


голф 3 1.9 тди проблем с турбото
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 06 мар 2013 19:45
- Автомобил:
- Двигател:
голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Колеги, здравейте, ще съм много благодарен ако някой ми каже - първо турбото отказа, колата пали, работи си перфектно, но все едно няма турбо. Разбрах, че н75 не работи - покарах така и взех от един приятел, сложих го, но не стана нищо. Казаха ми да раздвижа този клапан при турбото - раздвижих го, сложих здрав н75 и пак нищо.
- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
А провери ли да не е сцепено някое маркуче?
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 15 авг 2010 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Tarnovo
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Ток идва ли до Н75
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 06 мар 2013 19:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Еми ток идва,защото се чува че клапана отваря а маркучетата ги проверих и всички са здрави
- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Има 1 клапан, който разторва турбината и предпазва по този начин турбината и двигателя от пръсване. Той се включва на по-високите обороти (като я цедиш). Понякога се бъгва и като се отвори не се затваря. Ако това стане, колата почва да върви като "спънат кон". Провери този клапан и ако е от него - една профилактика на турбото и си ок.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
qm_parket написа:Има 1 клапан, който разторва турбината и предпазва по този начин турбината и двигателя от пръсване. Той се включва на по-високите обороти (като я цедиш). Понякога се бъгва и като се отвори не се затваря. Ако това стане, колата почва да върви като "спънат кон". Провери този клапан и ако е от него - една профилактика на турбото и си ок.
Колега ,струва ми се ,че ръсиш ужасни глупости . Турбото се управлява от N75 и wastegate. Това е. Няма никакви клапани да пазят "мотора от пръскане" .

- lordmails
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 03 апр 2012 5:51
- Автомобил: golf mk3
- Двигател: 1z 1995
- Местоположение: Разград
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Има механичен, допълнителен клапан на смукателния колектор на 1.6TD,на 1.9TDI НЯМА такъв клапан.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
lordmails написа:Има механичен, допълнителен клапан на смукателния колектор на 1.6TD,на 1.9TDI НЯМА такъв клапан.
Е нали темата е за ТДИ ?!
- MaRtiNsKi
- Мнения: 2542
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
- Автомобил: GOLF V
- Двигател: TDI
- Местоположение: Радомир
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Ваг ком не отчита налягане на турбината...
Маркучите здрави,актуатора раздвижен,клапан N75 работещ и колата върви като чист дизел
Ха сега какво може да е

Маркучите здрави,актуатора раздвижен,клапан N75 работещ и колата върви като чист дизел

Ха сега какво може да е



- lordmails
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 03 апр 2012 5:51
- Автомобил: golf mk3
- Двигател: 1z 1995
- Местоположение: Разград
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Ами дебитомера какви стойности дава някой гледал ли е.
- MaRtiNsKi
- Мнения: 2542
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
- Автомобил: GOLF V
- Двигател: TDI
- Местоположение: Радомир
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Колата е с чип,колко трябва да показва дебитомера 

- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
ventotdi написа:qm_parket написа:Има 1 клапан, който разторва турбината и предпазва по този начин турбината и двигателя от пръсване. Той се включва на по-високите обороти (като я цедиш). Понякога се бъгва и като се отвори не се затваря. Ако това стане, колата почва да върви като "спънат кон". Провери този клапан и ако е от него - една профилактика на турбото и си ок.
Колега ,струва ми се ,че ръсиш ужасни глупости . Турбото се управлява от N75 и wastegate. Това е. Няма никакви клапани да пазят "мотора от пръскане" .
Колега, на 1.9 TDI 90к.с. и 110 к.с. има такъв клапан (турбото е вакуумно), недей ми обеснявай, защото съм ходил на оторизиран сервиз на VW, а не смятам, че разбираш повече от тях. Има клапан, който се управлява от бордовия компютър и се отваря при по-високи обороти, за да разтовари турбото. Вземи се образовай малко и недей да говориш като не разбираш. И когато този клапан се прецака, бордовия компютър не може да го управлява хубаво и като се отвори, няма затваряне. От там турбото колкото и да надува, въздуха не отива където трябва, а минава през този клапан и автомобила върви като "спънат кон" (все едно нямаш турбо).
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Малей...наистина НИК-а ти е показателенqm_parket написа:...
Колега, на 1.9 TDI 90к.с. и 110 к.с. има такъв клапан (турбото е вакуумно), недей ми обеснявай, защото съм ходил на оторизиран сервиз на VW, а не смятам, че разбираш повече от тях. Има клапан, който се управлява от бордовия компютър и се отваря при по-високи обороти, за да разтовари турбото. Вземи се образовай малко и недей да говориш като не разбираш. И когато този клапан се прецака, бордовия компютър не може да го управлява хубаво и като се отвори, няма затваряне. От там турбото колкото и да надува, въздуха не отива където трябва, а минава през този клапан и автомобила върви като "спънат кон" (все едно нямаш турбо).



- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
А какво според вас е Блу-Оф (наричан още "разтоварващ клапан") ?!
Ето ви малко информация да си ограмотите инфантилните мозъчета, дето само знаят да спамят:
Блу-оф не напразно се казва и с друго наименование "разтоварващ клапан" а именно и това му е принципа на действие. Клапана се монтира само при турбо двигатели било то дизел или бензин (дори и при дизели които нямат дросел има начин за монтаж ).
Клапанът не се отваря от налягането ,а от вакуума! Когато дадеш газ на мотора и турбината вдигне бууст,след което внезапно върнеш газта!Създаденото налягане от турбината трябва да се освободи в атмосферата(или след въздушния филтър ако клапанът е байпасен) Това се прави с цел турбината да продължи да се върти.В противен случай тя започва да "насича" и се чупи. При връщането на газта дроселовата клапа се затваря и в колектора внезапно се създава вакуум, а в турбо пътищата (от турбината през кулера до дросела) остава налягането което е създадено.Именно вакуумът отваря този клапан който се монтира обикновенно след кулера и изпълнява функция на разтоварване
Клапаните се делят на различни видове / еднобутални и двубутални ..... според конфигурацията на мотора..... и така нататък. При по-новите коли (производство след 2000) клапана е монтиран при сглобяването на автомобила в завода.
ПС: Имам VW New Beetle 1.9 TDI ALH 90 к.с., 2002 година и имам такъв клапан.
ПС 2: Много ме радвате всички, които се изказвате, без въобще да разбирате за какво става дума и само за да нервирате останалите. Гледайте си работата, говорете си бисерите, но не тук, защото само се излагате. Тихичко като не разбирате.
Ето ви малко информация да си ограмотите инфантилните мозъчета, дето само знаят да спамят:
Блу-оф не напразно се казва и с друго наименование "разтоварващ клапан" а именно и това му е принципа на действие. Клапана се монтира само при турбо двигатели било то дизел или бензин (дори и при дизели които нямат дросел има начин за монтаж ).
Клапанът не се отваря от налягането ,а от вакуума! Когато дадеш газ на мотора и турбината вдигне бууст,след което внезапно върнеш газта!Създаденото налягане от турбината трябва да се освободи в атмосферата(или след въздушния филтър ако клапанът е байпасен) Това се прави с цел турбината да продължи да се върти.В противен случай тя започва да "насича" и се чупи. При връщането на газта дроселовата клапа се затваря и в колектора внезапно се създава вакуум, а в турбо пътищата (от турбината през кулера до дросела) остава налягането което е създадено.Именно вакуумът отваря този клапан който се монтира обикновенно след кулера и изпълнява функция на разтоварване
Клапаните се делят на различни видове / еднобутални и двубутални ..... според конфигурацията на мотора..... и така нататък. При по-новите коли (производство след 2000) клапана е монтиран при сглобяването на автомобила в завода.
ПС: Имам VW New Beetle 1.9 TDI ALH 90 к.с., 2002 година и имам такъв клапан.
ПС 2: Много ме радвате всички, които се изказвате, без въобще да разбирате за какво става дума и само за да нервирате останалите. Гледайте си работата, говорете си бисерите, но не тук, защото само се излагате. Тихичко като не разбирате.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото
Турбината ти с променлива геометрия ли е или без? Към колегата "ям_паркет".
Каква е причината след като се отвори "разтоварващия клапан" да не се затвори?
Каква е причината след като се отвори "разтоварващия клапан" да не се затвори?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта