Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Niko_a3
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 14 дек 2009 20:44
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2001
Местоположение: Вършец/обл.Монтана

Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот Niko_a3 » Пет 07 окт 2016 21:39


Здравейте Колеги,
От 2010г имам Голф 4 1.9 TDI 131ps. ASZ, закупен уж на 154 000 км. Още тогава му беше поставен чип тунинг(нормален,не толкова агресивен-без нинакви пушеци). До преди една седмица докато турбото не се предаде показания на километража - 250 000 км.,което е нормално според мен...и начина по който е каран автомобила :) Взех едно турбо втора ръка от един познат за почти без пари-пък колкото изкара. При смяната му бяха подменени всички гарнитурки на колектора+ауспуха+ нови шпилки+нови гайки+нова тръба за високото налягане на маслото+ново масло,маслен и въздушен филтър. След запалването на автомобила турбината пренадува - прави около 3000 единици налягане ,гледано с ваг ком,което прави около 2 бара :eek само като го видях и върнах педала на гаста,и това на няколко пъти, не е влизала в авариен режим защото не я оставям 6 секунди да държи това налягане! Иначе чипа е направен макс.искано налягане да е 1.5 бара. Старата турбина не е пренадувала никога за тези 6 години.Колкото искаше компа толкова даваше. Таааа.знам че причините за пренадуване са :
1.Запекла геометрия
2.Неработещ актуатор
3.N75
4.Скъсан/спукан вакуум(маркуче)
5.Некоректно работещ Мап сензор

Геометрията на ръка си се движеше,преди слагането на турбината,като хвана актуатора. Сега като е поставена на колата изваждам вакумното маркуче идващо от N75 към Актуатора,докато колата работи на място и самия актуатор си се движи в пълния си диапазон,така че мисля , че не е запекла геометрията.
N75 преди седмица работеше идеално.Гледах го на живи данни ,преди старата турбина да се предаде.
Вакуум също не се губи-понеже нямаше да се движи Актуатора ,когато колата работи на празен ход и изваждам маркучето и го слагам отново.
За Мап сензора незнам,той се намира на кулера, а от него източихме 2 литра масло при счупената турбина.Има ли вариант той да не отчита правилно след "удавянето му " с масло.
Приемам всякакви предложения.Нямам възможност за проба-грешка,защото не съм в БГ и тук в ДЕ нямам познати с такава кола или мотор! Благодаря предварително!




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот vlado_tonev » Пет 07 окт 2016 21:46


Развии малко лостчето на актуатора.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот nasko1978 » Пет 07 окт 2016 21:54


Било е важно да почистите турбината преди монтажа!
Не се знае актуатора в какво състояние е точно!?Пружината здрава ли му е!?


Потребителски аватар
Niko_a3
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 14 дек 2009 20:44
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2001
Местоположение: Вършец/обл.Монтана

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот Niko_a3 » Пет 07 окт 2016 22:21


Не ми се искаше да пипам нищо от оригиналното...понеже човека от който я взех ми каза че всичко си е оригинално,не е пипал нищо. Свалил е тази и е сложил някакъв хибрид и ще реди и другите карантии :)
Пружината мисля че си работи , понеже на свалено като движех хода на актуатора и се движеше под напрежение и си се връщаше обратно с пружинираща сила.
Относно развиването на лоста на актуатора - в смисъл да го удължа ли ...или да го скъся (като цяло) ... и не ми се ще да си играя така с него на усет или по-точно не на усет,а гледайки във Ваг-кома.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот vlado_tonev » Пет 07 окт 2016 23:01


Да го удължиш


Потребителски аватар
Niko_a3
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 14 дек 2009 20:44
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2001
Местоположение: Вършец/обл.Монтана

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот Niko_a3 » Пет 07 окт 2016 23:40


vlado_tonev написа:Да го удължиш


ОК :th_up ...а горе-долу с колко? 1,2,3...5 оборота или...? Или до постигане на евентуален ефект,след гледане във Ваг-кома?
Благодаря! :th_up


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот hvp800 » Съб 08 окт 2016 10:06


Вземи актуатора от старата турбина и го сложи на новата.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот vlado_tonev » Съб 08 окт 2016 10:08


Най добре първо с един оборот.После я закачаш и на 11 ти канал правиш лог.На 3-та предавка с пълна газ до 4000 оборота.Процентите на n75 не трябва да са повече от 75-80.Ако успееш да ги нагласиш около 70,също е добре.


Потребителски аватар
Niko_a3
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 14 дек 2009 20:44
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2001
Местоположение: Вършец/обл.Монтана

Re: Голф 4 1.9 TDI 131 ps ASZ пренадува след смяна на турбина

Мнениеот Niko_a3 » Нед 09 окт 2016 4:33


Случайно погледнах един лог ,който съм направил докато гледах какво става...(направен е един,два дена преди да пусна темата).Малко е смешен лога,но все пак е нещо.Ако трябва ще направя по истински,пак казвам този случайно го намерих...хаха.Правен е на 3-та предавка от 1300 об. до почти 3000 об.-не съм го държал повече понеже като видях тия почти 3000 единици и ми стана лошо :icon_sad
new file.xls
(13.5 KиБ) Свален 268 пъти


Прилагам и един от Септември 2015г,на същата ми кола,просто за сравнение.Като гледам и той е един аматьорски,с едни паузи,но както и да е.
old file.xls
(42 KиБ) Свален 220 пъти


В стария всичко си е точно...гориво искано-дадено, турбина искано-дадено, дебитомера ми е в повече откакто съм я купил. В багажника имам чисто нов купен от мен,само че марка нещо Магнети-Марелии, с него колата не вървеше така хубаво, беше по-умряла, затова си сложих пак оригиналния (вече 6 години), но сега с тая турбина колата си върви , но не ми харесват нещата който виждам във Ваг-Кома и е каша,направо не ми се иска да я карам...да не се счупи пак ...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта