Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот vasko_bulgaria » Нед 16 фев 2025 8:43


Здравейте!

Напоследък ми прави впечатление, че Тигуанчето 2.0TDi CFFB (194к км) започна да прави много чести регенерации. В повечето случай това се случва в интервала между 170-220 км като колата се кара ежедневно по 80км по маршрута Надежда-Младост 4 (тангентата/Казичене), което за мен си почти извънградско. Преди 2000км върнахме софтуера от версия 9978- дизелгейт към 6628 преди гейта с цел по-рядко да прави регенерации, но сякаш ефекта е обратен (не се наблюдава промяна на нивото на маслото). Прилагам стойности на ДПФ-а.
Прикачени файлове
IMG_0986.png
IMG_0989.jpeg




Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот miro_hack » Сря 19 фев 2025 14:00


В близките месеци да е сменян ангренажен ремък с ролки ?


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот vasko_bulgaria » Пет 21 фев 2025 10:02


Сменян е преди 8000 км. Друго странно явление е, че днес реши да влезне в регенерация на 63% или 14g Soot Mass Calc. Какви може да са възможните причини :(
Прикачени файлове
IMG_1029.jpeg
IMG_1030.jpeg


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот miro_hack » Пет 21 фев 2025 12:44


Пипани ли са центровките на колелата на разпределителния вал и горивната помпа на мотора при зацепване? И двете за раздвижени! Местена ли е тази центровка, или е качван ремъка без да се променят ?


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот vasko_bulgaria » Пет 21 фев 2025 19:34


Според сервиза надали това да е проблема.
Прикачени файлове
IMG_1032.jpeg


Потребителски аватар
deepd
Мнения: 78
Регистриран на: Пон 25 май 2009 20:17
Автомобил: Golf VII
Двигател: CLHB - 2015
Местоположение: BG / Шумен

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот deepd » Пет 21 фев 2025 20:34


Интересното ти е параметъра Soot Mass Measured. Без значение колко процента ти е до или след регенерация има постоянна величина (-0.84) Това не е нормално. Този параметър е постоянен само на празен ход. Възможно ли е след наливането на старата версия да се влияе от това да не възприема, че колата влиза в скорост или софтуера нещо да се е бъгнал? Случайно да си я запазил и да я върнеш обратно? Според мен връщането на софтуера на по-стара версия с цел по-малко регенрации не е решение. Обосновавам се: Няма как натрупването на сажди да се промени по някакъв начин. Усещането, че прави по-малко регенерации е за сметка на повече натрупване на цикъл, което пък удължава времето на самата регенерация и в крайна сметка няма бягане от времето което отнема самия процес.Ако например е на 400км веднъж по 12 минути, ако е за 800км веднъж ще отнеме 24 минути което е 2 х 12.Лично мое мнение с което не ангажирам никого. Това е ако са еднакви обемите на самите ДПФ. Остава някой ако знае да каже дали при различните двигатели обема е един и същ или различен, оттам и натрупването да е различно.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот miro_hack » Съб 22 фев 2025 12:03


Не “надали” а това е кажи-речи единственият проблем на тези мотори, те нямат проблем нито с дпф ,нито с нещо друго, най-често, след смяна на ремъци и зацепване с маркери и белязки по колелата, без да е наличен комплект инструменти за зацепване, се размества тайминга на газоразпределението и нафтовата помпа, резултата е, че мотора започва да набива смес в дпф-а, която го задръства, факта че скоро си сменял ремъци, а преди това не е имало проблем за мен е показен, и аз лично бих закарал колата някъде да я зацепят на ново с правилните инструменти за тази работа.
Лично мнение, не се налагам на никой.


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: Tiguan 5N 2.0tdi CFFB - чести регенерации

Мнениеот vasko_bulgaria » Нед 23 фев 2025 20:59


Прилагам екрани преди връщане на софта и стойностите, които бяха тогава.
Прикачени файлове
IMG_1041.jpeg
IMG_1040.jpeg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 48 госта