Подгряващи свещи- лампа и реле
Подгряващи свещи- лампа и реле
Моля за савет ако някои знае нека сподели.... лампата на подгряващите свещи не свети когато двигателя е студен и се даде на контакт....каксе процедира в случая да ги свалям една по една и проверявам на късо на акумолатора или проблема е в релето...ама не знам каде се намира в колата....АУДИ 100 2.5 ТДИ
Не познавам точно тази кола, но мога да ти дам следните насоки преди да развинтиш свещите и да ги пробваш една по една:
1. Намери и провери бушона на подгревателните свещи (трябва да има нещо като спирала като означение за него и не е никак малък ампераж);
2. Намери и провери релето за подгревателните свещи (голямо е /в смисъл за голям ампераж/ и обикновенно се намира в двигателния отсек). Проверката на релето се заключава в следното: сваляш го и му подаваш независимо захранване 12V най-добре направо от акумулатора. Трябва да цъка - това все още не означава, че с него всичко е наред. Освен че цъка задължително трябва да се провери с веригопроверител дали затваря контактите, които трябва да подадат захранване на свещите.
Ако с релето всичко е наред:
3. Провери в леглото на релето при извадено такова дали му идва захранване когато дадеш на контакт.
Ако не постъпва такова напрежение има някакъв проблем в компютъра, който го комадва ("проблема" може да се окаже и просто откачена жица). Ако постъпва напрежение на клемите на релето:
4. Свали и провери свещите. Ако и те са наред значи някъде се губи връзката реле-предпазител-свещи, което (при здрав предпазител) може да се установи единствено с веригопроверител/мултицет.
И накрая ако всичко описано до тук не ти е много ясно или нямаш необходимите уреди да го направиш - ще трябва да се поразходиш до някой майстор.
1. Намери и провери бушона на подгревателните свещи (трябва да има нещо като спирала като означение за него и не е никак малък ампераж);
2. Намери и провери релето за подгревателните свещи (голямо е /в смисъл за голям ампераж/ и обикновенно се намира в двигателния отсек). Проверката на релето се заключава в следното: сваляш го и му подаваш независимо захранване 12V най-добре направо от акумулатора. Трябва да цъка - това все още не означава, че с него всичко е наред. Освен че цъка задължително трябва да се провери с веригопроверител дали затваря контактите, които трябва да подадат захранване на свещите.
Ако с релето всичко е наред:
3. Провери в леглото на релето при извадено такова дали му идва захранване когато дадеш на контакт.
Ако не постъпва такова напрежение има някакъв проблем в компютъра, който го комадва ("проблема" може да се окаже и просто откачена жица). Ако постъпва напрежение на клемите на релето:
4. Свали и провери свещите. Ако и те са наред значи някъде се губи връзката реле-предпазител-свещи, което (при здрав предпазител) може да се установи единствено с веригопроверител/мултицет.
И накрая ако всичко описано до тук не ти е много ясно или нямаш необходимите уреди да го направиш - ще трябва да се поразходиш до някой майстор.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта