Последните дни се случва след запалване, след половин километър или един километър каране да почва да мига лампата за подгревните свещи на таблото. Ако карам по темпомат, изключва го. Турбото спира да работи. На диагностиката излиза:
P046C [0x046C]
Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor A - range/performance problem
Status: Pending
Говорих с един майстор. Каза че трябва да се смени ЕГР-а или да се физически и софтуерно премахне. В случая да се премахне, ДПФ-а може да продължи да работи.
В момента обмислям да го премахна. Може ли нещо друго да се направи?
Може ли колата да премине още 500 километра преди да се нещо работи по нея? Няма ли да се блокира турбото?
Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
Колега, преди седмица имах подобен проблем, но забравих за съжаление кода на грешката. Разликата беше, че още като запаля и мига лампичката. Нямах турбо, авариен режим, без темпомат. Карах така около 200 км. Голяма мъка. Оказа се прекъснат кабел към Мап сензора.
- PzKpfW
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
Това е доста чест проблем при тези двигатели, аз също съм минал през него. Става въпрос за счупване на механизма, който свързва стъпковото електромоторче с EGR клапата, при което моторчето блокира в някакво положение и колата автоматично влиза в авариен режим.
Смяната е неприятна, защото EGR модула се намира под турбината и зад DPF филтъра. Достъпа е отдолу или евентуално от двете страни на двигателя. Аз трябваше да сваля DPF филтъра за да достигна до EGR модула. След като се осигури достъп самата смяна не е нищо особено. Помня, че свалях дясната полуоска и тръбите за маслото към турбината.
EGR при тези коли има като вторична функция да поддържа температурата в DPF филтъра. Затова на него има втора клапа, управляваща се от вакуум, която байпасва охлаждането на газовете. При спускане по наклон без газ ЕGR клапата се отваря, дросела се притваря, байпасната клапа на EGR също се отваря и двигателя върти един и същи въздух с цел да не отиде при DPF филтъра студен въздух.
Съответно ако се елиминира EGR-а физически ще трябва да се премахне и DPF-филтъра, чийто живот ще се намали драстично. Разбира се няма как да се мине и без софтуер, иначе ще си търси EGR-а и ще бъде в авариен режим.
За мен най-големия риск в цялата работа е в софтуера, защото "тунерите" масово пазаруват готови файлове, които самите те не знаят кой, как и защо е модифицирал. Затова на моята кола си купих нов модул и си го смених. Оригиналния се предаде на около 250000км.
Ето едно хубаво видео по темата:
https://www.youtube.com/watch?v=3RlfMd4oAI4
Смяната е неприятна, защото EGR модула се намира под турбината и зад DPF филтъра. Достъпа е отдолу или евентуално от двете страни на двигателя. Аз трябваше да сваля DPF филтъра за да достигна до EGR модула. След като се осигури достъп самата смяна не е нищо особено. Помня, че свалях дясната полуоска и тръбите за маслото към турбината.
EGR при тези коли има като вторична функция да поддържа температурата в DPF филтъра. Затова на него има втора клапа, управляваща се от вакуум, която байпасва охлаждането на газовете. При спускане по наклон без газ ЕGR клапата се отваря, дросела се притваря, байпасната клапа на EGR също се отваря и двигателя върти един и същи въздух с цел да не отиде при DPF филтъра студен въздух.
Съответно ако се елиминира EGR-а физически ще трябва да се премахне и DPF-филтъра, чийто живот ще се намали драстично. Разбира се няма как да се мине и без софтуер, иначе ще си търси EGR-а и ще бъде в авариен режим.
За мен най-големия риск в цялата работа е в софтуера, защото "тунерите" масово пазаруват готови файлове, които самите те не знаят кой, как и защо е модифицирал. Затова на моята кола си купих нов модул и си го смених. Оригиналния се предаде на около 250000км.
Ето едно хубаво видео по темата:
https://www.youtube.com/watch?v=3RlfMd4oAI4
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
PzKpfW написа:
Съответно ако се елиминира EGR-а физически ще трябва да се премахне и DPF-филтъра, чийто живот ще се намали драстично. Разбира се няма как да се мине и без софтуер, иначе ще си търси EGR-а и ще бъде в авариен режим.
Това твърдение не е много вярно да не кажа други неща за него.
1. Карам повече от 2 години без EGR. (Passat B7, CFFB)
2. Ползвам залъгалка за EGR. Софтуерно не успяха да изключат само EGR. Затапен е.
3 Регенерациите се случват и нямам проблеми с DPF.
4. Стана някак по динамична от ППХ към подаване на газ.
Еинствен минус е загряването, което е малко преувеличено. За един и същ маршрут, които карам всеки ден.
1. Ако има задръстване не загрява. Двигатела е на празен ход.
2. Ако няма си загрява нормално. Явно подавам постоянно гас и мотора си загрява.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
По-бавното загряване никак не е за пренебрегване. Двигателя не работи в оптимален режим и това скъсява ресурса му. Определено има завишен разход на гориво и може да се окаже,че парите за нов модул или друга част са отишли в гориво...
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
Т.е. всички стари дизели без EGR да го духат. Тези като мен също.
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
Не можеш да направиш паралела със старите TDI-та по отношения на ЕГР-ите. Най-малкото едните нямат DPF, нямат охладители и още сумати карантия покрай това.
На старите TDI до 2003-4 това беше първия тунинг, но там егр-а има по-скоро протоколна функция.. знаем, че качеството на моторите сега, преди 12 и преди 25 години е много различно.
Към автора: не виждам причина да не го замениш с нов..затапване и софтуерно изключване определено не е най-доброто решение.
На старите TDI до 2003-4 това беше първия тунинг, но там егр-а има по-скоро протоколна функция.. знаем, че качеството на моторите сега, преди 12 и преди 25 години е много различно.
Към автора: не виждам причина да не го замениш с нов..затапване и софтуерно изключване определено не е най-доброто решение.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Нед 01 апр 2018 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Цариброд, Сърбия
Re: Голф 6 2012 1.6 TDI CAYC дава DTC код P046C - премахване на ЕГР-а?
Още преди да получа отговорите, сам си го смених с нов. Бях изгледал видеото от линка. Вече няма грешка от време на време на таблото. Беше се спукала мембраната на вакуумния актуатор и клапата беше блокирала в положение да всичките газове през цялото време минават през охладителя, койте беше почти изцяло задръстен. Учудващо е че не е имало грешка за загуба на вакуум. Самия егр клапан се движеше и зъбните колела си работеха. Май е нещо проблема бил в моторчето, а то е капсуловано и достъп няма. Благодаря за отоговорите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта