Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот mibvip » Пон 03 фев 2025 19:52


Колеги помагайте с моята Ибиза 1.9 тди ASV 2000г.
Ако дам на контакт и реша да запаля чак след 30 секунди, то в 95% от случайте не иска да запали. Стартера върти, пробвам над 20 пъти или докато падне акумулатора и просто не иска или ако запали преди да ми е паднал акумулатора е късмет.. Същото се получава ако дам на контакт и след това върна ключа или го извадя. След това ако опитам да запаля отново не става.. Иначе колата пали винаги без проблем ако дам на контакт и запаля до 5-10 секунди, но забавя ли се случайно и удрям на камък.. Имам проблема от 2 години и го прави винаги, независимо дали двигателя е топъл или студен. Като допълнителен проблем, който може да има нещо общо е че като извадя ключа от колата, радиото със дисплея ми светват по някое време автоматично или изобщо не гаснат като извадя ключа. (заради това си вадя бушона за дисплея за да не харчи ток).




Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 770
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот Lupender » Вто 04 фев 2025 8:11


Провери стартера. Пробвай с подаване на ток от друга кола. Имах Кордоба, правеше същите мизерии. Това, че стартера върти, не значи, че има достатъчно сила. Рациклирах го и само при вида на ключа палеше от раз.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4698
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот tdi fen » Вто 04 фев 2025 9:37


На мен ми прилича на проблем с клемореда


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот vanesto » Вто 04 фев 2025 11:38


+1 за клеморед


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот mibvip » Вто 04 фев 2025 14:35


Стартера е ревизиран сравнително скоро, не е проблема в него. Освен това, като дойдат да ми дадат ток докато запаля, отново не пали дълго време и са нужни 20тина опита..
Днес симулирах проблема в малък сервиз близко до нас, макар че нямаха време за мен, но им беше интересно. След симулирано включване на контакт, след което връщане на ключа и нов опит за палене, то колата не успя да запали. Провериха че при този вариант няма ток до клапана на горивото. Запалиха колата веднага с кабел от Плюса на акумулатора до клапана. Предположиха че може да е реле, но бяха твърде заети и ме отложиха. Като цяло за мен си остава загадка защо е така и ако има проблем с релето, не трябва ли да го има винаги или поне периодично и по нормалния начин по който си паля от 2 години без проблем.

Последна промяна от mibvip на Вто 04 фев 2025 15:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4698
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот tdi fen » Вто 04 фев 2025 14:43


Като дадеш на контакт когато не пали светва ли лампата за подгревните свещи


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот mibvip » Вто 04 фев 2025 15:18


tdi fen написа:Като дадеш на контакт когато не пали светва ли лампата за подгревните свещи

Ами, честно казано не съм сигурен на 100% дали светва със всички останали преди да са загаснали, но ми се струва че да. Не съм забелязал някоя от обичайните лампи да не светва.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 450
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот paagrio » Вто 04 фев 2025 16:53


По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство. Клеморедът би трябвало като се износи съвсем да спре да пали, а при теб две години едно и също поведение, значи е необходимо да се разглоби и разгледа навсякъде под волана и бушонните табла за незаводски релета и кабели в инсталацията към горивната помпа, може би някой преди теб си е правил самоделна система против кражба.

Радиото е отделна и дълга тема. Какво е - обикновена афтърмаркет емпетройка тип пайнер или оригинално ВАГ от по-нова кола или китайски андроид? Дали търси управление по КАН, през какви преходници минава и прочее. За да не вадиш постоянно бушона докато намериш някой да го оправи може да го ползваш по този начин: https://www.mk5golfgti.co.uk/forum/inde ... ic=37977.0
накратко другият край се свързва към свободно бушонно гнездо, което получава 12 волта след подаден контакт.


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот mibvip » Вто 04 фев 2025 17:26


paagrio написа:По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство. Клеморедът би трябвало като се износи съвсем да спре да пали, а при теб две години едно и също поведение, значи е необходимо да се разглоби и разгледа навсякъде под волана и бушонните табла за незаводски релета и кабели в инсталацията към горивната помпа, може би някой преди теб си е правил самоделна система против кражба.

Радиото е отделна и дълга тема. Какво е - обикновена афтърмаркет емпетройка тип пайнер или оригинално ВАГ от по-нова кола или китайски андроид? Дали търси управление по КАН, през какви преходници минава и прочее. За да не вадиш постоянно бушона докато намериш някой да го оправи може да го ползваш по този начин: https://www.mk5golfgti.co.uk/forum/inde ... ic=37977.0
накратко другият край се свързва към свободно бушонно гнездо, което получава 12 волта след подаден контакт.


Благодаря за мнението колега. Преди мен, каквото и да е правено аз колата я имам от 12 години. Едва от 2 години се появи този проблем. Сменял съм единствено реле 109 под волана със такъв който със сигурност не е оригинален, но това реле е сменяно преди 4г. примерно.
Що се отнася до радиото, говоря си за фабричното радио и дисплей, които са си оригинално на колата..


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 450
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот paagrio » Вто 04 фев 2025 17:47


В сервиза насрочиха ли ти ден за прием?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот radotom » Вто 04 фев 2025 18:21


paagrio написа:По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство.

Колегата силно започва да се приближава до истината :c020
На Шарана съм си сложил скрито ключе, което прекъсва захранването към реле 109.
За това и съм забелязал ефекта.
Релето остава под напрежение около 8-10 сек след загасване на реотанчетата за подгрева (индикацията).
След това, ако двигателя не е заработил, компа спира да му подава захранване.
Направено е с цел безопасност - ако по някаква причина двигателя не работи, да не му се пуска гориво и подгрев.
Съответно ако мотора е загрял и не се пуска подгрев - релето се 'отцъква' след около 10 секунди.
Ако реотанчето свети, да кажем, 10 сек, то релето изключва след общо 18-20 сек.
След това върти, ама няма палене
Единственото, което ме озадачава, е това:
Същото се получава ако дам на контакт и след това върна ключа или го извадя. След това ако опитам да запаля отново не става.

Ама нищо не споменаваш за допълнително монтирана аларма...


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот mibvip » Вто 04 фев 2025 19:29


radotom написа:
paagrio написа:По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство.

Колегата силно започва да се приближава до истината :c020
На Шарана съм си сложил скрито ключе, което прекъсва захранването към реле 109.
За това и съм забелязал ефекта.
Релето остава под напрежение около 8-10 сек след загасване на реотанчетата за подгрева (индикацията).
След това, ако двигателя не е заработил, компа спира да му подава захранване.
Направено е с цел безопасност - ако по някаква причина двигателя не работи, да не му се пуска гориво и подгрев.
Съответно ако мотора е загрял и не се пуска подгрев - релето се 'отцъква' след около 10 секунди.
Ако реотанчето свети, да кажем, 10 сек, то релето изключва след общо 18-20 сек.
След това върти, ама няма палене
Единственото, което ме озадачава, е това:
Същото се получава ако дам на контакт и след това върна ключа или го извадя. След това ако опитам да запаля отново не става.

Ама нищо не споменаваш за допълнително монтирана аларма...


Няма допълнително монтирана аларма. Фабричната си е, а и като цяло търся за новосъздал се проблем, а не че колата си е била така с някви "врътки". Все пак това нещо го имам едва от около 2 години.
А това, което си цитирал че те озадачава всъщност при него неуспеха е винаги (100% никога не пали при върнат контакт, дори и след 1 час).


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот goppa » Вто 04 фев 2025 20:38


А пробва ли да извадиш ключа и да го пъхнеш пак?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот radotom » Вто 04 фев 2025 20:45


mibvip написа:А това, което си цитирал че те озадачава всъщност при него неуспеха е винаги (100% никога не пали при върнат контакт, дори и след 1 час).

:eek
Добре, де! А ако се случи - как палиш колата тогава в последствие?!??


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV

Мнениеот mibvip » Сря 05 фев 2025 12:12


paagrio написа:В сервиза насрочиха ли ти ден за прием?

Казаха ако реша да мина пак след 1 седмица евентуално да се разбереме за ден, че имали много работа. Ако до тогава измисля сам проблема, още по-добре ;д

goppa написа:А пробва ли да извадиш ключа и да го пъхнеш пак?


Пробвал съм да, пак не пали.. Даже така направих последния път. Качих се, дадох на контакт но се сетих че забравих нещо и се върнах до вкъщи, след което не запали. Пробвал съм да и дам почивка 5-10мин. Ходил съм до колата след 1 час и пак проблема си седи.

radotom написа:
mibvip написа:А това, което си цитирал че те озадачава всъщност при него неуспеха е винаги (100% никога не пали при върнат контакт, дори и след 1 час).

:eek
Добре, де! А ако се случи - как палиш колата тогава в последствие?!??


Само веднъж съм успявал да запаля на късмет от 18тия път примерно. Във всичко други пъти, моя акумулатор пада и идва запалена кола да ми дава ток да си опитвам още пъти, докато запали. За щастие като си знам болежката, гледам да не я допускам, но онзи ден случайно в бързината го направих и си скъсах нервите, затова и реших да пиша тук..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 47 госта