Турбина на 4ка 1.9 ТДИ проблем

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nedjin
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Турбина на 4ка 1.9 ТДИ проблем

Мнениеот nedjin » Вто 05 сеп 2006 18:29


Здравейте на всички.

Значи от много време се разхождам по авто къщите и най-накрая си харесах един Голф 4 1.9 ТДИ (110 коня) 99та година. Много ми хареса (изглежда страхотно запазен и със сервизна книжка до 2002 когато е бил на 30 000км) и днес реших да го закараме да му направят една диагностика.

В сервиза я закачиха на компютър, прегледаха и окачване и тн. Казаха, че колата е в много добро състояние с изключение на един по сериозен проблем.

Първо имаше един дефктен датчик за температурата, но това как да е. Второто, което е по тревожещо е, че турбината не надува толкова колкото и е зададено по заводски стойности. На празен ход дава налягане от 850 мбар, а трябва да е 950. Когато и се подаде газ, заводските стойности скачат до към 1500, а тя не вдига над 1100. Момчето в сервиза не знаеше точно от къде идва проблема. Затова и реших да попитам тук.

Така че ако някой може да даде някъв съвет относно този пролем ще му бъда мн благодарен да пише. Кажете и ако знаете колко струва ремонта на един такъв проблем, за да знам дали си заслужава да се купува и после да се почва такъв ремонт.

Благодаря предварително. :)




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 05 сеп 2006 18:41


първо огледаи изходяштия марку4 на турбото(на тди110)4есто се пукат;и надката на пластмасовата тръба С интерколера е проблемна.99процента не е турбото като проблем


Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Вто 05 сеп 2006 19:35


именно гумения маркуч за кулера,се вади и прави мизерий на турбото а и започва да плюе масло от там,та вкарай го плътно на мястото си и през 120 градуса му сложи по една малка рапитка мин.3мм и това е,но внимавай да не спукаш алуминия,че после се прави само с нов и струва 500лв. :roll: :wink:


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Вто 05 сеп 2006 20:19


КАзвай на продавача да сваля с 1500 лв. цената и я взимай, после ако не е турбото проблема, супер, взел си колата по евтино, ако е турбо, взимаш ново за 1500лв. и си готов. И да сложиш снимки на колицата.


nedjin
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nedjin » Вто 05 сеп 2006 21:06


Благодаря много за отговорите. Само че в сервиза огледаха маркучите ама само отгоре отгоре и не откриха да духа от някъде. Абе дано сте прави, че мн ми е харесала колицата :) :)


ами той я свали ама с 500 лв. само. Утре ще го доизстискам :)....Като съм почнал да питам обаче ще карам докрай :).

Та значи като я вдигнаха да я гледат отдолу казаха, че окачването е "бетон" ...нови амортисьори и тн. само че ляво предно колело като го завъртя монтьора назад почна да издава някакъв странен шум и вика, че било в скоростите. Пита дали и при движение се чува тва, а то не се чува и той вика най-вероятно всичко е наред. Само че не изглеждаше мн сигурен. А и един ремонт на скоростите хич не е евтин...

Та според вас проблем ли е това или не?


Потребителски аватар
sport generation
Мнения: 219
Регистриран на: Чет 29 юни 2006 15:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sport generation » Вто 05 сеп 2006 21:59


За колко пари говорим че май дефектите не са много ама са сериозни :? :? :? :?


nedjin
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nedjin » Вто 05 сеп 2006 22:05


Ами за около 13 500...Струва ми се добре?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 05 сеп 2006 22:05


ако има нешто в скоростната кутия нередно признаците са шум след60км/4ас и прихъркване на предавките и изглежда в тоя гараж където си ходил маи не са наясно с тая кола много много


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 05 сеп 2006 22:07


Маи за автомобил на тези години има доста съмнителни-темп.датчик,скорстна кутия,турбо.ОЖсвен че са скъпички за ремонт-няма начин турбото да е сдухано а останалия двигател и силово предаване тип-топ.На каране колата как е?Мисля че трябва да земеш с тебе някои технически грамотен и с подобна кола да я "усети" на каране или просто да продължиш да търсиш.Турбото не се мери на спряла кола(исля че показваше повече но не сам сигурен),а на натоварена на скорост в движение.Проблемите може да са от заял клапан или стар маркуч до нова турбина.Това че сервизната книжка е до 2002 на 30 000 км. нищо не значи(това е гарланционния период в които дилара я поддоаржа),а след това не се знае какво и се е случвало.


nedjin
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nedjin » Вто 05 сеп 2006 22:18


Ами на каране колата според мен върви много добре...и ускорява, и никакъв шум не се чува. Даже и предавките си влизат много добре...Ако не я бях закарал на тоя тест щях да я взема от раз, защото на пръв поглед изглежда страхотно. Кажете къде да я закарам? Днес бях в някакъв сервиз до Бош в дружба.... бяха събрали 2,3 с класи вътре...така че предполагам че си разбират от работата...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 05 сеп 2006 22:25


Rabbit_TDI написа:няма начин турбото да е сдухано а останалия двигател и силово предаване тип-топ.



Има , има и още как :wink: .
Караш студена кола по магистрала с 140 + сменяш турбо :wink:
Турбото си иска грижи, ако слагаш кофти масло , не чакаш да загрее колата преди да я вкарваш в обороти и гасене преди охлад на турбината се скапва много бързо.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 05 сеп 2006 22:41


L&R написа:
Rabbit_TDI написа:няма начин турбото да е сдухано а останалия двигател и силово предаване тип-топ.



Има , има и още как :wink: .
Караш студена кола по магистрала с 140 + сменяш турбо :wink:
Турбото си иска грижи, ако слагаш кофти масло , не чакаш да загрее колата преди да я вкарваш в обороти и гасене преди охлад на турбината се скапва много бързо.
ами навън по европа никои не се съобразява с из4акване и така нататък и все пак не съм 4ул някои да сменя турбо на малко км ;около 300000км запо4ват смените на турбините без зна4ение от марката на колата като пове4ето пъти пак проблема не е в турбото но гаражите съшто трябва да пе4елят


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 06 сеп 2006 0:10


Niks е прав.А и как ще го врътнеш тоя номер да си на магистралата с незагрял мотор.Верно че пърженето и маслото скасява яко живота на турбината,а маслото я чупи,но същите неща се отразяват много зле на мотора.Верно турбината умира първа ама и мотора в това време вече патува към небитието.
nedjin тя колата може да си върви ама единствения начин да разбереш дали варви като трябва е да я сравниш с друга като нея.Ако наистина толкова си я харесал я вземи ама това което споменаваш не са малки проблеми-особено за кола на тези години не би трябвало да ги има.Какво ти казаха в Бош-а?Вътре колата как изглежда?От каде е вкарана?Нямаш ли по-добри предложения?


Потребителски аватар
moutful
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот moutful » Сря 06 сеп 2006 9:49


RABBIT би ли ми дал тел на дизелжията от Карлово за които споменаваш в не малко теми .....


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Сря 06 сеп 2006 9:51


Както са казали колегите най-добрия вариант е да я покара някой който е карал такава и да си каже мнението! Специално за температурния датчик не е проблем освен ако не те бъркат 60лв+10-15лв труд /ако е същия който и аз смених/ :wink: Виж това с надуването трябва да се установи задължително какъв е проблема че там са повечко парите! А за колелото не знам какво се диагностицира с въртенето наобратно,но ако има проблем би трябвало да си проличи при каране. А иначе цената ми се вижда доста приемлива за този автомобил особено ако преди плащането се отстрани проблема с турбото. Успех с пазарлъка :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта