в двигателя.
Най евтиния ремонт на турбо е около 200 лева.И дават гаранция 2 месеца.На турбото може да му се скапе и управлението и тогава почваш да ходиш по майстори и е ужас. :horror: Много са трудни за диагностика проблеми с клапана на турбото нпр.
Вярно чистия дизел е тромавичък и похарчва малко в повече но пестиш от ремонти и най-вече от ядове.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 19 юли 2006 10:04


Според мен поддръжката на ТДИ не излиза по скъпо.Аз поне не сам забелязал разлика щото имах и ТД.Верно има компютар ама развалянето му е 1на 10 000.Да не говорим че като го има изчезват сто механични датчика и механизми дето трябва да се настроиват.Така че в поддръжката нещата са 50 на 50.Само покупката е по скъпа ама разликата в разхода е 1л./100!Турбините нямат проблем до 500 000 та и отгоре ако маслото е било в ред и не я ръчкаш преди да загреее.Като си я копуваш просто отиваш да ти проверят турбината и толкоз.Не че няма вариант да попаднеш на разебана или да се разебе,ама то и с обикновен дизел могат да се случат много лоши неща ако си карък.


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Сря 19 юли 2006 10:23


Рабит така е, но тея коли на запад ги купуват за да ги карат яко (както дизелите,така и турбодизелите).Тея колици като дойдат в България пурвото нещо което им се прави преди да ги шитнат на нас е да им врътнат километража и то здравата.Караме коли на милиони километри, а си мислим,че са на по 100 150 хил.
Например моя Пасат (Сигурен съм, че не е връщан километража) е 2000 год модел, първата регистрация е края на 2002 год. аз я купих 2005 началото. Километрите бяха 134000. Смятай за какво юркане е ставало дума, а реално съм купил кола на 2,5 год.


Потребителски аватар
Nadya_
Мнения: 1676
Регистриран на: Сря 17 май 2006 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nadya_ » Сря 19 юли 2006 10:23


Rabbit_TDI написа:Турбините нямат проблем до 500 000 та и отгоре ако маслото е било в ред и не я ръчкаш преди да загреее.Като си я копуваш просто отиваш да ти проверят турбината и толкоз.Не че няма вариант да попаднеш на разебана или да се разебе,ама то и с обикновен дизел могат да се случат много лоши неща ако си карък.

Абсолютно вярно!
Но за поддръжката- ммм...не съм много съгласна- от където и да го погледнеш си е повече :wink: (освен ако не е2005 год. :D )



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, Google [Bot] и 41 госта