Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Вто 21 апр 2020 14:02


Колеги рових се из форума видях няколко поста за разлики между 1z и AHU.
Казаха че 1з е евро 2 а AHU (като моя мотор) евро 3 понеже в талона ми нищо не пише.
Ако има някой запознат да каже кой евростандарт е.
Нали казаха скоро в центъра на София няма да се влиза под евро 3.
Автомобила е vw passat b5 1.9tdi 90 AHU 2000г




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот samo_pechka » Вто 21 апр 2020 14:33


AHH може и да има с Е3, но като твоя са Е2


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1018
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот megatronS » Вто 21 апр 2020 14:50


Тук пак, че сме назад, че в другите държави , масово забраниха коли под Евро4 да влизат в центъра. От догодина, се говори вече и за Евро5 минимум.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Вто 21 апр 2020 18:51


Как мога да разбера стандарта освен в представителството.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот valiosport » Вто 21 апр 2020 20:56


В талона пише, ако не в българския, в чуждестранния талон го пише


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1018
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот megatronS » Сря 22 апр 2020 8:07


За да стане категорията официално призната, трябва да се посети представителство на фирмата в БГ. Там се издава документ, в който се посочва тази категория. С този документ и двата талона се отива в КАТ, където се вадят нови талони с вписана вече категория. По отношение на това ,дали може да разбереш каква категория е просто от любопитство, отговора е да, може. Напиши ми модел,марка, година на производство, двигател и неговия код, както и номера на табелката за евро спецификация започващ с буквата "е", който се намира или в двигателния кош или на колоните на предните врати, според автомобилите. Така ще ти кажа коя категория е със сигурност, но няма да ти върши работа без официално вписване.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Сря 22 апр 2020 8:31


Следобед ще дам информация колега благодаря


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот samo_pechka » Сря 22 апр 2020 9:47


Всички роторни ТДИ с пилотно впръскване 190 бара са Е2, другите които са с 220 , почти всички са Е3, но има и изключения ( пак са Е2 , но са рядко такива ) .
В Германия има начин ( официален ) да се вдигне еко категория, но само едно ниво над старата . Т.е. не може да се "прескочи" една и да отиде директно на Е4 ( от Е2 да стане Е4 , не може )
От Е2 става Е3, от Е3 става Е4.
За съжаление не знам дали е възможен този номер в Бг


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1018
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот megatronS » Сря 22 апр 2020 10:13


Ще е възможен само и единствено за автомобилите с газови уредби, които според подготвените промени в закона,ще получават най-високата възможна категория. Това по принцип също не е точно, защото двигателите с еко гориво са много по чисти от всяка картотекирана екологична категория в момента, но до тук стига мозъка на някои, които са успели да измислят това въведение. В чужбина се позволява и при другите модели автомобили, но се правят преработки, които се съпровождат с документ. Най-често се подменят или добавят катализатори от друг тип, прперавя се софтуера на дадения автомобил и така се постига по-висока категория. В БГ има и предложение, автомобила да е с категория, която отговаря реално на неговото състояние, а не на вписната от производителя, което ще рече, че почти всики ще са с една или две категории надолу, а нагоре няма шанс. По принцип има умисъл в това предложение, защото тук автомобили пушещи(масло и неизгоряло гориво), както и ревящи бараки са масово изпълнение. Няма как да има такъв автомобил реална екологична категория. Но, пък от друга страна това е малко популистко решение и аз не го одобрявам, но времето ще покаже,какво ще им роди мозъка, засега са заети с други неща.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 22 апр 2020 10:27


megatronS написа:За да стане категорията официално призната, трябва да се посети представителство на фирмата в БГ. Там се издава документ, в който се посочва тази категория. С този документ и двата талона се отива в КАТ, където се вадят нови талони с вписана вече категория.

Ще си позволя да те поправя.
С документи от вносителя,от там в общината,и вече е Евро 4. Защо ми е,да е вписана в талона?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот samo_pechka » Сря 22 апр 2020 10:28


При работата на газ, са проблем супер фините прахови частици. Много са. Повече отколкото на бензин ( същият автомобил ). Същото е положението с бензин на директно впръскване и такива с моно или карб. Тези с директното впръскване са на "кантар" с дизелите дето искат да ги махнат. Другите излизат по-щадящи...Голяма излагация се е получила.
За да се подобрят частично нещата и да намалят проблемите с нагар по ДИ бензинови мотори , въвеждат двете системи в някои коли ( за ФВ не знам да има, не съм се интересувал по-точно ) предкамерно с директно впръскване , т.е. по две дюзи на цилиндър , една в смук. кол. , една отгоре над буталото + ФПЧ филтър ...
Аз спирам, че навлизаме в територия извън темата.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 22 апр 2020 10:33


И при Фолксваген го има това с 8-те дюзи. При Голф 7,при Октавиа. После при фейса гии премахват мпи дюзите.


deas
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
Автомобил: VAG 5+
Двигател: engine19
Местоположение: XackoBo

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот deas » Сря 22 апр 2020 11:28


Zdravko Zankov написа:... да те поправя.
... Защо ми е,да е вписана в талона?


Защото някои общини (или техните служители) го изискват


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1018
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот megatronS » Сря 22 апр 2020 11:48


В БГ, се признава документ от КАТ, това е институцията, която отговаря за пускане, експлоатация и технически изменения на автомобила. Ако в общината признаят този документ, без да е въведено в талона е добре, но това ще послужи само и единствено да намалят данъка, нищо друго. Определената евро категория в цял свят е вписанана в талона на всеки автомобил. По този талон се водят всички други институции за последващи разрешения или забранявания. Когато евентуално се започне със забрани за влизане или посещение на определени места за някои категории автомобили, документа който ще доказва това, няма да е бележка от общината, а категорията вписана в талона, който е официален документ на съответния автомобил. Гласят и въвеждането на стикер на предното стъкло, както е в Германия на който се изписва категорията и по този начин отдалеч да се преценява, този автомобил има ли право да влиза в център или в града изобщо.
По отношение на замърителите на първо място е дизела (сажди,азотни окиси,полиароматни въглеводороди), второ място е бензина (бензен и летливи органични съединения), на трето място е пропана(летливи органични съединения) и най-екологичен е метана. Последните две се водят екологична категория или още наречена зелена категория, която се причислява, към най-високата еко норма определена с документ и безспорно доказана с цифри.
Революционния дизелов мотор на VW, имаше обещаващи резултати, но към момента става адски сложно и всичко е замразено. На карта са поставени бъдещето на много големи компании, има предложения да се остави изобщо двигателя с вътрешно горене още сега и да се насочат нещата към друг хоризонт. В момента VW търпи и нови чудовищни глоби за обещетения, които могат да доведат до коренна промяна в посоката. След тази криза, нищо няма да е същото, да не говорим, колко десетки хиляди остават без работа не само в тази сфера със скоростта на светлината. Икономическата криза ще е катастрофална за много фирми, включително и автомобилопроизводителите. Така, че според мен в момента евро категорията ще е най-малкия проблем на човечеството. Карайте си колите и си свиркайте.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Еко норма- Vw passat b5 1.9tdi 90 AHU

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 22 апр 2020 15:40


megatronS написа: Ако в общината признаят този документ, без да е въведено в талона е добре, но това ще послужи само и единствено да намалят данъка, нищо друго.

Точно за това го направих,защото този автомобил Евро 4,с АГУ,няколко години беше третиран като Евро 0.
И го направих по описаният начин,след разговор със служител от МДТ Враца.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 42 госта