1Z-почистване на дебитомер
- masterbench
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
1Z-почистване на дебитомер
Пускам темата, за да могат всички колеги, които имат подобни проблеми да се "самообслужат" без да обикалят по сервизи и майстори! Та след зачестилите "астматични" пристъпи на моето голфе,а именно:трудно набиране,до 120 що годе прилично,и от там с много мъка до 140мах, по обороти от 1000-2000 много зле, от 2000 на горе с помоща на турбото нещо се случва,но крайно не задоволително.Първо-запуших ЕГР-а(в колекторите никакви сажди (браво на Rabbit_tdi за изчерпателната тема) колата е на 180000 и до момента по мотора нищо не е правено) и турбото почна да се чува доста ясно ,но във вървенето никаква промяна!Извадих буксата на дебитомера и никаква промяна ,мотора си работи както преди.Свалих дебитомера да го изчистя,защото никога не съм го правил.Чистил съм на доста бензинови коли и ефект винаги е имало(пада разхода и се подобрява работата на мотора)И срам-не срам ,ще покажа в, какво състояние се намираше
Дупките на мрежата бяха почти запушени и незнам как е влизал въздух в мотора.Разлепих тая от към страната на филтъра и го изчистих с кореселин, вътре имаше 1мм налепи(а тоя дебитомер е само на 90000),после залепих мрежичката обратно с поялник.Разликата във вървенето след изчистването беше потресаваща,до 160 си набираше без да се замисли
На първата снимка е от дясно,то си личи,а с другия карах преди година. Размазаното по мрежичката е нарочно ,някой да не си помисли че е бил толкова запушен!!! 


- masterbench
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
един тъп въпрос..... Къде се намира дебитомера.... ама обяснете така че да го намеря.... Не чаткам много от коли но ми е мерак да се понауча...
П.П. Със същият двигател съм 1Z....
Аз с моята вдигам 160-170 обаче на ниските обороти на 3 или 4 като изпреварвам ми се струва че бавно набира.... Пак ли с дебитомер е свързано или просто ми се струва?
П.П. Със същият двигател съм 1Z....
Аз с моята вдигам 160-170 обаче на ниските обороти на 3 или 4 като изпреварвам ми се струва че бавно набира.... Пак ли с дебитомер е свързано или просто ми се струва?
- masterbench
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Хванат е за кутията на въздушния филтър с две 6мм болтчета.Под 2000об ,ако набираш не очаквай чудесаBundy написа:един тъп въпрос..... Къде се намира дебитомера.... ама обяснете така че да го намеря.... Не чаткам много от коли но ми е мерак да се понауча...
П.П. Със същият двигател съм 1Z....
Аз с моята вдигам 160-170 обаче на ниските обороти на 3 или 4 като изпреварвам ми се струва че бавно набира.... Пак ли с дебитомер е свързано или просто ми се струва?
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
няма ми я мрежата на дебитомера
от една седмица съм с 1,9TDI - XI.1994г. - 90к.с.
и след обслужването /ремъци, масла и филтри/ взех да преглеждам и други неща, на които може да се направи някаква профилактика и стигнах до дебитомера. След като го свалих видях че въпросната мрежичка, която се сваля за почистване я няма.
1.Мога ли да изрежа от някакъв материал друга мрежа и да я залепя с поялника или поксипол?
2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?
и след обслужването /ремъци, масла и филтри/ взех да преглеждам и други неща, на които може да се направи някаква профилактика и стигнах до дебитомера. След като го свалих видях че въпросната мрежичка, която се сваля за почистване я няма.
1.Мога ли да изрежа от някакъв материал друга мрежа и да я залепя с поялника или поксипол?
2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: няма ми я мрежата на дебитомера
gicho76 написа:от една седмица съм с 1,9TDI - XI.1994г. - 90к.с.
и след обслужването /ремъци, масла и филтри/ взех да преглеждам и други неща, на които може да се направи някаква профилактика и стигнах до дебитомера. След като го свалих видях че въпросната мрежичка, която се сваля за почистване я няма.
1.Мога ли да изрежа от някакъв материал друга мрежа и да я залепя с поялника или поксипол?
2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?
щом разлиак нема значи не работи. Ако го смениш колата ше литне .
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: няма ми я мрежата на дебитомера
Brezel написа:gicho76 написа:2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?
щом разлика нема значи не работи. Ако го смениш колата ше литне .
Преди да се ръсна 300лв. може ли да ми отговорите на още нещо:
1.Каква трябва да е разликата при включен/изключен куплунг на дебитомера?
2.В движение или на място се пробва? И как по-точно се разбира крайния резултат - повреден или здрав ?
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: няма ми я мрежата на дебитомера
gicho76 написа:Brezel написа:gicho76 написа:2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?
щом разлика нема значи не работи. Ако го смениш колата ше литне .
Преди да се ръсна 300лв. може ли да ми отговорите на още нещо:
1.Каква трябва да е разликата при включен/изключен куплунг на дебитомера?
2.В движение или на място се пробва? И как по-точно се разбира крайния резултат - повреден или здрав ?
Като е включен , а е тотално заминал дава стоиност 33 .
Ако изкараш буксата , компютъра си задава стойност около 500 и нещо си , за да може да да да дава гориво да се прибереш .
Перфекната стойност на място е тази която иска компютъра , ако не , или има повреда или механично затапване на ЕГР'а , или дабитомера е тръгнал да се сбогува с колата .
В движение трабва при максимално нтоварване да покрива стоността която иска компютъра , но за всяка кола е идивидуално . Ако не покрива , или е тръгнал да си заминава или...................................... ай да не учим майсторите
- Stivi
- Мнения: 8378
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: няма ми я мрежата на дебитомера
gicho76 написа:1.Каква трябва да е разликата при включен/изключен куплунг на дебитомера?
Ако караш кола с изправен дебитомер и махнеш буксата все едно изведнъж колата от 90кс /например/ става 45кс. Така че има голяма вероятност като отстраниш проблема да си помислиш че си се качил на ракета
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта
