Възможни проблеми на TD (при покупка)?
Възможни проблеми на TD (при покупка)?
Не съм специалист по дизелите и имам такъв въпрос. При купуване на кола какви критични проблеми може да крие двигателят и какво трябва да се гледа/мери за подсигуряване? Доколкото знам най-важното нещо е компресията - ако тя е зле означава доста скъп ремонт (смяна на бутала или нещо такова). Има ли нещо друго, което е от съществено значение - имам предвид скритите проблеми, чиито ремонт би надхвърлил 300-400лв?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
На тая тема има две много добри темички(ползваи тарсачката).Едната е от ауди форума и е изобщо за покупка на кола на старо другата е на някав специалист по дизели.Намери ги а ако се разтърсиш има и много още писано по таз тема.Имаи предвид че дори и компресия да изкара много често слагат добавки в маслото за да изкара добра.Един съвет пробваи колкото се може повече коли,покараи ги разгледаи внимателно и говори с продавача(избягваи автокъщи)-така шанса да те излъжат намлява а като се спреш на някоя през сервиз с канал комп и компресомер.Саветвам те колата която си харесал да намериш приятел с същата или подобна за да разбереш кви проблеми има и да видиш ако е читава как би трябвало да изглижда и да върви.
Сложна работа е това дето предлагаш. В смисъл че докато попадна на кола дето долу-горе всичко да ми допада (модел, година, цена, екстри, външен вид) е голямо търсене, така че избора е между 0 и 1 (с 300 зора 2-3). Оттам нататък да намеря познат с точно същата и същия двигател за сравнение става още по-трудно.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Кола на старо и то когато знаеш каква искеш е страшен зор.Аз моита минаха 5-6 месеца между продаването на старата и вземането на новата и пак не съм особено доволен.А и наче ако нямаш познат с такава просто караи коли от обявите които са по-скъпи и вероятно няма да купиш.А и отделно как знаеш каква кола искаш без дори да си я карал?
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Възможни проблеми, чиито ремонт е около и над 300лв са: Турбо, помпа, двигател, амортисьори.
Това, което можеш да направиш ти, за да видиш състоянието на турбото е, да му разкачиш маркучите, да провериш дали няма луфт на оста, дали не задира някъде, дали не изхвърля много масло (по принцип всички турбини омасляват маркучите, но малко, примерно колкото е омаслен маркуча за картерните газове), и също да видиш дали прави налягане (слагаш си ръката, или ако можеш да измериш - още по-добре). Не трябва да се чува виене, задиране и т.н.
Това, което можеш да направиш, за да видиш горе-долу състоянието на помпата (дюзите) е, да видиш дали не пуши твърде много (принципно това зависи и от настройките на помпата, но ако пуши и не върви - със сигурност не е наред
) . Покарай колата докато загрее хубаво, изгаси я, отиди и пийни едно кафе за 10-15 мин, и после като запалиш трябва да запали без проблем. Когато помпата е почнала да сдава багажа, при загрял двигател колата пали много трудно. За кола на години е нормално да запали мааалко по-трудно (на студен мотор пали от 1/4 оборот, на загрял - максимум на 1 трябва да запали, без авансатор и подгряване).
Двигател - виж компресията, за 1.6 е хубаво да е над 30 атм, за 1.9 мисля че беше по-малко, ще те излъжа, но да е над 26 (някой да ме поправи, ако греша).
Амортисьори - виж ги на стенд.
Естествено, ако има гнило по купето, ремонта също надхвърля 300лв, но поне не е неотложен
Това, което можеш да направиш ти, за да видиш състоянието на турбото е, да му разкачиш маркучите, да провериш дали няма луфт на оста, дали не задира някъде, дали не изхвърля много масло (по принцип всички турбини омасляват маркучите, но малко, примерно колкото е омаслен маркуча за картерните газове), и също да видиш дали прави налягане (слагаш си ръката, или ако можеш да измериш - още по-добре). Не трябва да се чува виене, задиране и т.н.
Това, което можеш да направиш, за да видиш горе-долу състоянието на помпата (дюзите) е, да видиш дали не пуши твърде много (принципно това зависи и от настройките на помпата, но ако пуши и не върви - със сигурност не е наред

Двигател - виж компресията, за 1.6 е хубаво да е над 30 атм, за 1.9 мисля че беше по-малко, ще те излъжа, но да е над 26 (някой да ме поправи, ако греша).
Амортисьори - виж ги на стенд.
Естествено, ако има гнило по купето, ремонта също надхвърля 300лв, но поне не е неотложен

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- explorerv
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 27 апр 2006 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
колега, преди няколко месеца и аз търсех TDI и това са съвети събрани от различни места:
1.Дизел се купува през зимата. Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.
14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Диагностиката струва тук във Варна 15 лева.Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.
Когато кечето на капака в единия случай е просмукано с масло точно над турбината или въпросното кече го няма във форма на полукръг пак точно там и има стопени краища, или след малко каране щангата на байпаса (защитата от свръхналягане) се покрива с прясно масло, или термозащитният екран над турбото е покрит с пръски загоряло спечено масло, изводите се натрапват от самосебе си.
желая ти най-вече късмет
1.Дизел се купува през зимата. Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.
14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Диагностиката струва тук във Варна 15 лева.Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.
Когато кечето на капака в единия случай е просмукано с масло точно над турбината или въпросното кече го няма във форма на полукръг пак точно там и има стопени краища, или след малко каране щангата на байпаса (защитата от свръхналягане) се покрива с прясно масло, или термозащитният екран над турбото е покрит с пръски загоряло спечено масло, изводите се натрапват от самосебе си.
желая ти най-вече късмет

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
explorerv написа:колега, преди няколко месеца и аз търсех TDI и това са съвети събрани от различни места:
...
15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Диагностиката струва тук във Варна 15 лева.Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.
...
желая ти най-вече късмет
Мерси за подробното мнение. Имам едно такова питане по т.15 - може да прозвучи малко "по нашенски", но ако вземам колата от автокъща няма ли опасност от някакво наговорване и в дизел-сервиза да ми дадат добра оценка на двигателя, а той всъщност да е тотално зле? Може би има професионална етика, но все пак хора най-различни. Отпечатва ли се някакъв лист с резултат от измерването на компресията например?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Абсолютно си прав че има опасност.Другото нещо е най-добре да се разберете с тарговеца точно преди покупката да смениш маслото за твоя сметка(и без това като я купиш ще се наложи) и тогава да мерите компресия.Наи-добротго е да уговориш познат маистор или от форума.Лошото в случея е че малко тарговци са навити на такива процедури ,а автокщите с зор ти дават да покараш колата.Най-добре е да я зимаш от часно лице според мен.Още по-добре е да ти я докоро познат тарговец от Германия или Швеицария.
P.S.Много важен датчик за изминатите километри е състоянието на интериора!
P.S.Много важен датчик за изминатите километри е състоянието на интериора!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта