Здравейте, колеги!
Преди няколко месеца закупих Golf 6 2.0 TDI 4Motion (2010 г.). Още при огледа забелязах, че прекъсва в ниските обороти. Майсторът ми каза, че е от дюзите и че след смяната им проблемът ще се оправи.
Закупих автомобила и веднага го вкарах в сервиз. Смених дюзите, ангренажа и всичко необходимо за пълното обслужване. Въпреки това, колата продължи да прекъсва в ниските обороти. Понякога работеше напълно равномерно, но това беше рядкост.
Карах я така около два месеца, но прекъсването започна да ми лази по нервите. Реших, че може да е нещо от клапаните на ГНП-то или двата клапана на рейла. Имам приятел със същия модел, който работи перфектно. Взех неговите клапани и ги сложих на моята кола, но подобрението трая само около час. След това прекъсването се върна.
Отново закарахме и двата комплекта дюзи на стенд, но те се оказаха перфектни. Последното нещо, което пробвах, беше да сменя софтуера на автомобила. Първо сложихме оригиналния софтуер – без промяна.
Забравих да спомена, че колата е с премахнат DPF и катализатор, а EGR-ът е софтуерно изключен. Въпреки всичко, прекъсването продължава и дори леко се засилва при всяко палене.
На диагностика не излиза никаква грешка, а всички параметри са в норма.
Моля за помощ, защото колата ми харесва и не ми се иска отново да търся и купувам друг автомобил.
Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
В моментите когато прекъсва, имаш ли лог на налягането на рейла?
Може да направиш лог, например на следните параметри: обороти, позиция на педала на газта, гориво мг, дебитомер, налягане на рейл искано/актуално, турбо искано/актуално, ламбда
Може да направиш лог, например на следните параметри: обороти, позиция на педала на газта, гориво мг, дебитомер, налягане на рейл искано/актуално, турбо искано/актуално, ламбда
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 01 окт 2024 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
Ако може, обясни как става или покажи клип. Аз имам неоригинален VAG-COM.
- samo_pechka
- Мнения: 8941
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
Барана ли е откъм ангр.ремък?
Дали импулса на помпата съвпада с момента на впръскването?
Ако е на белег помпата, едно реално измерване в рейла ще покаже дали има отклонения в налягането там.
КР моторите са много чувствителни откъм този параметър
Дали импулса на помпата съвпада с момента на впръскването?
Ако е на белег помпата, едно реално измерване в рейла ще покаже дали има отклонения в налягането там.
КР моторите са много чувствителни откъм този параметър
- PzKpfW
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
samo_pechka написа:Барана ли е откъм ангр.ремък?
Дали импулса на помпата съвпада с момента на впръскването?
Ако е на белег помпата, едно реално измерване в рейла ще покаже дали има отклонения в налягането там.
КР моторите са много чувствителни откъм този параметър
Потвърждавам. На моя Голф фабрично помпата не беше добре центрована, при определена температура на мотора имаше тресене, което беше маскирано със софтуерен ъпдейт до голяма степен, но не напълно. Напълно изчезна едва след първата смяна на ангренажен ремък. Бях страшно изненадан как веднага след запалване двигателя закова оборотите. Преди това още от чисто нова след запалване имаше колебание на оборотите няколко секунди, което мислех за нормално.
Иначе друга възможна причина може да е износен механизъм на EGR клапата. Той се намира под едно пластмасово капаче и може да се достигне и провери ако колата е на канал. Аз съм страдал и от това, като колата не регистрираше грешка и се усетих едва когато влезе в авариен режим заради тотален блокаж на моторчето. Възможно е обаче при разбит механизъм моторчето да си прави каквото му се задава като команда и в същото време клапата да прави нещо друго. Това, че EGR е спрян сфтуерно не променя нещата, защото клапата може да стои наполовина отворена.
Не знам как стои въпроса при 2.0 EA189, но при CAYC е възможно да има вихрови клапи в смукателния колектор, чийто механизъм също може да създаде подобни проблеми.
Re: Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
Доколкото виждам по схемите - няма вихрови клапи при CAYC. Eдна беля по-малко.
Сърбал съм я тая попара с прекъсването при ниските обороти преди време - имаше и тема даже някъде, не ми се рови да я търся сега. Но се оправи със софтуерен ъпдейт, който при мен съвпадна с обръщането към ръчка - тогава сменихме софта с такъв за ръчна кутия и преди дизелгейт и мотора заспа. Друго не е пипано от тогава и до ден днешен си е така.
При теб ще е по-трудно да се хване обаче, защото когато е ремапвана колата вече веднъж са променени сумати карти на мотора, отделно свалената карантия, а тук драмата може да е от доста неща.
Започни от по-лесните неща като проверка на зацепването, почистване на смукателния колектор и цялата карантия с егр-а и клапата за меко гасене отпред.
Сърбал съм я тая попара с прекъсването при ниските обороти преди време - имаше и тема даже някъде, не ми се рови да я търся сега. Но се оправи със софтуерен ъпдейт, който при мен съвпадна с обръщането към ръчка - тогава сменихме софта с такъв за ръчна кутия и преди дизелгейт и мотора заспа. Друго не е пипано от тогава и до ден днешен си е така.
При теб ще е по-трудно да се хване обаче, защото когато е ремапвана колата вече веднъж са променени сумати карти на мотора, отделно свалената карантия, а тук драмата може да е от доста неща.
Започни от по-лесните неща като проверка на зацепването, почистване на смукателния колектор и цялата карантия с егр-а и клапата за меко гасене отпред.
- PzKpfW
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Прекъсване в ниски обороти на Golf 6 2.0 TDI 4Motion 2010 година
Аз съм казал, че е възможно да има, понеже на комшията ми на голфа, който е произведен юли 2010-та има, а на моя, който е произведен ноември 2010-та няма. Кодовете на моторите и на двата са CAYC, конете са едни и същи.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта