От известно време ми избива грешка Throttle Position Sensor - Signal too High
Код: Избери всички
000291 - Throttle Position Sensor (G69) 
               P0123 - 000 - Signal too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 270556 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2063.14.31
                    Time: 12:15:58
             Freeze Frame:
                    RPM: 1380 /min
                    Speed: 43.0 km/h
                    Voltage: 13.53 V
                    Lambda: 100.2 %
                    Lambda: -4.7 %
                    Bin. Bits: 00000000
                    Voltage: 5.016 VЕстествено, наясно съм, че в трактора няма дросел в стандартния смисъл на думата, това е клапата за меко гасене.
По тази причина и се чудя за чий въобще я следи компютъра в движение.
Това е от около 2-3 седмици.
Трия грешката, след малко пак цъфва!
В последно време зачестява стабилно - понякога минута, след като изтрия грешката и отново се размигват реотанчетата
Като пусна тест на дросела я чувам как си щрака - отваря и затваря.
Ако пробвам при запален мотор, в момента, в който покаже ''затворено'' мотора загасва (логично! )
Свалих я - беше доста мръсна, защото е точно преди ЕГР-а и всякаква гняс се набива там.
Почистена, монтирана и адаптирана - уж всичко точно!
И вчера, след около 20-30 км извънградско пак светна!
Отбих на пътя, без да гася изтрих грешката и в момента на тръгване светна наново.
Така си изминах останалите около 80км, без никакви драми (освен, че към края светна и двигателчето)
Пак забърсване на грешка и днес пак светване след няма и 4км пробег
Прави ми впечатление, обаче, че май след изчистване светва в момента, в който настъпя малко по-сериозно газта - не да се правя на състезател, а по-скоро за да тръгна от спряло състояние или да изкача някой баир.
Та почвам да се чудя дали пък не е свързано с износване на потенциометрите на педала на газта.
Проследявах ги и тях - и двете стойности се променят съвсем нормално, без пропадания или някакви отскоци...
 Иначе самата клапа явно е сменяна от предния собственик - не е оригинална. Но не знам каква е била причинта
Та на някой да му се е случвало подобно чудо и да знае адекватен лек за таз болежка?
			   

