Обтегач на ремък на алтернатор AHF
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Обтегач на ремък на алтернатор AHF
Здравейте, отдавна ползвам информацията от форума Ви много е полезна.Проблема за който не открих отговор е следния,разбита ми е ролката на обтегача на пистовия ремък вариянтите за смяна са два или пълен комплект цялата алуминиева част с "амортисьорчето"или само алуминиевата част като използвам моето "амортисьорче" разлика в цената около 70 лева.Въпроса ми е следния дали това което аз наричам "амортисьорче" има нещо хидравлично или само на външен вид изглежда така.До сега не съм имал проблем с обтягането на ремъка така, че ако е само пружина без хидравлична част би следвало че функционира нормално,ако е с хидравличен елемент ще го сменя защото за 8 години най -вероятно се е поизносило.Двигателя е 1,9 ТДИ AHF 2000 г. монтиран на Сеат Толедо идентично е с Голф или Бора.Проверих в литературата която имам, но и там не успях да намеря отговор както и указания или схема за смяна на този елемент.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
колега в алуминиевата стойка в двата края на отвора през който преминава оста се сменяват втулките гресира се и се купува нова пружина на местото на старата
пс: не е амортисъор а пружина
пс: не е амортисъор а пружина
Последна промяна от kiko946 на Вто 23 сеп 2008 8:50, променено общо 1 път.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Jijo_M написа:При този модел не е като на Голф 3. Прочетох темите за решенията при 3 ките.Не искам да хвърля здрава оригинална част и да сложа някаква която ще издържи неизвестно колко време.Най- вероятно ще купя целия елемент на INA,някой сменял ли е такъв обтегач на Бора или 4-ка,трудно ли се сменя
КОЛЕГА ТВОЯ Model ne не знам
- djdaka
- Мнения: 207
- Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
- Автомобил: VW Tiguan R-line
- Двигател: CUV 150hp
- Местоположение: Русе
Re: Обтегач на ремък на алтернатор AHF
Jijo_M написа:Здравейте, отдавна ползвам информацията от форума Ви много е полезна.Проблема за който не открих отговор е следния,разбита ми е ролката на обтегача на пистовия ремък вариянтите за смяна са два или пълен комплект цялата алуминиева част с "амортисьорчето"или само алуминиевата част като използвам моето "амортисьорче" разлика в цената около 70 лева.Въпроса ми е следния дали това което аз наричам "амортисьорче" има нещо хидравлично или само на външен вид изглежда така.До сега не съм имал проблем с обтягането на ремъка така, че ако е само пружина без хидравлична част би следвало че функционира нормално,ако е с хидравличен елемент ще го сменя защото за 8 години най -вероятно се е поизносило.Двигателя е 1,9 ТДИ AHF 2000 г. монтиран на Сеат Толедо идентично е с Голф или Бора.Проверих в литературата която имам, но и там не успях да намеря отговор както и указания или схема за смяна на този елемент.
При мен разбитата ролка на обтегача я подмених с ролка от опел - същата е .
Успех
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Закарах колата за ремонт ролката с обтегача на SKF 150 лв цена с отстъпка(ИНА не можаха да намерят) труд 30 лв.Но се оказа че е разбита и демпферната шайба на динамото която уж ми сменя преди около 8 месеца и 5000 км така че пак ще го издухам,тая смотана кола няма ремонт под 400 лв.Голям фен съм на голф имам 1 ка която още е в движение имах 2 ка перфектна ,но след тройката (1,9 д онази с сериино преебаната шайба на коляновавия вал имахме и такава) нещо се изложиха с тези коли отвратително качество и само серийни дефекти забиване и чудеса.Сестра ми има Толедо 1,9 ТДИ 90 коня перфектно за три години само смяна на масло като се сетят да го сменят.Благодаря на всички който се отзоваха с отговор ,но се оказа че "амортисьора" също е разбит така ,че си купих цялата част и демпферна шайба за динамото.Моят съвет е като Ви правят колите стойте при майсторите макар и нищо да не разбирате да Ви показват какво сменят аз не мога със кофти работно време съм и много съжалявам,каквото са направили в мое присъствие не е дефектирало втори път поне за сега.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Смениха ми обтегача има и пружина и амортесьор който беше разбит(изтървал),шайбата на динамото е добре,но шумът остана и тези майстори предлагат смяна на всички ролки ,а това са около 1000 лв без да са сигурни къде е проблема.Възможно е да е демпферната шайба на коляновия вал,но не ми се плаща хората да се учат на моята кола. Моля за съвети за решение и майстор в Бургас.Какво ще кажете Бургазлии за Тошко на "Шилото".
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 24 ное 2007 13:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здр. Jijo_M, според мен всичките ти проблеми с обтегача и въобще с пистовия ремък идват от демферната ролка на генератора, която по посока на въртенето на двигателя трябва да зацепва, а в обратната посока да превърта (това е правилната работа на тази демферна ролка ).А когато блукира и е зацепета и в двете посоки почва да трака обтегача на генераторния ремък тъи като блукиралата ролка не може да поглъща вибрациите. При по продължително каране с блукирала ролка се разбива обтегача(втулките и амортесиорчето),демферната шаиба на коляновия вал и накрая се чупи шпонката на демферната шаиба и почва да губи центровка .
Та моята препоръка е ;
1- сваляш генераторния ремък,хващаш генератора за ролката и завърташ по посока на въртенето на двигател, след което стискаш здраво ролката . Ако оста на генератора превърта в ролката значи тя е здрава ако не олекваш с 150 лева за нова .(сменя се с специален ключ които много трудно се намира като евреиска звезда е но е с много по дребни шлици и е по голям като размер)
2- провериш дали не е разбит фланеца които е на челото на коляновия вал и върти ангренажния ремък .За него е хваната демферната шаиба с 4 болта . Проверката се състои в следното . При свален генераторен ремък се хваща демферната шаиба и я пробваш дали няма някакви луфтове .
3 - проверяваш дали демферната шаиба е здрава тъи като тя е от две части между които има гумен пръстен които поглъша вибрациите . наи често двете части превъртат една спрямо друга при гумата . Проверката на демферната шаиба се състои в следното .
с боя или цветен маркер се слага една черта върху демферната шаиба и шаибата която е пред нея (тази дето задвижва сервото на волана ). При сложе генераторен ремък се запалва колата и след няколко секунди се гаси . след това гледаш направените от теб белези на демфера и на шаибата за сервото дали съвпадат . ако са се разместили това означава че демферната шаиба е заминала. И олекваш с около 400- 500 лв. за нова с горе долу прилично качество .Не се лъжи да взимаш изброените части втора употреба. Тези части са консумативи и трябва да се сменят през определен пробег. Наи честия проблем идва от това, че това не се прави по наще геогравски ширини а и в италия тъй като тези консумативи са скъпи. За това се разбива на коляновия вал шаибата и челото а от там и целия двигател.
Почти на 90% съм сигурен, че проблема при теб идва от ролката на генератора а ко е демферна и е блукирала( не може да гаси тласиците и моментните усилия на генераторния ремък , ) ремъка почва да плющи , прискърцва, двигателя почва да издава странен шум от обтегача и накрая се прецаква и демфера на коляновия вал тъи като там е наи голямото натоварване (тои върти всичко генераторен ремък- генератор ,климатик , водна помпа , помпата за хидравликата на волана ).
Надявам се да съм ти бил полезен и това което написах да ти помогне да си решиш проблема с по малко мъка и средства.
Та моята препоръка е ;
1- сваляш генераторния ремък,хващаш генератора за ролката и завърташ по посока на въртенето на двигател, след което стискаш здраво ролката . Ако оста на генератора превърта в ролката значи тя е здрава ако не олекваш с 150 лева за нова .(сменя се с специален ключ които много трудно се намира като евреиска звезда е но е с много по дребни шлици и е по голям като размер)
2- провериш дали не е разбит фланеца които е на челото на коляновия вал и върти ангренажния ремък .За него е хваната демферната шаиба с 4 болта . Проверката се състои в следното . При свален генераторен ремък се хваща демферната шаиба и я пробваш дали няма някакви луфтове .
3 - проверяваш дали демферната шаиба е здрава тъи като тя е от две части между които има гумен пръстен които поглъша вибрациите . наи често двете части превъртат една спрямо друга при гумата . Проверката на демферната шаиба се състои в следното .
с боя или цветен маркер се слага една черта върху демферната шаиба и шаибата която е пред нея (тази дето задвижва сервото на волана ). При сложе генераторен ремък се запалва колата и след няколко секунди се гаси . след това гледаш направените от теб белези на демфера и на шаибата за сервото дали съвпадат . ако са се разместили това означава че демферната шаиба е заминала. И олекваш с около 400- 500 лв. за нова с горе долу прилично качество .Не се лъжи да взимаш изброените части втора употреба. Тези части са консумативи и трябва да се сменят през определен пробег. Наи честия проблем идва от това, че това не се прави по наще геогравски ширини а и в италия тъй като тези консумативи са скъпи. За това се разбива на коляновия вал шаибата и челото а от там и целия двигател.
Почти на 90% съм сигурен, че проблема при теб идва от ролката на генератора а ко е демферна и е блукирала( не може да гаси тласиците и моментните усилия на генераторния ремък , ) ремъка почва да плющи , прискърцва, двигателя почва да издава странен шум от обтегача и накрая се прецаква и демфера на коляновия вал тъи като там е наи голямото натоварване (тои върти всичко генераторен ремък- генератор ,климатик , водна помпа , помпата за хидравликата на волана ).
Надявам се да съм ти бил полезен и това което написах да ти помогне да си решиш проблема с по малко мъка и средства.
Здравейте, и аз имам 1.9 tdi AVF ,сменям този ремък вече за трети път заедно с оптегач и ролка. На 15 хиляди започва да свири отново и вече не знам къде да търся проблема, сега като прочетох това за ролката на алтернатора я проверих и наистина е блокирала.Иначе минах през проверка на помпа на хидравликата и какви ли не проби но обтегача не спира да се разваля, разбива втулките и изтича маслото което е в него.Ще пробвам с съвета за ролката на алтернатора и ще кажа за резултата.
това е снимка от e-bay, но цената е горе-долу такава и в бг към 300лв без отстъпки марка INA. В порше го предлагат същия, там може да си купиш и само обтегач без ролка и излиза към 200лв но чух че SKF e по-качествен важно е ремъка да е размер 1435 5РК защото в много каталози го има и 1425 5РК но второто е грешно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Пешо2004 и 41 госта