Колеги помагайте с моята Ибиза 1.9 тди ASV 2000г.
Ако дам на контакт и реша да запаля чак след 30 секунди, то в 95% от случайте не иска да запали. Стартера върти, пробвам над 20 пъти или докато падне акумулатора и просто не иска или ако запали преди да ми е паднал акумулатора е късмет.. Същото се получава ако дам на контакт и след това върна ключа или го извадя. След това ако опитам да запаля отново не става.. Иначе колата пали винаги без проблем ако дам на контакт и запаля до 5-10 секунди, но забавя ли се случайно и удрям на камък.. Имам проблема от 2 години и го прави винаги, независимо дали двигателя е топъл или студен. Като допълнителен проблем, който може да има нещо общо е че като извадя ключа от колата, радиото със дисплея ми светват по някое време автоматично или изобщо не гаснат като извадя ключа. (заради това си вадя бушона за дисплея за да не харчи ток).
Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
Провери стартера. Пробвай с подаване на ток от друга кола. Имах Кордоба, правеше същите мизерии. Това, че стартера върти, не значи, че има достатъчно сила. Рациклирах го и само при вида на ключа палеше от раз.
- tdi fen
- Мнения: 4698
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
На мен ми прилича на проблем с клемореда
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
+1 за клеморед
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
Стартера е ревизиран сравнително скоро, не е проблема в него. Освен това, като дойдат да ми дадат ток докато запаля, отново не пали дълго време и са нужни 20тина опита..
Днес симулирах проблема в малък сервиз близко до нас, макар че нямаха време за мен, но им беше интересно. След симулирано включване на контакт, след което връщане на ключа и нов опит за палене, то колата не успя да запали. Провериха че при този вариант няма ток до клапана на горивото. Запалиха колата веднага с кабел от Плюса на акумулатора до клапана. Предположиха че може да е реле, но бяха твърде заети и ме отложиха. Като цяло за мен си остава загадка защо е така и ако има проблем с релето, не трябва ли да го има винаги или поне периодично и по нормалния начин по който си паля от 2 години без проблем.
Днес симулирах проблема в малък сервиз близко до нас, макар че нямаха време за мен, но им беше интересно. След симулирано включване на контакт, след което връщане на ключа и нов опит за палене, то колата не успя да запали. Провериха че при този вариант няма ток до клапана на горивото. Запалиха колата веднага с кабел от Плюса на акумулатора до клапана. Предположиха че може да е реле, но бяха твърде заети и ме отложиха. Като цяло за мен си остава загадка защо е така и ако има проблем с релето, не трябва ли да го има винаги или поне периодично и по нормалния начин по който си паля от 2 години без проблем.
Последна промяна от mibvip на Вто 04 фев 2025 15:23, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4698
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
Като дадеш на контакт когато не пали светва ли лампата за подгревните свещи
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
tdi fen написа:Като дадеш на контакт когато не пали светва ли лампата за подгревните свещи
Ами, честно казано не съм сигурен на 100% дали светва със всички останали преди да са загаснали, но ми се струва че да. Не съм забелязал някоя от обичайните лампи да не светва.
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство. Клеморедът би трябвало като се износи съвсем да спре да пали, а при теб две години едно и също поведение, значи е необходимо да се разглоби и разгледа навсякъде под волана и бушонните табла за незаводски релета и кабели в инсталацията към горивната помпа, може би някой преди теб си е правил самоделна система против кражба.
Радиото е отделна и дълга тема. Какво е - обикновена афтърмаркет емпетройка тип пайнер или оригинално ВАГ от по-нова кола или китайски андроид? Дали търси управление по КАН, през какви преходници минава и прочее. За да не вадиш постоянно бушона докато намериш някой да го оправи може да го ползваш по този начин: https://www.mk5golfgti.co.uk/forum/inde ... ic=37977.0
накратко другият край се свързва към свободно бушонно гнездо, което получава 12 волта след подаден контакт.
Радиото е отделна и дълга тема. Какво е - обикновена афтърмаркет емпетройка тип пайнер или оригинално ВАГ от по-нова кола или китайски андроид? Дали търси управление по КАН, през какви преходници минава и прочее. За да не вадиш постоянно бушона докато намериш някой да го оправи може да го ползваш по този начин: https://www.mk5golfgti.co.uk/forum/inde ... ic=37977.0
накратко другият край се свързва към свободно бушонно гнездо, което получава 12 волта след подаден контакт.
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
paagrio написа:По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство. Клеморедът би трябвало като се износи съвсем да спре да пали, а при теб две години едно и също поведение, значи е необходимо да се разглоби и разгледа навсякъде под волана и бушонните табла за незаводски релета и кабели в инсталацията към горивната помпа, може би някой преди теб си е правил самоделна система против кражба.
Радиото е отделна и дълга тема. Какво е - обикновена афтърмаркет емпетройка тип пайнер или оригинално ВАГ от по-нова кола или китайски андроид? Дали търси управление по КАН, през какви преходници минава и прочее. За да не вадиш постоянно бушона докато намериш някой да го оправи може да го ползваш по този начин: https://www.mk5golfgti.co.uk/forum/inde ... ic=37977.0
накратко другият край се свързва към свободно бушонно гнездо, което получава 12 волта след подаден контакт.
Благодаря за мнението колега. Преди мен, каквото и да е правено аз колата я имам от 12 години. Едва от 2 години се появи този проблем. Сменял съм единствено реле 109 под волана със такъв който със сигурност не е оригинален, но това реле е сменяно преди 4г. примерно.
Що се отнася до радиото, говоря си за фабричното радио и дисплей, които са си оригинално на колата..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19705
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
paagrio написа:По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство.
Колегата силно започва да се приближава до истината

На Шарана съм си сложил скрито ключе, което прекъсва захранването към реле 109.
За това и съм забелязал ефекта.
Релето остава под напрежение около 8-10 сек след загасване на реотанчетата за подгрева (индикацията).
След това, ако двигателя не е заработил, компа спира да му подава захранване.
Направено е с цел безопасност - ако по някаква причина двигателя не работи, да не му се пуска гориво и подгрев.
Съответно ако мотора е загрял и не се пуска подгрев - релето се 'отцъква' след около 10 секунди.
Ако реотанчето свети, да кажем, 10 сек, то релето изключва след общо 18-20 сек.
След това върти, ама няма палене
Единственото, което ме озадачава, е това:
Същото се получава ако дам на контакт и след това върна ключа или го извадя. След това ако опитам да запаля отново не става.
Ама нищо не споменаваш за допълнително монтирана аларма...
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
radotom написа:paagrio написа:По принцип релетата и модулите броят време, клеморедът няма такова сложно устройство.
Колегата силно започва да се приближава до истината![]()
На Шарана съм си сложил скрито ключе, което прекъсва захранването към реле 109.
За това и съм забелязал ефекта.
Релето остава под напрежение около 8-10 сек след загасване на реотанчетата за подгрева (индикацията).
След това, ако двигателя не е заработил, компа спира да му подава захранване.
Направено е с цел безопасност - ако по някаква причина двигателя не работи, да не му се пуска гориво и подгрев.
Съответно ако мотора е загрял и не се пуска подгрев - релето се 'отцъква' след около 10 секунди.
Ако реотанчето свети, да кажем, 10 сек, то релето изключва след общо 18-20 сек.
След това върти, ама няма палене
Единственото, което ме озадачава, е това:Същото се получава ако дам на контакт и след това върна ключа или го извадя. След това ако опитам да запаля отново не става.
Ама нищо не споменаваш за допълнително монтирана аларма...
Няма допълнително монтирана аларма. Фабричната си е, а и като цяло търся за новосъздал се проблем, а не че колата си е била така с някви "врътки". Все пак това нещо го имам едва от около 2 години.
А това, което си цитирал че те озадачава всъщност при него неуспеха е винаги (100% никога не пали при върнат контакт, дори и след 1 час).
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
А пробва ли да извадиш ключа и да го пъхнеш пак?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19705
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
mibvip написа:А това, което си цитирал че те озадачава всъщност при него неуспеха е винаги (100% никога не пали при върнат контакт, дори и след 1 час).

Добре, де! А ако се случи - как палиш колата тогава в последствие?!??
Re: Странен проблем с паленето - 1.9 TDI 110 ASV
paagrio написа:В сервиза насрочиха ли ти ден за прием?
Казаха ако реша да мина пак след 1 седмица евентуално да се разбереме за ден, че имали много работа. Ако до тогава измисля сам проблема, още по-добре ;д
goppa написа:А пробва ли да извадиш ключа и да го пъхнеш пак?
Пробвал съм да, пак не пали.. Даже така направих последния път. Качих се, дадох на контакт но се сетих че забравих нещо и се върнах до вкъщи, след което не запали. Пробвал съм да и дам почивка 5-10мин. Ходил съм до колата след 1 час и пак проблема си седи.
radotom написа:mibvip написа:А това, което си цитирал че те озадачава всъщност при него неуспеха е винаги (100% никога не пали при върнат контакт, дори и след 1 час).
![]()
Добре, де! А ако се случи - как палиш колата тогава в последствие?!??
Само веднъж съм успявал да запаля на късмет от 18тия път примерно. Във всичко други пъти, моя акумулатор пада и идва запалена кола да ми дава ток да си опитвам още пъти, докато запали. За щастие като си знам болежката, гледам да не я допускам, но онзи ден случайно в бързината го направих и си скъсах нервите, затова и реших да пиша тук..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 47 госта