kadeta написа: генератора няма връзка с обортомера не знам дали имат нещо общо двете неща
Има, разбира се!
Бензиновте коли (старите, карбураторните) вземат сигнал за оборотомера от бобината, по-новите от хол-датчика в делкото, а дизеловите - от третата клема, която е на генератора.
Погледни колко кабела имаш към генератора.
Трябва да имаш един дебел, черен, койт върви към стартера и акумулатора.
Имаш и един син, по-тънък, който е за възбуждане на генератора и трябва да има още един, тънък, но не помня какъв цвят, който е за оборотите на мотора
Пищенето на зумера е пряко свързано с оборотите, които таблото отчита.
Ако някой е сменил генератора с бензинов, при който липсва тази трета клема, явно е откачил и датчика за налягането, за да не се бъгва системата