Двигателното масло и ниските температури.Въпрос!!!
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Двигателното масло и ниските температури.Въпрос!!!
Колата ми е Пасат Б5 ТДИ АФН и днес сутринта при +2 градуса проверих щеката за маслото и показа, че нивото е по-ниско от това, което беше преди 4-5 дена. Веднага си помислих, че за 3 хиляди км. са заминали 400-500 грама. Но като я разкарах да загрее стабилно на 90 градуса я оставих за час и половина да се успокои и проверих маслото. Показваше толкова колкото и при по-топло време. Искам да питам маслото способно ли е да се стегне толкова, че да прилича сякаш колата го гори. За да ми се стегне фъшкията помогна и една проверка със газовете от ауспуха. Сложих един лист хартия на ауспуха и настъпих здраво докато беше студена сутринта и от бял стана черен листа. Тогава се потресох. Ако някой може да подкрепи тезата ми, че всичко е от времето както и чернилката от ауспуха , много ще ме успокои. Благодаря за вниманието!!!
Значи, масло се мери по следният начин:
-най-добре е да се мери след поне 8 - 10 часа престой, примерно оставяш колата вечерта и на сутринта мериш.
-добре е колата да е спряна на равно место, а не по наклон или лек наклон.
-вадиш щеката, забърсваш, мушкаш щеката, изчакваш 20 ~ 30 сек. и тогава гледаш, какво е нивото на маслото.
Казвам ти това, защото нивото на маслото винаги е по-ниско при първото вадене на щеката, след престой - не ме питай защо.
Нормало е, студен дизелов двигател, здраво изфорсиран на място да пропуши, изкара сажди през ауспуха. Не е страшно колата ти да пропуши при товар, по-страшно е ако пуши постоянно.
-най-добре е да се мери след поне 8 - 10 часа престой, примерно оставяш колата вечерта и на сутринта мериш.
-добре е колата да е спряна на равно место, а не по наклон или лек наклон.
-вадиш щеката, забърсваш, мушкаш щеката, изчакваш 20 ~ 30 сек. и тогава гледаш, какво е нивото на маслото.
Казвам ти това, защото нивото на маслото винаги е по-ниско при първото вадене на щеката, след престой - не ме питай защо.
Нормало е, студен дизелов двигател, здраво изфорсиран на място да пропуши, изкара сажди през ауспуха. Не е страшно колата ти да пропуши при товар, по-страшно е ако пуши постоянно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта