Подгряващи свещи- лампа и реле

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
takala
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 16 авг 2006 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чирпан

Подгряващи свещи- лампа и реле

Мнениеот takala » Пон 25 сеп 2006 19:48


Моля за савет ако някои знае нека сподели.... лампата на подгряващите свещи не свети когато двигателя е студен и се даде на контакт....каксе процедира в случая да ги свалям една по една и проверявам на късо на акумолатора или проблема е в релето...ама не знам каде се намира в колата....АУДИ 100 2.5 ТДИ




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 25 сеп 2006 21:36


Не познавам точно тази кола, но мога да ти дам следните насоки преди да развинтиш свещите и да ги пробваш една по една:
1. Намери и провери бушона на подгревателните свещи (трябва да има нещо като спирала като означение за него и не е никак малък ампераж);
2. Намери и провери релето за подгревателните свещи (голямо е /в смисъл за голям ампераж/ и обикновенно се намира в двигателния отсек). Проверката на релето се заключава в следното: сваляш го и му подаваш независимо захранване 12V най-добре направо от акумулатора. Трябва да цъка - това все още не означава, че с него всичко е наред. Освен че цъка задължително трябва да се провери с веригопроверител дали затваря контактите, които трябва да подадат захранване на свещите.
Ако с релето всичко е наред:
3. Провери в леглото на релето при извадено такова дали му идва захранване когато дадеш на контакт.
Ако не постъпва такова напрежение има някакъв проблем в компютъра, който го комадва ("проблема" може да се окаже и просто откачена жица). Ако постъпва напрежение на клемите на релето:
4. Свали и провери свещите. Ако и те са наред значи някъде се губи връзката реле-предпазител-свещи, което (при здрав предпазител) може да се установи единствено с веригопроверител/мултицет.

И накрая ако всичко описано до тук не ти е много ясно или нямаш необходимите уреди да го направиш - ще трябва да се поразходиш до някой майстор.


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Вто 26 сеп 2006 5:36


Мисля , че ТДИ моторите подгряват само ако е доста студено. В никакъв случай не подгряват като стандартния предкамерен дизел, т.е. винаги при студен мотор. Ако пали колата , не се притеснявай.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Вто 26 сеп 2006 8:31


При мен двата кръга на лампата и свещите са независими 100%... :idea:

Лампичката не винаги сработва (май поради лош контакт на релето й) но въпреки това си грее. Просто като завъртя ключа - броя до 6-7 и въртя... Винаги пали :idea:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта