Забиване след 3000 оборота - 1.9 TDI /AFN/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Забиване след 3000 оборота - 1.9 TDI /AFN/

Мнениеот driver » Вто 09 сеп 2008 17:41


Става въпрос за Ауди А4 1.9 TDI 110 ps. AFN.

Като загрее колата започва на забива след 3000 оборота/понякога и след 3500/. Като е студена набира без никакъв проблем, а като достигне работна температура започва забиването. Смених всички вакуум маркучета, проверих турбо пътищата за евентуални сцепени мъркуви, но всичко си е ок. Смених и горивния филтър. Странното е, че като забие и започна да отнемам газта и пак да подавам като чили пак почва на набира.???!!!




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 09 сеп 2008 18:00


провери ли я на ВАГ КОМ?

при мен беше същото. при мен се оказа че ЕГРа като много се нагрее и един вид клеасва...спира да с едвижи как требва. При мен обаче беше ако седя намясто и чакам мотора толкова да се загрее че да се включи перката на радиатора за водата. Когато това стане тръгвам обаче колата повече от 0.5 бара не вдига...почва да пуши и отива в сервизен режим.
Другото което е важно че при мен колкото по топла ставаше коалта толкова по намаляваше вървенето и налягането толкова по трудно стигаше 0.9 бара (чак при 3000 оборота !!!)

Оказа се че ЕГРа не затваря и свежия въздух заминава директно в ауспуха през него (вс еедно ти е спукан маркуч) и коалта забива от ниското налягане. Колкото по загрява толкова по зле се двишеше ЕГРа.

Решението- На студен мотор свалих трабата да видя дали егра е затворил напълно и като се уверих чее затворен просто му махнах вакуумного маркуче (и маркучето затапих ) и оттогав аколата е като нова. Пълно налягане още при 1800 оборота , нема забиване нема нищо.

Виж да не е и при теб така.

За затапването на ЕГРа може и тука да попрочетеш.

http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?t=12


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Вто 09 сеп 2008 18:10


Прочетох ти проблема и още преди няколко дни затапих ЕГР-а. Както бепше писал, сутринта преди да запаля извадих маркучето и му навих едно болче. Проблемацията си остана обаче. :?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 09 сеп 2008 18:41


начи от тук нататък или почваме да гадаеме и да те караме сам да си чупиш колата с разни опити, или отиваш на диагностика (освен ако немаш ваг ком) да видиме какво ше си каже колата. Щом влизаш в сервизен режим начи ще записва и грешки.


Потребителски аватар
Nikito_
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikito_ » Вто 09 сеп 2008 18:48


То маи много хора сме с тоя проблем със забиването на 3000-3500 оборота. Аз лично не можах да ро разреша. Ако ти колега успееш сподели!


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Забиване след 3000 оборота - 1.9 TDI /AFN/

Мнениеот djdaka » Вто 09 сеп 2008 21:23


driver написа:Става въпрос за Ауди А4 1.9 TDI 110 ps. AFN.

Като загрее колата започва на забива след 3000 оборота/понякога и след 3500/. Като е студена набира без никакъв проблем, а като достигне работна температура започва забиването. Смених всички вакуум маркучета, проверих турбо пътищата за евентуални сцепени мъркуви, но всичко си е ок. Смених и горивния филтър. Странното е, че като забие и започна да отнемам газта и пак да подавам като чили пак почва на набира.???!!!

А дали турбото няма нагар и wastegate незатваря добре ;
катализатор запушен - само предположения .


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 09 сеп 2008 21:27


турбината му няма wastegate искаш да кажеш нагат по променливата геометрия на турбината. Силно е възможно така да е. Но като начало трябва да се закачи на ваг ком за да с евиди каква е грешката (примерно проблем с налягането) и едва тогава да с епипа !


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Вто 09 сеп 2008 21:29


Зацапана геометрия на турбината или клапан N75 :!: то има толкова много теми че незнам има ли някой на който данемуе ясно за този проблем :idea:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 09 сеп 2008 21:41


Dorian написа:Зацапана геометрия на турбината или клапан N75 :!: то има толкова много теми че незнам има ли някой на който данемуе ясно за този проблем :idea:


:да:


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Мнениеот junakov » Сря 10 сеп 2008 16:53


Колега направи си диагностика на мотора , провери си турбото какво налягане дава , после клапаън 75 , и не на последно място дебитометър с ваг ком става като на трета се следят трите стоиности на около 4000 оборота не помня параметрите на всяко по отделно ,
ПС при мен се оказа дебитометър преди няколко дни го смених и сега е ок китаиските дебитометри са от 70-100 лева но са без гаранция , бош 219 лева има и пиерсбург или нещо подобно беше не му знам цената успех !


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Сря 10 сеп 2008 16:57


Днес ходих на диагностика и излезе грешка в електронния блок на колата. Мислч, че грешката беше FFFF. Не иска да се изтрие обаче и тея майстори ми казаха, че всичко друго си е ОК, но тази грешка е или, че имала чип колата или, че наистина има някъкъв проблем компа. Мериха налягането на турбото, дебитомера няма грешки и т.н.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Сря 10 сеп 2008 17:45


Май става дума за електронния блок на помпата? Грешката не може да се изтрие защото е достигната граница на регулиране на индуктивния механизъм. Откога я имаш колата? Някой май е отварял помпата?


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Сря 10 сеп 2008 18:03


Zinoto написа:Май става дума за електронния блок на помпата? Грешката не може да се изтрие защото е достигната граница на регулиране на индуктивния механизъм. Откога я имаш колата? Някой май е отварял помпата?


Имам я от 2 седмици. Как да разбера дали е барана помпата?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Сря 10 сеп 2008 18:13


Ами единия болт отгоре стандартно е с по-особена глава - триъгълна, ако е сменен или е преправян нещо ще си личи, ако трябва погледни на друга кола. Освен това на места обикновенно е мацната жълта боя и също ще си личи ако е отваряна. Има вероятност да е отваряна, но да не си личи, ако е пипано внимателно.


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Сря 10 сеп 2008 21:30


Мисля помпата не дава такъв проблем,по-скоро пушене,тракане,невървеж!Мисля търси проблема около турбото-вакуми ,клапани,променлива геометрия,но не би трябвало да пипаш помпата.Успех!


П.С Виж в търсачката,мисля ще има много за тоя проблем!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dentun, tdi fen, vanesto, videlin85 и 52 госта