"Помпа - дюза" и "Комън рейл" ??

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

"Помпа - дюза" и "Комън рейл" ??

Мнениеот Plamen_RI » Чет 28 сеп 2006 9:12


Здравейте колеги, понеже възникна спор между мен и един приятел, реших да се консултирам с вас. Та въпроса е следния - едно и също нещо ли означават "помпа - дюза" и "комън рейл"

Благодаря ви предварително




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 28 сеп 2006 9:15


Не съвсем различни концепции.
Мързи ме да пиша, та затова малко търсачка ;)

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 4%FE%E7%E0



http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%E5%E9%EB


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 28 сеп 2006 10:07


Както написа колегата, нищо общо нямат, само дето и двете работята на дизелово гориво и са с директно впръскване на горивото.
При комън рейл двигателите има една обща "магистрала" за всички цилиндри, в която нафтата се нагнетява до огромно налягане и след това се впръсква в цилиндрите.
При помпа дюза за всеки цилиндър си има отделна помпа, която си "храни" дюзата на съответния цилиндър. Май това е най - простото обяснение /стига и да е вярно :lol: /.


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 28 сеп 2006 10:36


Този път Пламен май се е поизложил :oops: май ще трябва да си призная пред моя приятел че е бил прав

ПС Много ви благодаря


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 28 сеп 2006 12:18


dobrinb написа:Както написа колегата, нищо общо нямат, само дето и двете работята на дизелово гориво и са с директно впръскване на горивото.
При комън рейл двигателите има една обща "магистрала" за всички цилиндри, в която нафтата се нагнетява до огромно налягане и след това се впръсква в цилиндрите.
При помпа дюза за всеки цилиндър си има отделна помпа, която си "храни" дюзата на съответния цилиндър. Май това е най - простото обяснение /стига и да е вярно :lol: /.

При ПД е още по огромно :lol: 1600-1800 за сегашните комън рейл 2100 за ПД


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 28 сеп 2006 14:02


Изчетох линковете които ми даде Л&Р, може ли да се твърди че обединената релса не е по ефективна от ПД, ама е по-екологична и затова ВАГ я въвежда?


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Пет 29 сеп 2006 2:25


и двете :)по-ефективна е и по-екологична.common rail постига оптимално управление на процеса горене в сравнение с ПД


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пет 29 сеп 2006 8:25


За да е по ясно и нагледно:

Common rail:
Изображение

TDI-PD:

Изображение

При PD мотора инжекторите се задвижват от разпределителния вал, който има допълнителни гърбици за помпите. Отделно самия момент на впръскване се управлява електронно чрез електромагнитни "клапани" (injector solenoid valve- на снимката)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 29 сеп 2006 14:04


ПД е по мощна и рязка ,но по некултивирана-демек емисии и шум,но не това е основната причина.Просто само ФВ разработват ПД ,а сички останали комън рейл.По тази пречена се задава трето поколение на комън рейл а ПД си е една и съща.За три поколения комън реил вече стопи разликата в томноста и налягането,а и впръскването вече е до 7 порции.Поради тази причина ако ФВ си останат с ПД сами става аутсаидери и загиват :lol:
P.S.Сговорна дружина планина повдига :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта