От известно време имаше някакъв проблем с турбинката, оказа се че е решила да умира гадта. Онзи ден я свалих и отворих, студената перка е ОК, както и охлюва, но топлата е лееееееко запилена, охлюва също е леко наранен. Оказа се че намирането на ремонтен комплект е леко трудно занимание, също така за баланс взимали известно количесто кинти. Днес я занесох в Реал турбо /май така беше/ на околовръстното и човека каза: "В най-добрия случай цената няма да е под 340 лв", което някак си ме устройваше да е толкова, но не и повече. Последва въпрос от мен какво значи най-добрия случай. Отговора беше "Ако няма проблем по оста и т.н.", след което последва разглобяване на перките и вадене на оста, която за мое най-голямо съжаление е доста злеееее. Работата стана дебела. Ремонта на моята турбинка по груби сметки щеше да надхвърли цената на рециклирана турбинка, но при условие че се сложат мойте перки и т.н. Цената на нова турбинка е от порядъка /там в Реал Турбо/ 1200 лв. и тъй като няма добри и услужливи хора тук /майтап де да не се засегне някой, че само това ми трябва в момента/, които да ми продадат една хубава, работеща турбинка втора ръка сега съм пред депресия и нервен срив и също така пред дилемата /даже трилемата/ - нова, рециклирана, или котка в чувал - такова де втора употреба от някоя морга.
Човека каза че най-вероятно проблема е кофти масло.
Малко предистория. Колата я взех Ноември месец от Горубляне, вървеше на 6 и т.н., смених веднага маслото, което беше една идея по-гъсто от 15W40 /явно италианеца е знаел каква е работата/, сложих Лемфьордер 15W40, всичко си беше ОК, турбинката правеше "виуууууу" почти незабележимо и колата си вървеше на 6. И сега интересното /поне за мене/ преди около 2 месеца имаше малък проблем със гарнитурата на главата и след мненията на доста разбиращи взех полусинтетика. Веднага /или ако не е ведната, то след около 100-200 км./ след смяната на маслото турбинката започна да жужи много притеснително до момента в който се стигна до неприятната ситуация. Маслото беше Мобил 1 купено от МЕТРО /вече на 100% се уверявам че за нищо не стават и пробутват най-големите боклуци/. Явно даже и НЕ менте това масло е скапано защото за мен не е нормално 100 км. след смяната с такова да се скапе изведнъж турбото /освен ако не е кофти съвпадение и стечение на обстоятелствата/.
Това е за сега, утре трябва да вземам някакво решение, между временно мисля да отворя картера и да видя как са основните и биелните лагери, че знае ли се дали още някоя мизерия не е станала.
Замина турбинката ми - инфо за цени и ремонт.
преди 2г и аз имах същия проблем, в Реал ми казаха 1200лв за ново турбо, аз карах още 6месеца със старото "много счупено" и накрая си поръчах във Варна www.unitechturbo.com рециклирано за 650лв
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
и аз карам СБ мотор но само за инфо моята турбина се скапа за около 1000 км от лемфьордер масло и ремонта ми излезе 350 лв.това на борово посока бул. българия от дясно дадоха 1 г. гаранция а и един тел. на майстор на турбо 0888240556 митко не го правих моето при него защото беше на море та питай го за цени намира се до ц. гробища посока надежда успех
- КаруЦаря
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
tatenceto написа:и аз карам СБ мотор но само за инфо моята турбина се скапа за около 1000 км от лемфьордер масло и ремонта ми излезе 350 лв.това на борово посока бул. българия от дясно дадоха 1 г. гаранция а и един тел. на майстор на турбо 0888240556 митко не го правих моето при него защото беше на море та питай го за цени намира се до ц. гробища посока надежда успех
От няколко места съм чувал за този майстор и отзивите са много добри.
Май даже е един от най-добрите за рециклиране на турбини.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
И аз съм с такова масло, вече 2000км карам с него
Но колко ли трябва да е скапано едно масло, за да се скапе колата за 100-200км?! Мисля, че ако беше от него доста хора щяха да са пропищели, а според мен маслото си е добро. Може би турбинката си е била на път, и само по-гъстото масло я е поддържало, и като си сложил по-тънко, вече й е дошло в повече, знам ли?!
Малко се притесних като видях цените, ще взема да си прегледам профилактично моето турбо при митко
Иначе на теб ти пожелавам успех, и пиши за развръзката!

Но колко ли трябва да е скапано едно масло, за да се скапе колата за 100-200км?! Мисля, че ако беше от него доста хора щяха да са пропищели, а според мен маслото си е добро. Може би турбинката си е била на път, и само по-гъстото масло я е поддържало, и като си сложил по-тънко, вече й е дошло в повече, знам ли?!
Малко се притесних като видях цените, ще взема да си прегледам профилактично моето турбо при митко

Иначе на теб ти пожелавам успех, и пиши за развръзката!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За маслото в Метро не искам да говоря. Колкото и да беше занимала поне не се чуваше. След смяната на маслото започна да жужи.
Преди Мобил-а бях с Лемфьордер.
Сега вече съм с Мотул, дано да успее да изкара километрите си а не пак преждевременно да го сменям.
Купих днеска една турбина от една морга за 150 лв. Накиснах я с нафта, керосин, WD40 и след това с масло. Върти без грешка. Само дето мойта беше ККК, а тая е ГАРЕТ иначе са 1:1. Успях даже да си я монтирам днес /до преди малко се ровичках/. Та общо взето за сега върви, не се чува да жужи и т.н.
Смених си и о-пръстена над охладителя на маслото и сложих датчик на радиатора включващ на 85 и 95 /или 92/ градуса.
П.С. Не знам реално какво се прави по тея турбинки, но цените за работа, ремонт и рециклиране ми се струват нечовешки. Много мислях дали да не взема нова турбинка, но за кола на 14 години ми се стори безмислено.
Преди Мобил-а бях с Лемфьордер.
Сега вече съм с Мотул, дано да успее да изкара километрите си а не пак преждевременно да го сменям.
Купих днеска една турбина от една морга за 150 лв. Накиснах я с нафта, керосин, WD40 и след това с масло. Върти без грешка. Само дето мойта беше ККК, а тая е ГАРЕТ иначе са 1:1. Успях даже да си я монтирам днес /до преди малко се ровичках/. Та общо взето за сега върви, не се чува да жужи и т.н.
Смених си и о-пръстена над охладителя на маслото и сложих датчик на радиатора включващ на 85 и 95 /или 92/ градуса.
П.С. Не знам реално какво се прави по тея турбинки, но цените за работа, ремонт и рециклиране ми се струват нечовешки. Много мислях дали да не взема нова турбинка, но за кола на 14 години ми се стори безмислено.
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 6:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
.
бате да ти кажа само за маслото мобил 10 в 40 в метро като го пуснаха много му се учудих за цената 29 лв ли беше забравил съм 5 литрова туба - намерих един приател да проучи кво става - и защо е толко вфтино като по магазините 50 лв е 4 литрова туба - оказа се че това е специална промоция за метро - строщил съм вече 3 та туба от това масло карам голф 4 тди = повярвай ми е е от него - просто италянския минет му е дошло времето =