Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот Tripanzaa » Пон 18 яну 2021 10:52


Здравейте колеги, поразрових се малко, но не можах да намеря отговор на въпроса ми, как точно ви се е променил разхода на гориво след смяна на вашите стокови турбини и дюзи на ежедневните ви автомобили(1749v, 1749va, 1749vb и т. н. ) с нещо от сорта на gtb1756vk, хибрид 1752, 2056, 2260 и т.н. Как точно ви се променил разхода при:
1. Градско шофиране
2. Извънградско шофиране
3. Сажди има лии :icon_lol




thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот thanis » Пон 18 яну 2021 11:08


Привет колега, отговор на въпроса ти няма и да намериш. След силов тунинг буквално не могат да се сравняват две еднакви коли. тоя 1.9 си държи до към 400 коня без проблем, та всичко до там ще дава различен разход от монтаж/настройки/десен крак и т.н. Та на въпросите ти:
1. Градско очаквай всичо до около 15 нафта
2. Извънградско с нормална скорост до 10
3. Сажди има ...


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот Tripanzaa » Пон 18 яну 2021 11:18


Да, наистина има много фактори, по скоро ме интересуваше нещо от сорта на "преди" и "сега". Един вид ако до преди е харчила стокова 131ца 7 градско, сега да речем с 2056 ще е 9. Примерно аз съм с чип на 140кс от 110кс (голф4 asv) и на сегашните цени на дизела( 1.74) минавам 160 - 70 км само в града(6.7 - 7.0 на 100км излиза) и ми е интересно ако сложа gtb1756vk и 250um колко би се вдигнал разхода при същите условия на шофиране. Нещо такова. Горе долу какъв разход да се очаква с определен сетъп, разбира се като не броим тежкия и крак :mhihi


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот valiosport » Пон 18 яну 2021 13:14


Разхода на гориво се вдига много след толкова подобрения и вече почва да ти омръзва да доливаш. Ефекта от дизела се губи. Повечето такива коли дето ги знам тука са от т. нар. стационарни коли, движат се ама само вечер от една бензиностанция до друга и почва якото надлъгване коя колко върви. След това ги палят, газ да опушат някой и отиват на някой друг паркинг и там почват други приказки. Виждал съм помпа дюза мотор с разпръсквачи фирад+80%, като работи на място и се вижда как излиза лек черен пушек, подава и леко газ да тръгне и веднага прави черно облаче. Сам се сещаш че това е богата смес и следователно забравяш за разход 5-6/100
Преди няколко месеца(лятото) ми се случи да карам зад една такава правена А3, зад него не можех да карам, тръгвам да го минавам и нарочно ми даваше газ и с моята НЕправена голфара успях да го прицепя. После човека реши че ще ми покаже колко много върви и в огледалото го виждам как му пуши колата, дори не можа да се приближи. После навръщане за зла участ ми се случи пак да карам зад тоя индивид. Стигнахме в града и го видях на една спирка, спрях до него и му предложих че сега е момента да му продам голфа, че тоя боклук само дими и не върви. Момчето се зачерви от яд и почна да ми разправа че на 400 метра не знам си какво, ама явно не усещаше че аз се бъзиках с него :mhihi
Не знам колко 200+ коня беше ама вървеше ужасно и само задушаваше другите коли зад него


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот Tripanzaa » Пон 18 яну 2021 13:25


Най накрая ми се отваря възможност да си я пипна малко и ме интересуват такива въпроси, сигурен съм че и колегите които имат желания да направят нещо такова, също си задават подобни въпроси. Има ли начин да не пуши толкова много при такива модификации, мен лично даже би ме било срам да карам такъв "завод" :death :mhihi


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот thanis » Пон 18 яну 2021 14:44


Колега, общо взето който е тръгнал по пътя на силовият тунинг - разхода изобщо не му е в спектъра с приоритетите. Иначе както и да я направиш ще пуши. Колко вече зависи как е настроена. Ако искаш да ти чупи вратните прешлени - ще пуши, че стой та гледай. Ако искаш да е нормална, тогава защо ще слагаш по-голямо турбо. Иначе каквото и да направиш винаги отзад ще си чернилка, дори и пушеците да са в норма. Както колегата се беше изразил, след определено ниво тунинг - колите стават " стационарни" /разбирай - имат по-малко от 5к на година/ и там разхода не ги интересува, както и колко пуши. Ако си ентусиаст наистина и имаш пари, общо взето единствената граница ти е въображението. Те нещата при силовият тунинг, за да може колата ти да е дейли - трябва да се правят с доста умисъл и предпазливост, че ако нещо издаде багажа, помита със себе си почти всичко. Ти щом си стигнал 140 кс от 110 и не си доволен, общо взето се приготви за доста разходи, ако искаш да я засилваш много. Един съвет, вместо да гледаш избушено турбо от някой 3.0 дизел, по-добре инвестирай в 4 хубави спортни гуми и ще си повече доволен от колкото да слагаш някакви карантии, дето не се знае колко им е ресурса. Файда да си с 200 коня, ако си с галоши - ще превърташ навсякъде. Темата е безкрайна за силовият тунинг, защото са много фактори. Ако пипаш само двг, моят съвет е да спреш. Поинтересувай се как са навързани нещата и защо трябват нови спирачки, разпънки, нови радиатори, нов бокс, изпускателна система и т.н. Интересна материя е това !


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот brum » Пон 18 яну 2021 14:56


Зависи много от тунера. Ако се нагласят авансите за икономия и мощност разхода е много вероятно да падне под заводският. Но за тази цел ще оставиш сериозна сума пари на тунера (ако въобще намериш някой дето да му се занимава с това).

Мога да дам пример за един стар Passat B5 с 1.9 AFN. Мина на GTB1756VK, бутала от 2.0L мотро, челен кулер, широка генерация, дюзи 240um, помпа с елемент 11ка и само за авансите отиде 1 ден на дино стенда. Накрая харчеше 6-6.5 л/100км по магистралата като се караше със 140км/ч (по GPS) с гуми 225/45/R17 (не съм 100% сигурен за размера). Това с евтината нафта на Лукойл. Скъпа нафта на този мотор никога не съм слагал.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот megatronS » Пон 18 яну 2021 15:32


При тунинг, не се пита за разход. Който иска да върви, да се приготви и да сипва здраво. Физическите закони, не могат да се изменят, поне за сега. Има вариант на тунинг, казва се "еко тунинг", който елиминира егр клапана, който дави автомобила и от тук се получава по-висок разход, и може да се пипнат картите, така че при определени обороти и скорост да кажем 110-120км/ч, да се получи понижение на разхода с близо 0.5 л/100км, но тук вече не говорим за тяга по-голяма от 15 процента и то само в определен диапазон на обороти и скорост. Всичко останало иска гориво, за да върви, без гориво няма как да стане.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот stefan4o » Пон 18 яну 2021 15:39


А има ли тунинг тип "да не пуши грам"? В смисъл предлага ли се наистина такова нещо? Ще е за сметка на по-слаб вървеж, това ясно.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот brum » Пон 18 яну 2021 15:52


megatronS написа:При тунинг, не се пита за разход. Който иска да върви, да се приготви и да сипва здраво.


За бензин - да. Там колкото повече върви повече ще харчи. Обаче при дизела не е точно така. Там мощност и икономия вървят заедно. Няма го проблема с детонациите при бедни смеси. Дизела работи без драма и на смеси 80 към 1. При правилно настроени аванси и смеси ще имаш максимална енергия към коляновият вал и минимална като загуба на топлина по генерацията. Когато оптимизраш тези два параметъра в целият диапазон на работа на мотора ще оптимизараш ефективността и ще падне разхода.

При бензи не можеш да си го позволиш, защото детонациите унищожават мотора. Там сипваш здраво и се радваш на вървежа. Ама не виждам смисъл да ти го обяснявам на теб това :) .

Към stefan4o относно пушека - да, може да върви без пушек. Моята беше 180кс на колелата и едвам-едвам изпушваше на моменти докато развърти турбото. Но такава практика е рядкост, щото конете са по-малко. С моят setup и с толкова въздух колкото вкарвах за да не пуши предполагам, че щях да стигна 200кс на колелата с пушеци.

Влизаме в едни теми заради които на времето започнах да се занимавам с тунинг на дизели. По онова време нямаше тунер дето да може да направи нещата нещата така както исках. И не беше въпрос на пари. Надявам се времената да са се променили...


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот megatronS » Пон 18 яну 2021 16:04


stefan4o написа:А има ли тунинг тип "да не пуши грам"? В смисъл предлага ли се наистина такова нещо? Ще е за сметка на по-слаб вървеж, това ясно.


Може да не пуши изобщо до тяга 20-25 процента,само и единствено ако автомобила е в отлично здраве и не изпушва грам при заводския софтуер. Тук компресията на мотора, трябва да е перфектна, както и клапани, дюзи, турбо, помпа и т.н. След това няма как да стане, да не пуши, физически. Колкото повече ще върви, толкова повече ще почва да пуши, докато стигне накрая да изригва чернилка, като от вулкан, е тогава има и вървеж.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот hvp800 » Пон 18 яну 2021 16:15


brum написа:


По онова време нямаше тунер дето да може да направи нещата нещата така както исках. И не беше въпрос на пари. Надявам се времената да са се променили...


И сега нещата са същите за тунерите. Просто няма такива и не е до парите. Всички работят с едни готови файлове и до там.
И да не съм съвсем оФ ще кажа , с 220-230 магарета на магистралата разхода си беше почти като заводския. Това при 140-150 км почти навсякъде. Около 7 -7 и малко , колкото дава и една нормална помпа-дюза. За градско каране и то софийско има повече значение откъде ще минеш , отколкото какво е правено по колата. Но при равни други условия едва ли разхода ще е повече от литър нагоре , това за кола с по-големи разпръсквачи от стоковата. Това е предимството на дизела .....единственото :biggrin .
Така или иначе за парите , които трябва да се изсипят , за да стане една такава кола , разхода едва ли има смисъл да се обсъжда. Само турбото или съединителя струват по един голф 4 в добро състояние :a045


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот cecoa1 » Пон 18 яну 2021 19:31


Не може да се кара еднакво след тунинг. От там идва по-голямата част от увеличения разход.
Иначе на теория може даже да се постигне икономия в някои режими(не тия режими с черните пушаци). За мен оптималния вариант само умерен софтуерен тунинг, колата става по-приятна за каране, харчи повече в едни режими и по-малко в други, като средно разхода не се променя съществено(ако се кара нормално и с акъл).


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот Tripanzaa » Пон 18 яну 2021 19:59


Интересна тема за разговор се получи, реално съм наясно и не очаквам разхода да ми падне след подобна интервенция, дори и не се и надявам. Както каза колегата по отгоре, хората които са се насочили към силов тунинг, не мислят баш за разхода. Идеята ми беше просто за база за сравнение. Но по логика дори и 300кс да, ако е с непроменени килограми, същите джанти и същата аеродинамика и да се кара без резки ускорения или по същия начин като стокова, не би ли трябвало да харчи приблизително еднакво, даже по малко защото коефицебта на мощност/тегло ще е по високо. Един вид на моторЯ ще му е по лесно да дърпа тези килограми с по малко газ.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот cecoa1 » Пон 18 яну 2021 21:03


Има си в по-сериозното изучаване на двигателите, едни товарни и регулировъчни характеристики на ДВГ. Първите показват как се изменят параметрите на мотора при различни натоварвания, вторите пък са за изследване как промени на някои регулировки на двигателя влияят върху неговите показатели.
В нашия случай ни трябват товарните характеристики при старите и при новите регулировки(тунинга може да се нарече и така). Параметърът, който ни интересува е специфичен разход на гориво - това е колко грама гориво са нужни за произвеждане на единица мощност(киловат или конска сила) в продължение на един час. Това при различни режими, т.е. различни обороти и натоварване. Този параметър всъщност е пряко свързан с коефициента на полезно действие(КПД) на двигателя. Количеството гориво за получаване на един киловат в продължение на един час, е равно на определено количество топлина, което се получава при изгарянето му. Т.е. е лесно да се сметне колко енергия е вложена, и колко е превърната от нея в механична.
Де факто, намаляване на разхода, при черпене на една и съща мощност, означава повишаване на КПД. Т.е. със същото количество гориво, да получим повече механична енергия.
Ефективността на двигателя зависи от неговото натоварване, както и от неговите настройки.
При оптимално направен тунинг(без пушек), можем да натоварваме двигателя повече при по-ниски обороти, с по-голямо налягане от турбото, и това е по-ефективно и води до икономия. Но за някакъв точно определен режим, примерно движение по равен път със 100км/ч, разлика в ефективността ще има само, ако турбото е по-ефективно и дава по-високо налягане, при един и същи поток изгорели газове, които го задвижват(както и да им оказва еднакво съпротивление). А с това не може да се варира кой знае колко, особено когато се цели адекватна работа на турбината в различни режими. Има вариант и при по-голяма турбина с определени настройки, при определени режим ефективността да се влоши.
Отделно, важно е доброто смесообразуване, което леко се влошава с увеличаване на размера на отворите на разпръсквамите. Но до определени отклонения, няма съществени влияние.
Но всичко това важи за някакви постоянни режими еднакви преди и след тунинга. Т.е. при еднакво каране пак не е гаранция, че в новата конфигурация ще се запази разхода, а на практика и много трудно може въобще да има еднакво каране след тунинг(тогава тунинга е безсмислен).



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта