Поргряващи свещи - проблем! Диода не свети и не пали

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Поргряващи свещи - проблем! Диода не свети и не пали

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Пет 14 окт 2005 11:40


Значи проблема е следния: Когато сутрин паля колата жълтия диод за подгряващите свещи не светва изобщо и колата пали много трудно, добре че имам хубав акумулатор. Върти около 1 мин и товава пали и през тва време се опитва да запали но само пуши. Релето работи защото се чува как включва и отива ток на свещите мерих го показа 11 волта. Сигурно нагрява само 1-на свещ или най-много 2-ве.Диода работи, но само когато е много студено и влкучва за 2-3 сек. което не е достатачно. Ако някой е имал подобен проблем моля да пише. Колата е G2 TD ic.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 14 окт 2005 16:32


Сваляй общата пластина на нагревателите и ги мери - какво чакаш ?
А за диода нещо не разбрах. В първото изречение пишеш че не свети изобщо, после пишеш че светва за 2-3 секунди ....

При мен жълтия диод свети 3-4 секунди, и 3-4 секунди след като огасне чуква и релето и после паля от четвър оборот.

ПС:
Нагревателите се изключват когато чукне релето, а не когато огасне диода.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 14 окт 2005 16:41


При мен пък свети 10-15 сек, и после си пали нормално. Винаги е било така. Това нормално ли е? Или може би зависи от свещите :roll:


Потребителски аватар
borkoyanchev
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 17 май 2005 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот borkoyanchev » Пет 14 окт 2005 16:44


Според мен зависи колко е студено - по това решава колко време да подгрява?


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 14 окт 2005 16:46


Със сигурност има бавнонагрявни (дано да има такава дума) свещи.
На мен ми бяха подарили такива и ми скъсаха нервите.
Autolite или нещо такова беше марката.
Освен това за секундите не съм сигурен, защото никога не съм сядал в колата с хронометър да засичам колко грее.
Лятото паля след като огасне диода, а зимата след като чукне релето.


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Пет 14 окт 2005 17:21


а дали датчика за температура на водата не лъже подгряващите свещи и за това да не греят


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пет 14 окт 2005 17:49


да, датчика изпраща сигнал на релето


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Пет 14 окт 2005 18:51


Ами сега тези дни диода не светва изобщо, когато е много студено светва за 2-3 сек. а релето си работи нормално, защото мерих на металната пластина която захранва свещите докато релето не изключи има ток...
rmk:Сваляй общата пластина на нагревателите и ги мери - какво чакаш ? ....
rmk как да ги меря, мога ли сам да проверя дали работят или да ходя на сервиз?


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 14 окт 2005 20:55


Ако съмняваш в нагревателите:
1. свалях общата пластина, която ги захранва.
2. взимаш една крушка (12В)
3. слагаш и два кабела (идеята е да си направиш пробна лампа)
4. слагаш единия кабел на + на акумулатора
5. с другия краи допираш всеки нагревател за 5-6 секунди и гледаш дали крушката свети през това време

Проверката с мултицет също е възможна, но не се препоръчва защото той мери веригата с много малък ток, а понякога нагревателите държат на малък ток а при по-силен се прекъсват (макар, че аз не съм имал такъв случай).


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Пет 14 окт 2005 23:03


Ей мерси бе човек bowdown , не бях се сетил, че става така :banghead: ! Още като стана утре и ще пробвам дали работят. Обаче лошото е ако са здрави. Преди малко палих колата и беше доста хладно и диода светна и запали от без проблем :yeaha: .Не мога да разбера ква е вразката между тоя диод и релето и защо релето и диода изключват след различен интервал от време не трябва ли да са заедно :?:
Мерси отново!


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Съб 15 окт 2005 9:16


Не можах да намеря точно данни за 1V мотора но предполагам че няма особенно големи разлики с 1.9TD/AAZ по отношение на engine management-a.

Дано да са ти полезни
Изображение
Изображение

ZB
http://autodiags.net-bg.net


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Съб 15 окт 2005 11:47


Моите явно са от бавнонагряващите, и наистина е изнервящо понякога да чакаш 15 сек, особено ако бързаш.
@rmk: зашо зимата палиш след като изключи релето?


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Съб 15 окт 2005 11:57


Ами защото двигателя е по-студен при -5, -10 градуса и да сгрее повече.


Потребителски аватар
granci
Мнения: 105
Регистриран на: Чет 04 авг 2005 16:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот granci » Нед 16 окт 2005 13:15


Ако си от София, пиши лично на Никси,той може да ти ги провери.
При цялото поколение на моторите 1,6Д подгревните свещи са еднакви,няма бързо и бавно греещи. Просто някои търговци се тарикатят и продават свещи от Форд или Фиат,които са същите на външен вид, но имат разлика във времето на нагряване.


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Нед 16 окт 2005 20:21


Не съм от София, но мился, че разбрах как се проверяват.Взех един мултицет и го сложих на прав ток плюсовия полюс на мултицета го закачих на плюсовия на акумулатора,а минусовия на края на всяка свещ.Лошото е, че откачих пластината само на 2 свещи - първата и последната,защото не мойах да бракна до гаиките.Първата не работи(1волт), а последната бачка (12волта).А остаанлите две си бяха с пластината и сас сигурност едната работи,но незнам коя.Важното е,че със сигурност имам една за смяна и ще ида в сервиз.Мотора не е 1V a SB и не разбрах нищо от тази схема :oops: но мерси :D !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта