Смяна на горивен филтър на AJM

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Смяна на горивен филтър на AJM

Мнениеот Rumen » Съб 16 авг 2008 12:11


Еиий ... отдавна не бях писал ... ама лято ... жега ...

Искам да сменя филтъра на горивото на Passat-a (1.9TDI-PD, AJM, 1999). Тъй като нямам много вяра и на фирмените сервизи (някой от вас знаят защо), пък и от време на време обичам да се понамърлям (това пък е форма на любов към возилото) ... се чудя дали ще се справя ... ама с ваша помощ няма как да не стане де ;-)
Та поогледах - бая тръба влиза и излиза от туй чудо ... или по-точно нещо като радиаторче върху самият филтър. Има един шестограм отгоре който май е 13 (бахти ... кой идиот е измислил да тури шестограм 13! - сигурно щото по магазините има само 12 и 14) който държи това в което влизат и излизат купчината тръбички. По картинката от ЕТКА (illustration 127-40) след това като гледам трябва да се премахне болт №9 и след това самият филтър 2.
Ако някой има опит нека сподели подробно как се прави, обезвъздушава ли се след това по някакъв начин (и ако да - как) системата, от къде ще изтече/изпръска гориво, колко ще се омажеш/олееш (евентуално как да го избегнеш) и въобще - може ли човек да се справи сам?




Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Съб 16 авг 2008 12:31


anger написа:Във всяка бензиностанция продават скоби за развиване на маслени филтри - нямат и 5 лева. Ако ли пък не, може и с тръбен ключ (мокс) с по - големи размери и мек парцал, увит около пластмасовата част. Хубаво е да имаш помпичка, но и без нея става.
За маслото ясно, за въздушния ти трябва кръстата отвертка - махаш стария, слагаш новия.
За филтъра на купето - еврейска звезда, не зная кой номер се води (махаш стария, слагаш новия).
За нафтовия филтър е добре да си купиш спринцовка. Много ще ти е удобно, ако имаш чирак клещи - с тях много лесно се махат скобите по маркучите. С филтъра трябва да върви едно пликче с 2 малки гумени уплътнения (черно и синьо) - хубаво е да ги смениш. Те уплътняват възвратния клапан към филтъра. Внимателно да не потрошиш клапана при ваденето, че нов е 42 лв. Писано е много във форума, но ще ти спестя търсенето - задължително при слагането на новия нафтов филтър трябва да го напълниш догоре с нафта, иначе може да имаш ядове. Налей си от бензиностанцията 1 - 2 литра нафта в една туба и дерзай със спринцовката (филтъра се пълни до преливане!!!). После слагаш маркучите и си готов.
Това е - иска се само мерак, време и добра компания :)
Успех! :lol:

Горе - долу съм го описал няколко теми преди твоята. Като гледам в Аутодата филтъра ти е същия като на останалите, тъй че процедурата трябва да е същата. Тябват ти кръстата отвертка, чирак клещи, 50 и нагоре - кубикова спринцовка, парцалчета и около 1 л. нафта.
Ето и темата. Ако не ти става ясно, питай за подробности - на драго сърце ще помогна :да:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Съб 16 авг 2008 14:27


anger написа:...
Благодаря колега :да:
В момента навън е пещ ... :uuoooh: ... ама утре май ще е по-хладно и може да се пробвам



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта