1.9 TDI 1Z пипа доста масло

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
karlos_racing
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

1.9 TDI 1Z пипа доста масло

Мнениеот karlos_racing » Вто 14 окт 2008 21:24


Колеги имам Пасат Б4 1.9 ТДИ 1З, и както съм го взел и смених консумативите, за около 6000 км. съм долял около 2 литра масло МОТУЛ 4100 10/40. някой позапознаит ми казаха, че това може да е и от самото масло защоот било много тънко за джигател на 200000 + км. , а други ми казаха че това е от търбото коеот смучи от маслото и трябва да се изолира нещо.Ако някой е имал същия проблем моля да помогне.
Благодаря предварително




Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Вто 14 окт 2008 23:03


ако ти е омаслено около (в) турбото, явно ти е за рециклиране


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 15 окт 2008 8:23


Нищо му няма на 10В40.Ходи да ти погледнат и евентуално рециклират турбото да се разминеш само с 300 лева ,а не с по-голяма цифра.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 15 окт 2008 9:17


Според мен няма смисъл.Ако турбината си дава налягане и няма шумове от нея по-добре да не се пипа.Както знаете в книжките си пише, че консумацията може да стигне до 1л на 1000км.
Имаме няколко коли(фв) тд/тди и всички са си омаслени около турбото.Коя нагорява литър на 7000-8000, коя литър на 4000-5000км...
Минали са доста километри и досега проблем не е имало.
На една колите Пасат Б3 1.9ТД вече на 400000км рециклирахме турбото , там семеринги ли каквото се сменят за 300лв във Варна Унитех нещо си беше.И то само защото му направихме основен ремонт на мотора, та решихме всичко комплект да си се направи, въпреки че шум или липса на налягане от турбото не е имало.Първите 10000-15000км масло около турбото нямаше, после пак си се появи както си беше преди ремонта на турбината, така че според мен няма смисъл.
Мой познат си направи рециклиране на турбината на 1Z.Файда кой знае каква нямаше мисля, поне така той ми каза...
Така, че карайте си смело, и не си търсете зорлем проблеми

П.С
При мен винаги колата е горяла около литър на 5000км(карам с 5В40 пълна синтетика) като разхода може да идва и от турбото и от мотора, нито съм пипал гумички на клапани - нищичко, нямам и намерение, при положение че мотора пали от четвърт оборот, топъл-студен, върви изключително добре, и дава много нисък разход.Така, че да се разбутва мотор с добри параметри заради консумацията на масло която дори се вписва в заводската книжка не ми се струва разумно.

П.П.С
Виж ако маслото почне да се покачва тогава не е добре :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 15 окт 2008 10:43


Wasteland много си прав ,ама мисля че 2 литра на 6000 км. излизат вече извън нещата който говориш.Щото при тоя разход на масло се си мисля че може един щаслив ден да се стигне до "горене на масло" ама от тва дето не можеш го спреш мотора ,или най-малкото да се изяде оста на турбината и лопатките.Ся друга е темата че горенето може да е от мотора.Иначе по мой наблюзения 1З-а ми хапваше по половин литър,че и малко отгоре 10В40 на 10к километра/на корлкото го сменях/.


Потребителски аватар
karlos_racing
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Мнениеот karlos_racing » Сря 15 окт 2008 12:00


Колеги благодаря ви за бързите отговори. Явно ще трябва да ракарам колата на стенд са се измерят всички параметри на двигател и турбо и да се види има ли смисъл да се прави нещо.

П.С. Знае ли някой какво налягане трябва да прави турбото за този двигател и колко трябва да е компресията, тъй като аз нямам никакави сервизни документи за този двигател.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 15 окт 2008 12:08


Ползвай търсачката-има много инфо.Иначе накратко :турбо на 3та с натисната газ трябва да държи стабилно 1800-1900 единици/0.8-0.9 атмосфери/-като ако не ги държи може просто да има нужда от регулировка :idea: ,компресията от завода я дават 32 ,а долна граница висля беше 25 като е много важно да няма голяма разлика между цилиндрите :!:
Тези неща обаче няма да ти кажат нищо конкретно за причината за азгуба на масло :cry:


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Сря 15 окт 2008 12:15


следващият път пробвай да смениш и марката на маслото... може да е от него /макар и малко вероятно/...

А колко е "тънко" маслото се определя от второто число - в случая 40...

Първото число показва гъстотата на маслото при ниска температура /студен старт/... Колкото по-малко, толкова по-добре...


Потребителски аватар
karlos_racing
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Мнениеот karlos_racing » Сря 15 окт 2008 18:44


Още веднъж благодаря колеги за съветите. Сега вече съм в търсене на сервиз с компютър за диагностика на който да проверим параметрите :wink:


Потребителски аватар
suspect79
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елхово

Мнениеот suspect79 » Сря 22 окт 2008 21:42


колега и аз съм с 1Z мотор и моят си лапа около 2,5 до 3л. на 10 000км. но колата ми варви перфектно,нямам омасления около турбото и някой хора(на които аз имам доверие)ми казаха просто да си карам и доливам.Все пак колицата ми на 200 000+ км.Ти си решаваш.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 22 окт 2008 21:53


Какъв е тоя разход на масло :shock - максимум 0,5 л на 8000 км. е при мен - двигател на 263 000 км - масло 10 W 40 - Лики Моли


Потребителски аватар
karlos_racing
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Мнениеот karlos_racing » Сря 22 окт 2008 22:21


На мен също доста познати койт окарат такъв мотор 1З ми казаха 4е и те доливат 1-2 литра на смяна, но аз искам да проверя компресията на двигатела и налягането на турбото за лично успокоение


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Сря 22 окт 2008 23:12


suspect79 написа:колега и аз съм с 1Z мотор и моят си лапа около 2,5 до 3л. на 10 000км. но колата ми варви перфектно,нямам омасления около турбото и някой хора(на които аз имам доверие)ми казаха просто да си карам и доливам.Все пак колицата ми на 200 000+ км.Ти си решаваш.

Аз като гледам ти няма смисъл да сменяш масло!Днес литър, утре литър...все с ново си караш :shock


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 23 окт 2008 8:20


Всеки казва колко масло му гори колата, но никой не казва как я кара.(и не всеки си знае реалните километри)

Аз съм готов (на тези дето им горят около 0.5л на 10к) да им докарам разхода над 1л.
Едно е да се кроти колата около 120км/ч, друго е все да е на ръчка.

Та в тази посока няма смисъл да се спори кой колко гори.
Всичко е ОТНОСИТЕЛНО.
Що ли и чисто новите коли на ВАГ при яко каране прехвърлят 1л на 15к.?(за сега комън рейла се държи прилично от към разход на масло)

п.с.нека няма сега ама..моята е нова и не гори и т.н. :wink:


Потребителски аватар
suspect79
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елхово

Мнениеот suspect79 » Чет 23 окт 2008 18:16


Ами моята си е с италиански чип и колко е юркана само те си знаят.но си личи,че не е само карана а са и полагани грижи за нея(почистени колектори,изолиран ЕГР и др.)и аз не я жаля,да не е ставала кола.Andonov знае как я карам :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта