Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
- vanko_0390
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Burgas
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Колега какво се оказа причината за студения антифриз в казанчето че и аз имам подобен проблем. И на мене не ми тече от малкото маркуче и долния ми маркуч е студен но и маркучите са ми твърди. поздрави
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Да се включа и аз и да повдигна въпроса. И аз съм с 5.5 1.9TDI 130 коня.
Вчера ходих до Варна(от Русе) и парното много лабаво духаше, духа топличко ама лека работа, абе седях си с якето вътре... По едно време на магистралата като я настъпах и започна да се редува топъл със студен въздух през 5 секунди...
Това е на ECON, на климатик нямаше прескачания от топло на студено, но потокът на топлият въздух също беше с доста по-ниска темепература от нужната. Спрях във Варна и след 15 мин отидох да видя антифриз имам ли - имам всичко точно в нивото, само дето беше леден в казанчето. На връщане след час и 30 престой, пак духаше много леко топъл въздух през цялото време. даже като врътнех да духа към краката в най-предния край се усещаше студен въздух, а през отвора на парното за краката беше леко топъл.
Гарнитурата е сменяна, главата е шлайфана преди 2 месеца поради загуба на антифриз и наличието на изгорели газове в него. Загубата изчезна, но и парното изчезна (не съм сигурен и дали го е имало и преди де). По малкото маркуче за обезвъздушаване не върви антифриз почти никакъв, само като дам много газ припикава по 10 грама.Това е така още от както сменяха гарнитурата. Термостат е сменяне преди година.
Вчера ходих до Варна(от Русе) и парното много лабаво духаше, духа топличко ама лека работа, абе седях си с якето вътре... По едно време на магистралата като я настъпах и започна да се редува топъл със студен въздух през 5 секунди...
Това е на ECON, на климатик нямаше прескачания от топло на студено, но потокът на топлият въздух също беше с доста по-ниска темепература от нужната. Спрях във Варна и след 15 мин отидох да видя антифриз имам ли - имам всичко точно в нивото, само дето беше леден в казанчето. На връщане след час и 30 престой, пак духаше много леко топъл въздух през цялото време. даже като врътнех да духа към краката в най-предния край се усещаше студен въздух, а през отвора на парното за краката беше леко топъл.
Гарнитурата е сменяна, главата е шлайфана преди 2 месеца поради загуба на антифриз и наличието на изгорели газове в него. Загубата изчезна, но и парното изчезна (не съм сигурен и дали го е имало и преди де). По малкото маркуче за обезвъздушаване не върви антифриз почти никакъв, само като дам много газ припикава по 10 грама.Това е така още от както сменяха гарнитурата. Термостат е сменяне преди година.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Колата нормално загрява ли на 90 градуса?Вчера беше около 2-3 градуса, за 15 минути толкова да изстине антифриза ,че да е леден ми се вижда странно .Кога е обслужвана колата ,смяна на водна помпа и прочие ?
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
да, нормално си загрява 90-ката, държи си я не мърда, преди 13к км е обслужвана (2 години). Колега, той по-скоро не е загрявал там изобщо....
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Чак толкова да е затлачена ,че да не връща течност в казанчето. или да капе като "китайска капка"........преди да духне гарнитурата така ли беше.Защото когато не циркулира добре антифриза може да я прегрееш .След като са отваряли мотора ,промиха ли системата ?Вероятно радиатор парно ти е задръстен до нулева или много малка пропускливост
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
и аз се чудя за радиатора на парното, иначе радиатора (големия) го сменях точно преди гарнитурата,че уж беше от там течът...Не знам преди да я духне дали е било така,но не помня миналата зима да съм имал проблеми с парното. Иначе като надуя малкото маркуче с уста, си излизат мехури в казанчето...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Лечението е смяна на радиатор парно ,вероятно е задръстен с кал и мизерия и промивка на системата /цялата/ без химии и нов хубав антифриз .Промиваш докато не започне да излиза чиста вода .Смяната е тегава адски щото се разколачва половината кола
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Щом редува топъл със студен въздух значи вариантите са два или гарнитура но казваш че си я сменил и всичко е точно и ли въздух в системата.Въздухабв системата се маха като погледнеш до акумулатора са двата маркуча на парното на единия има фабрична дупчица разхлабваш скобата на маркуча и го дърпаш докато дупчицата на маркуча не съвпадне с дупчицата на щуцера(поне така е на Пасат б5) когато съвпадне откачваш казанчето на антифриза както си е вързан с маркучите и го надигаш нагоре палиш колата и първоначално ще излиза въздух с балончета когато започне да излиза плътна струя антифриз навираш маркуча до край и стягаш скобата.
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Ще пробвам да го промия с маркуча от чешмата тогава, тея дни. Ще пробвам и обезвъздушаването утре и ще пиша
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Колега не искам да те обезкуражавам но се съмнявам някой да е успял да промие радиатор -парно с маркуча,в нета има много примери с рзрязани радиатори на какво приличат и с какво за затлачени .Това се подменя и не подлежи на промивка дори има вариант ако го напънеш да цъфне и да протече в купето .
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
20 мин работа ми е,длъжен съм да пробвам и няма да пускам пълното налягане за да не цъфне.
Но има една нова особеност,която забелязах днес. Преди да достигне 90 градуса на 70-80 парното си духа задволително топло, стигне ли 90-ката (явно като отвори големия кръг) и темепратурата на въздуха пада драстично.
Но има една нова особеност,която забелязах днес. Преди да достигне 90 градуса на 70-80 парното си духа задволително топло, стигне ли 90-ката (явно като отвори големия кръг) и темепратурата на въздуха пада драстично.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Задръстен ти е радиатора на парното .
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Закачи я с Ваг Ком и направи тест на клапите и провери на 9-ти канал на meats block в AUTO-HVAG температурата на въздуха в духалка.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
https://youtu.be/krlzkArFLmU
Ето ти клип как се прави теста на клапите (на мойта кола Ауди А4 Б6) но и на Пасата е същото, защото ако някоя клапа не затваря може пак да идва хладък въздух.
Ето ти клип как се прави теста на клапите (на мойта кола Ауди А4 Б6) но и на Пасата е същото, защото ако някоя клапа не затваря може пак да идва хладък въздух.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта