поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kadeta
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
Двигател: 1X 1992
Местоположение: pleven

поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот kadeta » Нед 25 мар 2018 18:55


Здравейте колеги.от скоро се сдобих със поло 6n1 1.9 чист дизел кода на мотора е AEF.ровейки се по него забелязах,че е откачена буксата на датчика на маслото на масления филтър,закачих го и след запалване лампата започва да мига и за пищи зумер моторът работи повече от добре маслото е малко над макса? на филтъра има и още един датчик с два пина който не знам за какво е вероятно за темп.на масло но нямам комп.по време на рабора опирам клемата към блока на маса но нищо не се променя.колата я карам от две седмици още не съм сменил маслото,не знам дали има вероятност да е от него.не знам колко трябва да е налягането на двигателя. :banghead :banghead ако някой се е сблъсквал с такъв проблем ще се радвам да разбера решението.между другото на главата втори датчик няма.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот radotom » Нед 25 мар 2018 20:07


Какъв цвят е датчика?


Потребителски аватар
kadeta
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
Двигател: 1X 1992
Местоположение: pleven

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот kadeta » Нед 25 мар 2018 20:41


не съм обърнал внимание,но мисля че е син.и само да добавя не ми работи обортомера.един приятел закачи буксата да го разпита и изписа че генератора няма връзка с обортомера не знам дали имат нещо общо двете неща.слагам клемата на датчика към блока и след около 20 сек. лампата угасва.измерих със мултицед датчика и дава на маса като работи двигателя.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот radotom » Нед 25 мар 2018 22:49


kadeta написа: генератора няма връзка с обортомера не знам дали имат нещо общо двете неща

Има, разбира се!
Бензиновте коли (старите, карбураторните) вземат сигнал за оборотомера от бобината, по-новите от хол-датчика в делкото, а дизеловите - от третата клема, която е на генератора.
Погледни колко кабела имаш към генератора.
Трябва да имаш един дебел, черен, койт върви към стартера и акумулатора.
Имаш и един син, по-тънък, който е за възбуждане на генератора и трябва да има още един, тънък, но не помня какъв цвят, който е за оборотите на мотора
Пищенето на зумера е пряко свързано с оборотите, които таблото отчита.
Ако някой е сменил генератора с бензинов, при който липсва тази трета клема, явно е откачил и датчика за налягането, за да не се бъгва системата


Потребителски аватар
kadeta
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
Двигател: 1X 1992
Местоположение: pleven

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот kadeta » Пон 26 мар 2018 6:00


предният собственик ми каза,че е сменял генератора със друг,не знайно какъв понеже старият се е пръснал лагер и не можел да се отремонтира.погледнах настоящия и се вижда от него излизат два малки черни кабелчета и този силовия.тези малките черни незнам защо са еднакъв цвят са превързани към инсталацията с тиксо и отиват към общата мрежа,проследих ги и стигнах до букса,замерих с мултицед по единия има 12 волта по другия нищо или аз не знам какво да измеря на него.когато разкача тази букса не свети лампата на акумулатора на таблото.днес ще легна отдоло да погледна как са вързани нещата и дали има някакво обозначение на генератора кое за какво е.знам че клемата за обортомера при по старите на генератора е отбелязана със w+ до колкото си спомням,дано и тук да е така.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот stefan4o » Пон 26 мар 2018 14:24


W+ мисля, че беше клемата за оборотите, ако не бъркам.


Потребителски аватар
kadeta
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
Двигател: 1X 1992
Местоположение: pleven

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот kadeta » Пон 26 мар 2018 19:52


днес говорих със един познат работи в сервиз,и той ми спомена че е имал подобен проблем със една ибиза бензин .така мигала лампата на маслото и се оказало че е изгоряло нещо в платката и няма оправия.каза ми да намеря същото табло и да пробвам дали ще е ок.възможно е да се е случило и при мен така и да е изгорял обортомера и да дава този сигнал на лампата на маслото.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот radotom » Пон 26 мар 2018 22:03


Да, възможно е!
Ама нали вече се е разбрало, че няма сигнал към таблото.
По-добре, вместо да се набутваш с ново (старо) табло - потърси къде се губи сигнала


Потребителски аватар
kadeta
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
Двигател: 1X 1992
Местоположение: pleven

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот kadeta » Вто 27 мар 2018 5:30


не знам какъв сигнал трябва да излиза от генератора.на единия кабел има 12 болта но на другия няма нищо.или може аз не знам с какъв уред да замеря.казаха ми че сигнала за обортомера трябва да 12 волта,но не излиза напрежение по него.размених кабелите но не тръгна,остава проблема да е във генератора.май ще се сваля за да разбера какво се случва и какъв генератор са сложили.


Потребителски аватар
kadeta
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
Двигател: 1X 1992
Местоположение: pleven

Re: поло 6n1 1.9 AEF проблем със лампата на маслото

Мнениеот kadeta » Чет 29 мар 2018 19:22


такаааа оказа се,че някой изрод е сложил алтернатор от бензинова кола.по номера на алтернатора който е монтиран в момента излиза че е за голф фабиа и сеат но бензинови.и затова на моя алтернатор не бачка обортомера и няма сигнал по кабелчето,понеже при бензините инфо за обортомера идва от друго място може би датчик на хол, а на чистия дизел като при мен идва от алтернатора.макар че при sdi модификация и моделите със комп също взима сигнал от датчик на маховика.та така че сега си търся алтернатор за моята кола и всичко се надявам да е наред.благодаря на колегите за бързите съвети. :love.vwclub



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта