Реших да търся решение на проблема и се започна ходене по мъките и даване на пари без резултат.Понеже съм от Варна, отидох при един от най-хвалените майстори в града.След като я закачи на компютъра излезе, че едната дюза е за смяна, а друга не давала много добри показатели, но и така можела да се кара колата.Сменихме едната дюза с такава 2-ра употреба.Взех си колата и на другия ден с нетърпение запалих колата и установих, че проблема не е оправен и колата пали пак също толкова трудно както и преди.Върнах се в сервиза и казах на майстора, че ще си купя направо комплект 4 дюзи да ги сменим поне да не се занимаваме с проба-грешка, защото няма друг начин да се изпробват дюзите дали работят, а пък и от много отваряне и затваряне на двигателя, можело да се износят резбите на капака(нещо такова ми обясни, не съм много на "ти" с устройството на двигателя).Сложихме новите дюзи и вечерта си взех колата.Майстора ми каза, че пак нещо показанията на компютъра не му харесали, ама ми каза да ходя да си взимам колата, защото имал много работа и нямал време само с моята кола да се занимава.
На следващата сутрин пак същата ситуация-колата пали трудно, пуши, трака.Останах като в необрано лозе-хем колата е с дюзите които купих хем проблема не беше решен, хем нямах идея какво да правя и къде да я карам да я правят.Закарах колата в сервиз Мотор консулт(специализиран сервиз за дизелови двигатели).Уговорихме се с момчето да провери стойностите на дюзите, които бяхме сложили в предния сервиз, след това да върне моите и да започнем от начало да търсим проблема.След съответните интервенции и замервания се оказа, че моите дюзи работят в добри стойности, дюзите които купих са с по-добри показатели и според втория майстор проблема не е в дюзите, а е в клапаните.Връщам се малко назад във времето, за да поясня, че лятото правих ремонт на главата-шлайф, смяна на гарнитура, смяна на уплътненията на дюзите, смяна на някой датчици и други по дребни работи.Майстора от Мотор консулт ми обясни, че най-вероятно не са ми били регулирани добре клапаните, като не уплътнявали добре, от където идвал проблема с трудното палене при студен мотор.Трябвало сега да се свалят и да се сменят с нови, нов шлайф на главата, нова гарнитура и евентуално може и да се оправи проблема.Обадих се на майстора който ми беше правил ремонта лятото и според него ако е от клапаните съм щял да имам проблем и с топлия старт.Според него проблема бил, че горивната система взимала въздух от някъде и затова не може да запали, а пушенето идвало от не добрата смес на гориво и въздух.
Сега седя и се чудя какво да правя, къде да я карам и колко още трябва да давам за да се оправи проблема.Молбата ми е ако някой от вас колеги се е сблъсквал с подобен проблем да сподели своя опит за решаването му или какво да правя къде да търся проблема и на кой майстор да се доверя.Много стана писането, но искам да съм максимално подробен, за да стане ясно горе-долу в каква каша се намирам в момента и да успея да реша проблема си!Благодаря предварително на хората които ще си направят труда да прочетат горе написаното и да споделят мнението си!
