Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
freya
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 28 дек 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот freya » Нед 28 дек 2008 19:14


Здравейте :D

От 4 месеца карам Голф 2, дизел, 1985г. Преди около месец започна да ми просвирва ремъкът на алтернатора. Сложиха нов, свиренето спря, но се появи по-голям проблем.
По-миналата седмица забелязах, че на таблото свети датчикът за акумулатора. В началото светеше няколко минути след тръгване, след това времето се увеличи, докато един ден просто не можах да запаля :cry: Дадоха ми ток, запалих. Оказа се, че смененият ремък не е бил достатъчно затегнат, оправиха го и карах така около седмица, докато отново не се появи проблемът със светещия датчик и отново не успях да потегля. Кошмар!
Минах през един сервиз, замериха акумулатора и монтьорът каза, че вероятно е изгорял диод на алтернатора и при ниски обороти не успява да зарежда акумулатора. Уговорихме се да закарам колата на 30 декември, защото чак тогава е свободен да я ремонтира.
Понеже съм абсолютно технически неграмотна (при това и жена :wink: ), реших да попитам и тук - ако някой е имал същия проблем - как го е решил и какво струва един подобен ремонт на алтернатора (за да знам какво ме очаква)? И освен изгорял диод - може ли причината да е друга?

Преди време забелязах, че ми примигва и датчикът за подгряващите свещи и то не винаги, а когато парното е включено на 2 или 3. След изключване на парното - спира и примигването. Напоследък не съм забелязала да мъждука. Та въпросът е - така и така ще се минава на сервиз - дали да не сменя и свещите?

Благодаря ви предварително за съветите!

:D




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Нед 28 дек 2008 19:20


Първо добре дошла в сектата.
За алтернатора не мога да ти помогна.
Ако колата ти пали без проблем сутрин на студа, мисля че не е нужно да сменяваш свещите.Най-лесния начин е да ги провериш дали работят,и ако си работят няма смисъл да ги сменяш.А за присветкането на лампата за свещите някой жичкаджия да каже.Успех.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 28 дек 2008 20:56


:welcome_to_group
и от мен !
Всички изброени от теб симптоми са на изгорял диод. Макар и малко вероятно, е възможно да има и друг проблем. Ако майстора си разбира от работата, ще го оправи. За съжаление не мога да те ориентирам в цените.
Моят съвет е ако имаш финансова възможност, да смениш и свещите.


Потребителски аватар
martod
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 21 ное 2008 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот martod » Нед 28 дек 2008 23:36


Проблема може да е в износени четки.......Ако е диод, алтернатора ще дава по малко ток, около 9-волта.......Накарай ги първо да ти замерят напрежението което дава....


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 29 дек 2008 12:52


Първо да се премери бордовото напрежение(13.2-14,5В са приемливи стойности)-при всички режими на консуматорите.Второ-проверка на състоянието на самия Акумулатор(с аерометър,вилки...акумулаторджиите имат сгоди).Трето-проверка за "скрити" консуматори-нерегламентирана консумация при паркинг (някоя лампичка в багажник,жабка...).След тия дейности може да се локализира повреда,съответно цена ремонт.Не се връзвай на първия майстор.Успех и весели празници!


freya
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 28 дек 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот freya » Вто 30 дек 2008 19:17


Много благодаря за отговорите :D
Не бях палила Гуфи от 2 дни, днес пробвах, естествено - никаква реакция. Извиках подкреплението (за пореден път!), дадоха ми ток, припалих и отново измерихме напрежението (този път - без помощта на монтьори) - стойностите са точно в границите, които споменава emo-gar. Така че вместо да отпрашваме към сервиз, свалихме акумулатора и решихме да го заредим за 24 часа, пък да видим какво ще излезе. Между другото, днес разбрах, че и акумулаторът имал нужда от доливане на течност! Покрай тая количка какво ли още ще науча??? :roll:
Май проблем с акумулатора е по-добър вариант от повреда в алтернатора... Стискайте палци да мине номерът със зареждането :wink:
Още веднъж - благодарности на всички, които се включиха със съвети!
Весело посрещане на Новата година и безаварийно шофиране! :D


freya
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 28 дек 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот freya » Нед 18 яну 2009 21:39


Продължение на историята...Вече не знам точно откъде да започна...
От една седмица карам с нов акумулатор, засега нямам проблеми с паленето сутрин, датчикът за зареждането на акумулатора не свети по време на движение, обаче онзи ден профилактично измериха напрежението и ми казаха, че алтернаторът все пак не дава достатъчно ток (стойностите баха около 12 волта, мисля).
На всичкото отгоре датчикът за подгревните свещи се е разсветил като коледно дръвче! При потегляне всичко е ок - гасне , след като подгрее - в рамките на няколко секунди. Докато колата все още е студена, не свети, след което започва да мъждука при ниски обороти (докато чакам на светофар, например, или когато намалявам скоростта). Съответно - при подаване на газ спира да свети. Прави ми впечатление, че просветкването се влияе от включването или изключването на различни консуматори на ток - при пускане на мигачи, фарове и парно; използване на чистачките и пр.
Консултирах се с доста хора (вкл. електричари): един казва, че има проблем с релето, друг - че е заради алтернатора, трети - че идвало от стартера... И в крайна сметка никой не може да открие точния проблем и да го разреши... Вече съм тотално отчаяна!!! :?
Ако някой има идея какво точно се случва с возилото ми, ще се радвам да сподели!


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот Scarchu » Нед 18 яну 2009 22:17


По принцип при работещ двигател ако ти мига лампичката за подгревните свещи, това обикновено означава някакъв проблем!
Пример: Когато ми се бе развалила машинката за стоп-светлините, при всяко натискане на спирачката, лампичката почваше да мига докато не "рестартирам" двигателя.
Извода, който си правя, от това което обясняваш е, че наистина имаш проблем с алтернатора (най-вероятно диод) и компютъра отчита този факт и индицира, че алтернатора е натоварен над допустимото.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот dobrin » Нед 18 яну 2009 23:47


Оправи алтернатора, прегледай подгревните /накални/ свещи.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот emo-gar » Пон 19 яну 2009 22:35


Колежката кара Г2-'85г,дизел,тук комп.май няма!Нещо.. разхлабено има някъде,да се видят точките на "замасяването".Акумулатора е сменен,но и клемите да са добре почистени.Четките на алтернатора(генератора) да се проверят.


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот daniel_falin » Сря 21 яну 2009 22:26


ами ако алтернатора и дава 12в доакто работи колата не е ли ясно че е 100% от него ?
трябва да дава 13.5+ при вкл консуматори за да зарежда

на мен например ми дава 14.48 като включа дълги аварийни и парно ми дава 14.25


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с алтернатор и въпрос за подгревните свещи

Мнениеот bobitur » Пет 23 яну 2009 15:35


Като чета и аз, мисля, че е диоден блок на алтернатора. Имах един голф 1.9, 1Y, 64 к.с. и беше с един изгорял диоден блок и дававше напрежение 12.4. Така че напрежение под 13.5 за мен е проблем в алтернатора. По добре проверете алтернатора в сервиз който ги ремонтира с едно замерване и евентуално сваляне, ще ви кажат дали е от него.
Успех



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта