megatronS написа:При тунинг, не се пита за разход. Който иска да върви, да се приготви и да сипва здраво.
За бензин - да. Там колкото повече върви повече ще харчи. Обаче при дизела не е точно така. Там мощност и икономия вървят заедно. Няма го проблема с детонациите при бедни смеси. Дизела работи без драма и на смеси 80 към 1. При правилно настроени аванси и смеси ще имаш максимална енергия към коляновият вал и минимална като загуба на топлина по генерацията. Когато оптимизраш тези два параметъра в целият диапазон на работа на мотора ще оптимизараш ефективността и ще падне разхода.
При бензи не можеш да си го позволиш, защото детонациите унищожават мотора. Там сипваш здраво и се радваш на вървежа. Ама не виждам смисъл да ти го обяснявам на теб това :) .
Към stefan4o относно пушека - да, може да върви без пушек. Моята беше 180кс на колелата и едвам-едвам изпушваше на моменти докато развърти турбото. Но такава практика е рядкост, щото конете са по-малко. С моят setup и с толкова въздух колкото вкарвах за да не пуши предполагам, че щях да стигна 200кс на колелата с пушеци.
Влизаме в едни теми заради които на времето започнах да се занимавам с тунинг на дизели. По онова време нямаше тунер дето да може да направи нещата нещата така както исках. И не беше въпрос на пари. Надявам се времената да са се променили...