Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Проблем с охладителната система на Б5 - помощ!
Здравейте, от скоро се сдобих с Пасат Б5 1.9 TDI 130 кс. Естествено веднага го оставих в сервиз за смяна на ремъци , филтри и масло. Всичко беше ок, но днес сутринта беше 17 радуса и реших да си пусна климатроника в режим ECON и на температура HI. За мое голямо учудване ефекта беше студ. Температурата на датчика на таблото стои на 90 градуса. Отворих капака. Поглеждайки отгоре горния маркуч към радиатора е топъл, а долния е студен. Другото, което ми направи впечатление, че по тънкия маркуч, който влиза в разширителния съд и по принцип чрез него системата се обезвъздушава - НЕ тече антифриз. Измъкнах го при работещ двигател, защото реших, че може да е запушена дупката на самия разширителен съд и тогава разбрах, че причината не е дупчицата. Просто по маркуча не тече антифриз. Въпреки всичко това, което ви написах температурата / по показанията на датчика / си стои 90 градуса и в големите жеги и задръствания и не мърда по-нагоре. Моля за идея какъв може да е проблема !! Благодаря.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
znainainai написа:При смяна на ремъци на този модел се сваля цялата предница:фарове броня радиатори и т.н. Явно не са я обезвъздушили след смяната на ремъка
Това няма нищо общо със смяната на ремъците.Радиатора само се издърпва напред от едната страна за да има достъп до ремъка.Течност изобщо не се точи.Плюс това системата се самообезвъздушава.По скоро проблем е това че не се влива антифриз в казанчето от маркучето.Би трябвало антифриза да циркулира из системата.Тоест там трябва да има движение на течност.
И какъв е тоя пасат 130к.с. Б5.
Да не е Б5.5
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
smurf написа:как не се точи системата?а водната помпа как е сменена без да се източи?или са пропуснали да я сменят?
това е друга тема.Никаде колегата не е писал че е сменена и водната помпа.
Аз примерно не съм я сменял моята.Карам колата от 22 000 км и нямам проблеми.
Уточни само дали когато си пуснал климата е почнало да духа студено
или просто не е започнало да духа топло защото има разлика.
Дааааа, това го изпробвах днес. Когато в режим ЕКОН е на най-ниска температура, т.е вкарва в купето външната температура, и му задам максимална стойност, така че да е на парно, за малко започва да духа топло / под малко имам предвид за не-повече от 10 секунди /. Но температурата на топлия въздух не е много висока. След това започва да духа студено. Но все още не мога да си обясня факта, че от малкото маркуче , което влиза в разширителния съд не тече антифриз. Извадих го при запален двигател и НЕ- няма ! Гледах по форума и видях, че има два типа двигатели. На единия термостата е в кожуха на водната помпа, а на другия е на блока. Като погледнах при мен , долния маркуч на радиатора се разклонява и идното разклонение завършва с пластмасова " чашка ", която е завинтена с два болта за блока. Формата на тази " чашка " е полу-кръг. А такава беше формата на " чашката " на предишния ми автомобил и в нея лежеше термостата. Ако следвам логиката на нещата вида на двигателя се вижда от първите букви обозначаващи номера на двигателя. При мен те са AVF.
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
.. колега .. спри на някоя по наклонена улица .. предницата ти да е по високо .. напълни над средата /това е малко над нужното ниво/ съда с антифриз .. пусни "парното" на макс и изпуши една цигара докато работи двигателя .. като го форсираш леко от време на време .. в повечето случай това върши работа за да се изкара въздуха от системата .. като "дръпне" водата .. долей до нужното ниво ..
.. смятам .. че на 100% имаш въздушна "възглавница" с охладителната система ..
.. смятам .. че на 100% имаш въздушна "възглавница" с охладителната система ..
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
rado_mit написа:.. колега .. спри на някоя по наклонена улица .. предницата ти да е по високо .. напълни над средата /това е малко над нужното ниво/ съда с антифриз .. пусни "парното" на макс и изпуши една цигара докато работи двигателя .. като го форсираш леко от време на време .. в повечето случай това върши работа за да се изкара въздуха от системата .. като "дръпне" водата .. долей до нужното ниво ..
.. смятам .. че на 100% имаш въздушна "възглавница" с охладителната система ..
това върши работа ако е лада и водата се налива в радиатора.
Ейййй колеги - наиграх се - както се казва.......вече нямам идея какво е ....1. Двата маркуча на парното са топли , но парно няма / тръгва за малко после става студ / 2. Горния маркуч е горещ, а долния топъл - разликата м/у двата маркуча е 35 градуса. Иначе казано - горния не се пипа , а долния можеш споко да го държиш. 3. Колата не прегрява. Т.е. датчика на таблото показва 90 градуса. Виско съединителя на перката работи коректно, т.е. не е спекъл та да върти перката на високи обороти. При тестовете колата не показва никакви грешки. Смених и термостат - пак същото. Исках мнения от много хора....един казва водна помпа/ да, ама колата НЕ прегрява и освен това помпата я смених с ремъка - нова е!!/, друг казва запушване на радиатора на парното / ок, но защо долния маркуч не загрява като хората/, трети казва въздух в системата / ок, но пасата се обезвъздушава сам/ Ако някой ме открехне къде е проблема ще съм му много благодарен.....мойте идеи по въпроса се изчерпаха
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Щом като горния е топъл а долния студен значи водата не циркулира правилно през радиатора и следователно несе охлажда както трябва .Поне на мен това ми прилича на запушен радиатор или на термостат който не отваря докрай,но щом сиго сменял или е радиатора или има въздух.Пробвай да го обезвъздушиш през някоя пропка ако има такава знам ли ...
Последна промяна от Dorian на Пон 18 авг 2008 21:05, променено общо 1 път.
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ifidik написа:а как се обезвъздушава сам като от малкия маркуч не излиза нищо?тръгни от там да търсиш запушването или причината защо не излиза нищо от него
.. аха .. точно от там се обезвъздушава .. докато не текне от него .. нищо не правиш ..
.. аз преди 2 седмици сменях антифриза на моторетката .. и там се обезвъздушава само .. но .. докато не го "разклатих" .. от легнало положение ляво до легнало дясно при запален двигател на обороти .. не потече
Здравейте, отново....Да Ви разкажа какво се случи....Направих промивка на охладителната система...оказа се, че от радиатора на парното излязоха доста боклуци....от малкото маркуче , което отива в разширителния съд вече тече антифриз / при работа на празен ход - малко , при подаване на газ - тече стабилно / .... Сега има парно, но ми се струва, че не е достатъчно добро / май ще се наложи да сменя радиаторчето /...Всъщност нормално ли е когато колата работи на едно място на празен ход топлината на парното да намалява ? .....Но проблема с голямата разлика в температурата на горния и долния маркуч остава....Т.е. долния маркуч / този , който тръгва от блока , през термостата , разклонява се и едното разклонение отива долу в радиатора, а другото отива в дебелия долен маркуч на разширителния съд - той е доста по-студен от горния.....Някой може ли да ми каже за какво служи устройството, което е сложено на маркуча, който отива и в разширителния съд ??? То езглежда като вакуув регулатор...долният му край е на хода на антифриза на маркуча, / т.е. все едно е като клапа - или пуска или не пуска антифриз към разширителния съд / , а в горния му край има маркуч, който май е вакуум - защото отива някъде към двигателя, а и самото маркуче е точно такова, каквито са вакуумните маркучи.... А, и нещо друго....Като запаля сутринта и тръгна - минавам 10 км. в града ....Датчика на таблото показва температура 90 градуса.....отварям разширителния съд / съвсем спокойно - т.е. НЕ изсъсква като отворя капачката/ пипам антифриза в разширителния съд и той е студен !!!!! Това нормално ли е ???
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта